Testa brauciens

Seat Ateca: testa brauciens

Seat Ateca jau nopērkams Latvijā
VW grupas benzīna un dīzeļa motori
Cena, sākot no 19 990

Zīmolam, kas cer piesaistīt jaunu un stilīgu pircēju auditoriju, mūsdienās noteikti ir nepieciešams kāds krosovers, taču Seat nezināmu iemeslu dēļ šajā segmentā nebija pārstāvēts. Tuvāko gadu laikā situācija mainīsies, jo Seat savu modeļu klāstu papildinās ar vairākiem dažāda izmēra SUV.

Pirmais no tiem ir Ateca, kura galvenie konkurenti ir jaunais Kia Sportage un populārais Nissan Qashqai. Motoru klāsts ir plašs, ietverot jaunākos VW grupas dzinējus – tai skaitā 1,0 litra tilpuma 115 ZS motorus, kā arī jau zināmos 150 ZS 1,4 TSI, 115 ZS 1,6 TDI un 150 vai 190 ZS 2,0 TDI. Atkarībā no izraudzītā motora, pircēji var izvēlēties priekšpiedziņu vai pilnpiedziņu, kā arī komplektēt savu Ateca ar manuālo vai automātisko pārnesumkārbu.

Kāds tas ir?

Vairākums Ateca mehānisko komponentu ir no jaunākās paaudzes VW Tiguan, tāpēc nav pārsteigums, ka abiem auto ir līdzīgas braukšanas īpašības. Tā patiesībā ir laba ziņa, jo Tiguan jau saņēmis ne mazums labu atsauksmju par izcilo līdzsvaru starp gaitas komfortu un vadāmību.  Seat Ateca gadījumā balstiekārta gan ir mazliet stingrāka, kas ir priekšrocība asākos pagriezienos. Virsbūves sasvere ir mazāka, nekā Tiguan (un tātad arī Qashqai), tāpēc straujākās virāžās Ateca noturas labāk par šīs klases vidējiem standartiem. Stūres reakcija ir precīza un tā pietiekoši labi informē par to, ko dara priekšējie riteņi. Gaitas komforts stingrākās balstiekārtas dēļ nedaudz atpaliek no Tiguan vai Qashqai, taču tā nav būtiska problēma.



150 ZS 2,0 litru TDI dīzeļdzinējs, kāds bija mūsu testa auto, pēc Seat domām būs starp pieprasītākajiem Ateca motoriem privāto pircēju vidū. Jaudas tam netrūkst, bet paātrinājums ir jūtami labāks nekā jebkurai Qashqai dīzeļversijai. Turklāt vienmērīgā ātrumā tas praktiski nav dzirdams.

Salons, praktiskums

Ateca interjers vairāk atgādina Seat Leon nevis VW Tiguan, taču tas nav tas sliktākais variants, jo visas vadības ierīces ir loģiski izkārtotas vadītājam ērti pārredzamā un sasniedzamā attālumā. Vietas priekšā netrūkst un, pateicoties plašam sēdekļu regulējuma diapazonam, jebkura izmēra vadītājam vai pasažierim izdosies panākt sev tīkamu sēdpozīciju.  Interjera apdare varbūt nav tik eleganta kā Tiguan, taču tā ir kvalitatīva un konkurētspējīga, salīdzinot, piemēram, ar Qashqai vai Kia Sportage.



Aizmugurē ir vieta trīs pieaugušajiem (ja viņi saspiežas ciešāk), bet diviem ir patiešām ērti, jo par vietu kājām nevar sūdzēties. Bagāžas nodalījums ir lielāks nekā Qashqai un citiem līdzīga izmēra konkurentiem, turklāt aizmugures sēdekļu atzveltnes var ērti nolocīt, atbrīvojot vietu lielāka izmēra kravai.

Standarta aprīkojumā ir tādas ekstras kā LED dienas gaitas gaismas, apsildāmi priekšējie sēdekļi, 5 collu izmēra Media Touch skārienjutīgais infosistēmas ekrāns, kā arī citas vēlamas opcijas un plašs drošības aprīkojuma klāsts. Mēs ieteiktu nākamo, Style aprīkojuma līmeni, kas ietver arī 17 collu vieglmetāla diskus, Bluetooth savienojumu, klimata kontroles sistēmu un daudz plašāku komforta aprīkojumu. Pats lepnākais ir Xcellence aprīkojuma līmenis, kurā cita starpā ietilpst arī Full LED priekšējie lukturi un 18 collu diski.



Vai to ir vērts pirkt?

Seat Ateca ir lētāks nekā Volkswagen Tiguan, it īpaši, ja salīdzina abu marku dārgākās modifikācijas, tomēr starp ne tik bagātīgi aprīkotiem modeļiem cenu atšķirība sarūk. Tomēr, salīdzinot ar Nissan Qashqai, par to pašu cenu Ateca spēj piedāvāt lielāku ietilpību, labākas braukšanas manieres un arī lielāku jaudu. Radniecība ar Volkswagen noteikti ir vēl viens pluss.

Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...

Apskati What Car? sludinājumus šeit!

Saistītie raksti

Auto tests

Seat Leon hečbeks

What Car? Vērtē Novērtēts ar 5 no 5

Jaunākais SEAT Leon ir ļoti daudzpusīgs auto. Ja meklējat aizraujošu un ietilpīgu hečbeku ar bagātīgu aprīkojumu, Leon būs viena no pirmajām izvēlēm.

Lietota auto tests