Testa brauciens

Jaunais Audi Q5: pirmie iespaidi

Audi Q5 2,0 TDI quattro testa brauciens
Bāzes cena sākas no 41 700 eiro
Testa Audi Q5 cena 72 693 eiro

AutorsIvo Goldmanis

Jauna modeļa parādīšanās ne vienmēr nozīmē lielas vizuālas atšķirības, it īpaši premium segmentā. Iemesli tam ir vismaz divi – ražotājs nevēlas sarūgtināt tos klientus, kas tikai pirms dažiem mēnešiem iegādājušies līdzšinējās paaudzes modeli, nedz arī riskēt ar pārdošanas apjomiem, piedāvājot kaut ko vizuāli radikālu laikā, kad līdzšinējais modelis par klientu interesi nav sūdzējies.

Audi Q5 ir lielisks piemērs. Pērn „aizejošais” modelis tika piedāvāts par draudzīgu, nepilnu 40 000 eiro cenu, paplašinot šī modeļa īpašnieku loku un paverot ceļu jaunajam, otrās paaudzes Q5, kas nāca klajā gada beigās un nu no Audi ražotnes Meksikā ir sasniedzis arī Latviju. Ārēji vizuālās izmaiņas ir vērtējamas kā mērenas – auto priekšgals pilnveidots saskaņā ar jaunāko dizaina valodu, ko jau demonstrē citi pēdējo pāris gadu laikā klajā nākušie Audi modeļi, to pašu var teikt arī par aizmuguri.

Izmēru ziņā tas ir mazliet paaudzies, taču kļuvis vieglāks, pateicoties plašākai alumīnija komponentu izmantošanai balstiekārtā un citviet. Šobrīd pārdošanā ir divas modifikācijas – ar 2,0 litru tilpuma TDI turbodīzeli un tāda paša tilpuma TFSI benzīna motoru. Quattro pilnpiedziņa ir standarta aprīkojumā. 

Dinamika, gaita un vadāmība

Auto svara samazināšana vispirms ir jūtama braukšanas sajūtās, ietekmējot dinamiku, vadāmību un arī degvielas ekonomiju. To pasvītro 190 ZS 2,0 litru tilpuma TDI dīzeļmotors, kāds bija zem mūsu testa auto motora pārsega. Komplektā ar jauno S tronic septiņpakāpju automātisko transmisiju no 0-100 km/h tas ļauj paātrināties nepilnās 8 sekundēs, kas ir pilnībā pieņemams rādītājs tiem, kam ceļu satiksmē nav ambīciju līdzināties F1 pilotiem.

Auto ir arī jauna quattro pilnpiedziņas sistēma, kas standarta apstākļos nodarbina tikai priekšējos riteņus un pieslēdz aizmugures riteņus vien brīžos, kad tas ir nepieciešams. Mūsu testa auto bija aprīkots ar pneimatisko balstiekārtu – šī (2208 eiro vērtā) papildaprīkojumā opcija nodrošina nevainojamu gaitas komfortu, kas mūs jau fascinēja, braucot ar izmēros lielāko, jaunās paaudzes Q7. Vienlaikus tā nodrošina arī iespēju mainīt auto klīrensu atbilstoši braukšanas apstākļiem - izvēloties offroad režīmu, klīrenss pieaug, ļaujot vieglāk pārvarēt šķēršļus, bet dynamic režīmā Q5 pieplok tuvāk asfaltam un balstiekārta kļūst stingrāka. Vadāmība arī kļūst asāka, taču ne tik provokatīva, kā Porsche Macan vai BMW X3.   

Interjers, praktiskums, aprīkojums

Interjerā pamanāmas izmaiņas skārušas priekšējo paneli, kur MMI infosistēmas ekrāns izcelts virs paneļa kā planšetdators. Tiesa gan, tas nav skārienjutīgs – taču pieejamās funkcijas ir ērti un intuitīvi kontrolējamas ar klasisku, apaļu, viduskonsolē novietotu slēdzi. Vadītāja sēdpozīcija ir ērta un augsta, nodrošinot lielisku ceļa pārredzamību. Salonā joprojām ērti jutīsies četri pieaugušie, vai arī divi pieaugušie un trīs bērni. Aizmugures sēdekļus iespējams pabīdīt, manipulējot ar vietu bagāžai vai pasažieriem – tādā veidā kravas nodalījuma tilpumu var palielināt līdz 610 litriem. 

Salīdzinot ar līdzšinējo Q5 modeli, būtiski paplašinājies komforta un drošības aprīkojuma opciju saraksts – tradicionālās mērinstrumentu ciparnīcas aizstāj 12,3 collu „Virtuālais kokpits”, kas jau redzēts arī citos VW grupas jaunākajos modeļos, pieejama arī trīs zonu klimata kontroles sistēma, Bang&Olufsen audiosistēma un citas ekstras, kas mūsu testa auto cenu no 47 100 eiro sadārdzināja līdz 72 693 eiro. Kamēr Matrix LED priekšējie lukturi (2151 eiro) un Apple CarPlay/Android Auto viedtālruņa savienojums mums šķiet ļoti noderīga opcija, derētu apsvērt, vai ir vērts tērēt 1687 eiro par elektriski regulējamo panorāmas jumta lūku.

Katrā ziņā, par montāžas kvalitāti nebūs jāsūdzas arī, ja iztērēsiet mazāk – ikviens slēdzis, svira vai panelis Audi Q5 interjerā demonstrē premium līmeņa cienīgu uzmanību pret vissīkākajām niansēm.

Vai to ir vērts pirkt?

Kad klajā nāca pirmās paaudzes Audi Q5 reālākais konkurents bija tikai BMW X3, tagad šajā segmentā piedāvājumu netrūkst, tāpēc, lai arī jaunais Audi Q5 visos parametros ir labāks par priekšteci, konkurence ir daudz sīvāka.

Par šo cenu var iegādāties ne vien eleganci Mercedes-Benz GLC veidolā, bet arī Porsche Macan lētākās modifikācijas, kas priecēs ar sportiskākām braukšanas īpašībām. Eksistē arī tāds auto kā Jaguar F-Pace un var, protams, pagaidīt arī jauno BMW X3, kas nāks klajā gada beigās. Tomēr šobrīd, ja nepieciešams komfortabls, kluss, ietilpīgs un kvalitatīvs premium līmeņa auto, kas spēj braukt arī bezceļa apstākļos – jaunā Q5 izvēli nevajadzēs nožēlot.

 

Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...

Apskati What Car? sludinājumus šeit!