Testa brauciens

Opel Insignia Grand Sport: testa brauciens

Opel Insignia Grand Sport
Pirmie iespaidi Latvijā
Cena sākas no 19 360 eiro

AutorsGuntars Pulss

Pirmās paaudzes Insignia, kas savulaik ieguva Eiropas Gada auto 2009 titulu, tika piedāvāta ar hečbeka, sedana un universāļa tipa virsbūvi, bet jaunajam modelim pieejams piecdurvju hečbeks Grand Sport, kas pēc izskata līdzinās sedanam, kā arī universālis Sports Tourer – tātad klasiskās sedana versijas vairs nav.

Latvijas prezentācijā auto mediju pārstāvjiem bija iespēja pa dažādiem ceļiem izbraukt loku no Rīgas līdz Cēsīm un atpakaļ ar trim Grand Sport versijām: 1,5 l turbo benzīnnieku (165 ZS) un 2,0 l turbodīzeli (170 ZS) ar sešpakāpju manuālo pārnesumkārbu, kā arī topmodeli – 2,0 l turbo benzīnnieku (260 ZS) ar jauno astoņpakāpju automātisko transmisiju un visu riteņu piedziņu.

Kāds tas ir?

Insignia dizainā var atrast gandrīz visu premium segmenta jaunāko modeļu iezīmes, taču kopējais tēls iznācis izskatīgs un harmonisks.

Otrās paaudzes Insignia konstrukcijas pamatā ir jauna platforma. Salīdzinot ar iepriekšējo modeli, Grand Sport versija sver par 175 kilogramiem mazāk, savukārt Sports Tourer universālis – līdz pat 200 kg mazāk. Ražotājs apgalvo, ka degvielas patēriņš mazākajiem benzīna un dīzeļa dzinējiem ir par trīs līdz desmit procentiem mazāks, salīdzinājumā ar līdzvērtīgiem iepriekšējās paaudzes modeļiem.

Šajā testā, protams, vispatīkamāko iespaidu atstāja pats jaudīgākais pilnpiedziņas modelis ar automātisko transmisiju – brauc un ne par ko nebēdā, jo jaudas ir pietiekami praktiski jebkurā ikdienas situācija, bet par lielisku komfortu gādā Flex Ride adaptīvā piekare un jaunais astoņpakāpju automāts.  

Interjers, praktiskums

Auto garums, salīdzinājumā ar priekšgājēju ir pieaudzis par 67 mm, bet riteņu garenbāze palielinājusies par 92 mm, kas nodrošina lielākas ērtības salonā.

Interjera noformējumā dominē plūstošas, acij tīkamas līnijas. Apdares materiāli ir ne tikai vizuāli, bet arī taustāmi kvalitatīvi. Tas kopumā rada mājīgu atmosfēru ar pamatotām luksusa sajūtām - vismaz bagātāk aprīkotajām versijām jau nu noteikti. Jāuzteic vadītāja vietas veiksmīgā ergonomika un ērtie priekšējie sēdekļi, kas starp citu, ieguvuši neatkarīgas vācu ārstu komisijas sertifikātu, kā mugurai īpaši draudzīgi. Vadītāja un blakussēdētāja sēdekļiem ir plašas regulēšanas iespējas, turklāt lepnākajā variantā tie var būt aprīkoti ne tikai ar apsildi, bet arī ar ventilāciju.

Insignia jau bāzes versijā ir aprīkota ar daudzām vadītāja palīgsistēmām: brīdinājumu par sadursmi ar gājēju, automātisku ārkārtas bremzēšanu, braukšanas joslas šķērsošanas brīdinājumu, joslas saglabāšanu ar automatizēto stūres korekciju un distances saglabāšanu no priekšā braucošās automašīnas. Pamata versijā iekļauts arī skārienjutīgs ekrāns, kā arī bezatslēgas piekļuves un iedarbināšanas sistēma.

Kā jau tipiskam Eiropas auto pieklājas, Insignia piedāvā neskaitāmas komplektācijas un variācijas. Četriem pamata aprīkojuma līmeņiem var izvēlēties ļoti plašu papildaprīkojuma klāstu.

Vai to ir vērts pirkt?

Vidējās klases automobiļu, jeb tā sauktā D segmenta tirgus daļa Eiropā pēdējos gados jūtami samazinās, tādēļ ražotāji pie jaunu modeļu izstrādes pieiet ļoti uzmanīgi un mērķtiecīgi dodas luksusa virzienā. Insignia šajā ziņā ir spilgts piemērs, tāpat kā Ford Mondeo un Renault Talisman.

Taču pirmais šo virzību aizsāka Volkswagen ar savu Passat, kurš joprojām ir šīs klases tirdzniecības līderis Eiropā. Arī Škoda Superb ir vērā ņemams konkurents. Tāpat nedrīkst aizmirst par japāņu zīmolu piedāvājumu – Toyota Avensis ir nozīmīgs spēlētājs šajā tirgus segmentā.

Insignia uz konkurentu fona neizskatās slikti, turklāt piedāvā ļoti plašas komplektāciju un aprīkojuma iespējas, tostarp visu riteņu piedziņu un īpašu apvidniecisko vesriju Country Tourer.


Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...

Apskati What Car? sludinājumus šeit!

Saistītie raksti

Auto tests

Opel Corsa

What Car? Vērtē Novērtēts ar 3 no 5

Opel Corsa ir visai prasmīgs mazais auto, taču tam nav izdevies būt izcilam kādā no jomām. Tas nav tik komfortabls kā Peugeot 208, braukšanas ziņā to pārspēj Ford Fiesta, bet labākas praktiskās īpašības nodrošina Volkswagen Polo. Par laimi, tas ir labi aprīkots un nav pārāk dārgs, ja vien neizvēlaties bagātīgākas modifikācijas.