Testa brauciens

Toyota Yaris: testa brauciens

Jaunais Yaris ieguvis labāku salona apdari
Jauni motori un plašākas individualizācijas iespējas
Cena, sākot no 10 990 eiro

AutorsIvo Goldmanis

Jaunākās paaudzes Yaris eksterjers nav būtiski mainījies, taču zem virsbūves gan ir daudz pārmaiņu, tai skaitā 900 jaunu detaļu, kas prasījis vismaz 89 miljonus eiro produkta attīstības izmaksās. Toyota apgalvo, ka jaunā Yaris atjaunināšanas virsvadība uzticēta japāņu autoražotāja Eiropas komandai.

Modifikāciju klāstā ir jauns 1,5 litru tilpuma VVT-iE motors kā arī hibrīddzinējs un 1,0 litru tilpuma trīscilindru benzīna motors. Jā izskats ir mainījies gan no priekšpuses, gan ārpuses, bet labā ziņa ir arī tā, ka zem motora pārsega 1,33 litru tilpuma motora vietā tagad atrodams 1,5 litru tilpuma motors, kas ir ne vien jaudīgāks, bet arī ekonomiskāks. Veidojot jauno Yaris Toyota arī atvadījušies no 1,4 litru tilpuma dīzeļmotora un trīsdurvju virsbūves tipa. Lielākā pircēju uzmanība, protams, tiks vērsta uz šajā segmentā unikālo hibrīdversiju, kā arī uzlabojumiem stūres pastiprinātājā, balstiekārtā, kā arī citām izmaiņām, kuru mērķis ir slīpēt līdzsvaru starp gaitas komfortu un vadāmību. Vēlāk modifikāciju klāstu sola papildināt 205 ZS Yaris GRMN ar  1,8 litru tilpuma kompresordzinēju.

 Salonā ir manāmi piestrādāts pie apdares materiāliem un informācijas un izklaides sistēmas. Noteikti jāuzsver, ka navigācijas sistēma reaģē pārsteidzoši ātri – tie, kas ir braukuši ar Prius, to novērtēs. Kā ierasts, mazauto vairāk orientējas uz gados jaunākas paaudzes pircējiem, tāpēc krāsu kombināciju variācijas un individualizācijas opcijas tagad ir krietni plašākas, ļaujot Yaris droši konkurēt ar Ford Fiesta un Škoda Fabia.

Apdares materiālu kvalitāte it manāmi labāka, nekas negrab, arī standarta informācijas un  drošības komplektācija ir plašāka. Taču – vai ar to ir pietiekami, lai izkonkurētu tādus auto, kā Ford Fiesta un Škoda Fabia?

Kāds tas ir?

Vispirms jāuzsver, ka atšķirībā no daudziem konkurentiem Yaris pieejams ar hibrīddzinēju, kas ir liels pluss, it īpaši tiem, kas pamatā pārvietojas pa pilsētu. Degvielas patēriņš mūsu testa brauciena laikā bija ap 6 litriem uz 100 km, taču nav šaubu, ka to ir iespējams panākt ievērojami mazāku. Azartiskākas braukšanas piekritējiem piemērotāks būs 1,5 litru tilpuma benzīna motors, kas ir par 0,8 sekundēm ātrāks līdz 100 km/h nekā 1,33 litru dzinējs, ko tas aizvieto. Ja samierinās ar paaugstināto trokšņu līmeni salonā, šim motoram jaudas netrūkst, lai iekļautos šosejas satiksmē un veiktu apdzīšanas manevrus bez īpašas plānošanas.

Te gan jāpiebilst, ka mūsu testa brauciens noritēja pa Nīderlandes ceļiem, kur netrūkst fotoradaru un citu ierīču, kas piespiež autovadītājus iekļauties atļautā ātruma ierobežojumos, tāpēc nekādus īpašus dinamikas testus, kā, piemēram, Vācijā,  nevarējām atļauties. Jāņem vērā arī, kas visi ceļi, pa kuriem noritēja mūsu testa brauciens, bija zīdaini gludi, ar atsevišķiem „gulošajiem policistiem” tāpēc arī par gaitas komfortu pagaidām neko sliktu nevaram teikt, kamēr nebūsim izmēģinājuši Yaris Latvijā.

Jebkurā gadījumā, par spīti virknei komforta tehnoloģiju un citu uzlabojumu, Yaris ir un paliek mazauto ar visām no tā izrietošajām problēmām. Stūri, kas varēja būt informatīvāka, kā arī labāk apvaldītu virsbūves sasveri asākos pagriezienos. Vismaz stūre ir precīza un saķere ar ceļu – laba, taču tas tik un tā ir auto, kas vispirms ir funkcionāls un tikai pēc tam – aizraujošs.

Salonā, protams, Yaris ir kļuvis daudz pievilcīgāks apdares materiālu kvalitātes un montāžas akcentu ziņā – šur tur redzami hromēti materiāli un slēdži īstenā Toyota kvalitātes garā. Vadītāja sēdpozīcija ir ērta, taču iespējas to regulēt nav tik plašas kā dažiem konkurentiem, tāpēc mēs ieteiktu šo pārbaudīt testa brauciena laikā.

Toyota Touch 2 informācijas un izklaides sistēma darbojas ātri, pie ekrāna izvēlnēm gan ir mazliet jāpierod, taču žēl, ka Yaris komplektācijā netiek piedāvāta  Apple CarPlay un Android Auto savienojuma sistēma viedtālruņiem.

Vai to ir vērts pirkt?

Ir iespaidīgi, ja tava kārotā mazauto aprīkojumā ir tādas ekstras kā Bluetooth, automātiskās tuvās gaismas un nokrišņu sensors, kā arī ārkārtas bremzēšanas asistents un joslu maiņas brīdinājuma sistēma. Tās ir lietas, ar kurām mūsdienās lepojas arī klasi augstāki auto. Toyota dzelžainā uzticamības reputācija un standarta piecu gadu garantija ir vēl pāris – ne mazāk būtiski faktori.  


Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...

Apskati What Car? sludinājumus šeit!

Saistītie raksti

Auto tests

Toyota bZ4X

What Car? Vērtē Novērtēts ar 4 no 5

bZ4X ir lielisks universālis – īpaši, ja izvēlaties ar priekšējo riteņu piedziņu un vidējā līmeņa aprīkojumu. Tam ir laba vadāmība, ietilpīgs salons un tas pieejams par saprātīgu cenu, turklāt jūs saņemsiet 10 gadu garantiju akumulatoram, ja nogādāsiet savu automobili pie Toyota dīlera uz ikgadējo EV veselības pārbaudi.