Testa brauciens

Mercedes-Benz GLC Coupe: testa brauciens

Testējam Mercedes-Benz GLC Coupe
BMW X4 un Porsche Macan konkurents
Pārdošanā tagad

AutorsIvo Goldmanis

BMW izraisīja pretrunīgu viedokļu vētru, laižot klajā X6 un X4, taču risks atmaksājās ar uzviju. Tagad to pašu vēlas arī Mercedes. Vispirms klajā nāca GLE apvidus auto Coupe modelis, aizvadītā gada rudenī - GLC Coupe krosovers.

Izmantojot to pašu principu, kādu pielieto BMW, arī Mercedes-Benz veidojuši GLC Coupe uz C-Klases sedana platformas. No priekšpuses GLC Coupe praktiski nevar atšķirt no ierindas GLC krosovera, taču tas ir nedaudz zemāks, nedaudz garāks un tam ir slīpāka aizmugures jumta līnija, kas ir galvenais sportiskā stila akcents.

Modifikāciju klāstā ir 220d un 250d, kas izmanto 2,1 litra tilpuma dīzeļmotorus ar dažādiem jaudas parametriem, gaidāma arī 350d modifikācija ar V6 dīzeļdzinēju un jaudīgā AMG 43 versija, kas ļaus konkurentu skaitā iekļaut arī Porsche Macan. Pārmaiņas pēc mēs izmēģinājām GLC Coupe ar 211 ZS benzīna motoru.

Kāds tas ir?

Kamēr četrcilindru dīzeļdzinēji brīžiem, it īpaši paātrinājumā mēdz būt skaļāki, nekā varētu vēlēties, benzīna motoram to nevar pārmest. Tas ir kluss praktiski visu brauciena laiku, turklāt pietiekami elastīgs, nodrošinot strauju paātrinājumu, kad tas ir nepieciešams. Daļa atbildības par to ir uzticēta deviņpakāpju automātiskajai transmisijai, kas pārsvarā nekļūdīgi un nemanāmi izvēlas atbilstošo pārnesumu, maksimāli izmantojot motora potenciālu. Stūres reakcija ir sportiskāka, nekā GLC krosoveram, taču ne tika asa un precīza, kā Porsche Macan.

Mercedes-Benz GLC Coupe pieejams ar standarta balstiekārtu, vai arī – par 2300 eiro papildu samaksu – ar pneimatisko piekari. Neesam vēl līdzās nolikuši abas opcijas, tomēr par mūsu testa auto standarta atsperojumu neko sliktu nevaram teikt – tā labi absorbēja Latvijas ceļu seguma īpatnības, pat neraugoties uz riteņu disku 19. izmēru. Sport vai Sport+ režīma izvēle padara auto uzvedību sportiskāku, taču nevienā brīdī braukšana ar GLC Coupe nešķiet nekomfortabla.

Interjers, praktiskums

Komforts ir GLC Coupe prioritāte. Vadītāja sēdpozīcija ir augsta, priekšā esošā ceļa pārredzamība – nevainojama. To gan nevar teikt par atpakaļskata pārredzamību, ko ierobežo GLC Coupe virsbūves formas, taču satraukumam nav pamata - šo trūkumu kompensē pamataprīkojumā iekļautā atpakaļskata kamera un „aklās zonas” brīdinājuma sistēma.

Vietas aizmugurē ir tikpat daudz kā GLC krosoveram – diviem pieaugušajiem par šaurību nebūs jāsūdzas. Bagāžas nodalījuma tilpums ir apmēram tāds pats kā X4 vai Macan, taču X4 un GLC Coupe būs grūtāk ievietot lielāka izmēra priekšmetus bagāžnieka vāka slīpuma dēļ.

Mūsu testa auto bija jaunais 8 collu izmēra informāc ijas un izklaides sistēmas monitors, ar kura starpniecību iespējams kontrolēt virkni funkciju. tas varbūt nav tik intuitīvi ērts, kā BMW iDrive, taču pietiekami vienkāršs, lai ar tā manipulācijām nebūtu vērā ņemamu problēmu. Turpinot salīdzināt ar BMW X4, Mercedes to pilnīgi noteikti apsteidz interjera elegances ziņā.

Kamēr BMW X4 interjers atgādina klasi zemākus modeļus, Mercedes katrs slēdzis, katrs apdares panelis šķiet greznāks un cenai atbilstošāks. Patīkams ir arī fakts, ka daudzas vēlamās komforta opcijas jau ir ietvertas pamataprīkojuma sarakstā, bet tās, kuras vēl gribētos, nav krimināli dārgas – piemēram Burmester audio sistēma (775 eiro).

Vai to ir vērts pirkt?

Liela nozīme izvēles procesā ir stilam, un GLC Coupe par tā trūkumu nevar sūdzēties. Tie, kam nepieciešams praktiskāks auto, izvēlēsies standarta GLC, kas ir lētāks, piedāvā lielāku ietilpību un praktiski tās pašas braukšanas sajūtas.

Taču, ņemot vērā GLC Coupe vizuālo pievilcību, tas noteikti labāk turēs savu vērtību, kompensējot cenas starpību ar ierindas GLC krosoveru. Macan būs vairāk piemērots azartiskas braukšanas piekritējiem, taču tam ir rijīgāki sešcilindru motori un ne tik plašs standarta aprīkojums.

Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...

Apskati What Car? sludinājumus šeit!