Testa brauciens

Nissan NV300: testa brauciens

Marokā izmēģinam jauno Nissan NV300
Nissan NV300 Combi un Crew Cab
Cena, sākot no 22 056 eiro

AutorsIvo Goldmanis

Nissan jaunais vidēja izmēra NV300 mikroautobuss noslēdz japāņu zīmola atjaunināto komercauto paleti. NV300 ir kopīga platforma ar populāro Renault Trafic un Opel Vivaro, kā arī ne tik labi pazīstamo Fiat Talento. Faktiski, visus šos auto ražo vienā un tajā pašā rūpnīcā Francijā. Šī kvarteta konkurentu vidū ir Ford Transit Custom, Volkswagen Transporter un Citroen Dispatch.

Nissan NV300 ir Primastar pēctecis, no kura tas atšķiras ar īpašu dizainu, kas vairāk atgādina japāņu autoražotāja krosoverus – Qashqai un X-Trail. Nav brīnums, jo NV300 ir radīts Nissan Dizaina centrā Londonā, kur tapa otrās paaudzes Qashqai. Vieglo auto tematika redzama arī interjerā. Pateicoties sadarbībai Renault-Nisssan alianses ietvaros, interjers ir ļoti līdzīgs Renault Trafic, bet paneļa un infosistēmas dizains kaut kādā mērā atgādina Clio.

Vairākas aprīkojuma versijas un izmēri

NV300 ir pieejams vairākās aprīkojuma versijās. Dārgākajās no tām ir gaisa kondicionētājs, miglas lukturi, aizmugures distances sensori, bet lepnākajā līmenī ir arī lietus sensors, automātiskās gaismas, kruīzkontrole un Nissan Connect infosistēma ar navigācijas ierīci.

NV300 var izvēlēties kā divvietīgu kravas busu, kas pieejams divos dažādos izmēros un augstumos, kā arī Crew Cab ar piecām sēdvietām. Piedāvājumā ir arī NV300 Combi ar deviņām sēdvietām, kā arī Chassis Cab, ko var pielāgot ikviena uzņēmuma īpašajām vajadzībām. Kravas busa ietilpība ir no 5,2 līdz 8,6m3.

Motors gan ir tikai viens – 1,6 litru tilpuma dCi, ko izmanto arī Qashqai un X-Trail, taču ar atšķirīgiem jaudas parametriem – 95, 125 un 145 ZS (pēdējie divi motori – ar divām turbīnām). Vienīgā iespējamā transmisija ir sešpakāpju manuālā – automātiskā pārnesumkārba šim modelim netiek piedāvāta, taču Nissan apsver šādu iespēju, ja būs pieprasījums.

Jaudīgākais motors NV300 klāstā ir 145 ZS agregāts ar 340 Nm, kas 0-100 km/h sprintu spēj veikt 10,9 sekundēs. Pats mazākais, 95 ZS motors ir diezgan letarģisks 0-100 km/h tas veic 15,4 sekundēs, optimālāks šķiet 120 ZS motors ar 300 Nm, kam šis rādītājs ir 12,6 sekundes.

Praktiskāks, nekā priekštecis Primastar

NV300 ir 110mm garāks, nekā līdzšinējais Primastar – tas nozīmē, ka pat mazākais no tiem ar 5,2m3 ietilpību spēj vest trīs eiropaletes, lielākais un garākais NV300 var lepoties ar 8,6m3 kravas telpu.  Ja tu izvēlies kravas versiju, standarta aprīkojumā tai ir atvere sienā starp vadītāja kabīni un kravas telpu. To var izmantot, lai pārvadātu garākus objektus, piemēram celtnieku trepes vai caurules – līdz pat 4,15m garumā.

Nissan ir parūpējušies par iespēju pārvadāt vēl garākus objektus, piedāvājot opciju, ka tā aizmugures durvju daļa uz kuras nav numurzīme, var tikt fiksēta atvērtā pozīcijā. Pastāv arī iespēja aprīkot kravas telpas salonu ar dažādiem plauktiem un citiem praktiskiem elementiem.

Ikviens komercauto šoferis novērtēs, ka salonā ir pietiekami daudz dažādu ērtu risinājumu mapīšu, pavadzīmju un dažādu citu priekšmetu, tai skaitā planšetdatora novietošanai – NV300 tādu netrūkst. Paredzēta vieta arī klēpjdatoram un tahogrāfam. Tiesa gan, glāzīšu novietotāji panelī ir mazliet par šauru 500ml pudelei.

Tiem, kam nepietiks ar NV300 kravas ietilpību, ir iespēja vilkt līdz 2t smagas piekabes. Nissan papildaprīkojumā piedāvā piekabes āķi ar elektronisku savienojumu un piekabes stabilitātes kontroles tehnoloģiju.

Plašas mūsdienīga aprīkojuma iespējas

Visiem Nissan NV300 ir plašs standarta drošības aprīkojuma klāsts – stabilitātes kontroles sistēma, asistents gaitas uzsākšanai kalnā, pretizslīdes kontroles sistēma. Combi pasažieru versijām ir arī riepu spiediena kontroles sistēma. Spriežot par uzticamību, jāatceras, ka Primastar nebija sliktākais piemērs, vienīgā problēma bija saistīta ar automātisko transmisiju, Taču jaunajam NV300 šīs opcijas nav, tāpēc ir vismaz viena lieta, par ko nevajadzētu satraukties.

Renault Traffic, kas ir NV300 pamatā, vēl ir salīdzinoši jauns, lai būtu iespējams komentēt par tā uzticamību ilgtermiņā, taču 1,6 litru dīzeļdzinējs ir pārbaudīta vērtība. Ja arī rodas kādi jautājumi, garantijai to vajadzētu atrisināt.

Mūsu testa brauciens Marokā sastāvēja galvenokārt no līkumainiem galvenās nozīmes ceļiem, diezgan bedrainiem lauku ceļiem un arī pilsētas satiksmi. NV300 gaitas komfortam nebija daudz, ko pārmest, vienīgi kravas versija šķita mazliet cietāka un nemierīgāka – taču jāņem vērā, ka testa brauciens noritēja ar tukšu kravas telpu.

Vai to ir vērts pirkt?

Nissan NV300 Crew Van cenas sākas no 26 392 eiro ar 1,6 dCi 95 ZS motoru un Comfort Base aprīkojumu, NV300 Van būs ar mazāk sēdvietām, bet vēl lētāks – 22 056 eiro. Deviņietīgā NV300 Combi sākumcena ir 27 062 eiro. Opel Vivaro maksā apmēram tikpat, bet Renault Trafic gan būs mazliet lētāks.

Tiesa gan - viens no NV300 trumpjiem ir piecu gadu garantija (vai 160000 kilometru) – tas ir par gadu vairāk, nekā Opel Vivaro un trīs gadus vairāk, nekā Opel Vivaro, kuram ir divo gadu garantija bez nobraukuma ierobežojuma. Faktiski, Nissan piedāvājums ir viena no vislabākajām garantijām, ko iespējams saņemt par kravas mikroautobusu - piecu gadu garantija oriģinālajām Nissan detaļām, piecu gadu krāsojuma garantija un 12 gadu garantija pret caurrūsēšanu.

Skaties video!

 

 

Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...

Apskati What Car? sludinājumus šeit!