Testa brauciens

Nissan Navara: testa brauciens

Nissan Navara tests Sahāras tuksnesī
Navara Double Cab ar 190 ZS dīzeļdzinēju
Vairāk nekā 200 km reālos bezceļa apstākļos

AutorsIvo Goldmanis

Līdz ar virkni jaunu modeļu parādīšanos pikapu segmentā, kā arī iespējām papildināt tos ar jaunākajām tehnoloģijām un komforta opcijām, tie sākuši atdzimt kā  dzīvesstila auto, kas ir vēl piemērotāki ikdienas lietošanai, kā jebkad agrāk.  Jaunais Nissan Navara ir lielisks piemērs šai tendencei – atšķirībā no tuvākajiem konkurentiem, tam ir daudzsviru aizmugurējā balstiekārta (Double Cab versijai), kas padara to stabilāku un prognozējamāku arī lielākā ātrumā, jūtami uzlabojot vadāmību un gaitas komfortu.

Taču, vai mēģinājumi padarīt Navara lietotājam draudzīgāku nav ietekmējuši tā spējas vietās, kur ceļa nav?  Reālu testa braucienu mēs veicām aizvadītā gada nogalē, kad devāmies uz Maroku, lai izmēģinātu jaunā Navara pikapa spēju robežas Sahāras tuksneša smiltīs – vienā no skarbākajām vietām uz šīs planētas.

Ierodoties bāzē, no kuras sākās mūsu izturības brauciens, nācās konstatēt, ka turpat blakus apmeties autosporta zvaigzne Sebastiāns Lēbs ar savu komandu, lai izmēģinātu savu Dakāras rallija bolīdu - intriģējošs sākums Nissan Navara testa braucienam. Turpinot ceļu Alžīrijas robežas virzienā, garām aizslīdēja pēdējās apdzīvotās vietas un skatam pavērās šķietami bezgalīgais tuksneša līdzenums.

Nobraucot no asfaltētā ceļa, dažus desmitus kilometru veicām pa sīkiem akmeņiem un mālainām smiltīm klātu, saulē izkaltušu segumu, kas atgādināja kādas citas planētas virsmu. Tas ļauj pārvietoties salīdzinoši ātri, taču brīžiem nākas sastapties arī ar negaidītiem robiem reljefā, kas liek Navara balstiekārtai iespringt. Tomēr, sasniedzot nākamo pārbaudījumu vietu – klinšainu kalnu veidojumu, kura skarbais profils kalpojis par uzņemšanas laukumu virknei Holivudas filmu – tai skaitā Džeimsa Bonda filmai “Spektrs” – nākas secināt, ka Navara nesaudzīgo braucienu pārcietis bez nevienas skrambiņas.



Šeit ceļš ved augšup pa stāvu uzkalni, ko grūti nosaukt par ceļu, Navara riteņiem cīnoties par katru saķeres kvadrātcentimetru. Šeit lieti noderēja aprīkojumā iekļautās kameras un 360 grādu apkārtskata monitors, lai precīzāk nomērķētu stūri, jo – viens nepareizs solis diezgan droši varēja beigties ar to, ka šī raksta šajā Profi numurā nebūtu. Kalna virsotnē, pēc atmiņā paliekošā skata izbaudīšanas mēs griežamies atpakaļ un pēc tikpat rūpīga nobrauciena dodamies tālāk.



Sahāras tuksnesis ir lielākais smilšu tuksnesis pasaulē. Dažas tā daļas veido desmitiem un simtiem kilometru garas ceļojošas smilšu kāpas — ergi, kas nereti pārsniedz 200 m augstumu. Lai arī visapkārt ir vien oranžas smiltis un zilas debesis, ainava ir pārsteidzoši iespaidīga. Šī ir labākā vieta, kur pārbaudīt ikviena auto un tā vadītāja spējas, tāpēc ergi reiz bija arī daļa no leģendārā Parīzes-Dakāras rallija.



Necīnoties par vietu uz pjedestāla, smilšu kāpas var kļūt par tikpat izklaidējošu pasākumu, kā sniega drifts uz aizsaluša ezera. Atliek vien Navara riepām nolaist nedaudz gaisa, lai uzlabotu saķeri un ievērot pāris pamatprincipus – braucot lejā no kāpas, uzņemt ātrumu, bet traucoties augšup, pamazām atlaist akseleratotra pedāli, lai nepārlidotu pāri kāpas virsotnei un tās nogāzi nesasniegtu ar auto priekšgalu.



Tomēr vienlaikus ātrums nedrīkst būt pārāk mazs, lai nepaliktu uz vietas un – neiestigtu. “Lai neiestigtu smiltīs, ir jākustās kā čūskai”, stāsta mūsu instruktors, kuram ir vairāku gadu pieredze Parīzes-Dakāras rallijā. Tas nozīmē – strauji bremzējot, vai strauji uzņemot ātrumu, riteņi ieraksies smiltīs. Tas pats notiks, strauji pagriežot stūri.



Septiņpakāpju automātiskā pārnesumkārba, kāda bija mūsu testa auto, atvieglo treniņu procesu, ļaujot koncentrēties uz diezgan neprognozējamo maršrutu – mūsu gidi informēja, ka smilšu kāpas rīt vairs nebūs tādas kā šodien – to reljefs būs mainījies, par ko liecina arī daļēji aizbērtās iepriekšējās dienas braucēju atstātās rises smiltīs. Pēc pāris mēģinājumiem, Navara demonstrē pilnīgu paklausību vadītāja iegribām un šļūc pa smilšainajām uzkalnēm un nogāzēm kā divreiz vieglāks auto, turklāt ar iespaidīgu jaudas rezervi.



Spriedums

Testa brauciena nolūks bija pārbaudīt, vai, mēģinot tuvināties SUV klasei, Navara nav zaudējis savas bezceļu braukšanas spējas. Droši var teikt, ka lai arī tas ir kļuvis daudz komfortablāks, daudz labāk aprīkots un tātad – daudz līdzīgāks ierindas automašīnai, Navara tomēr spēj sevi pierādīt arī ļoti skarbos bezceļa apstākļos.

Nissan Navara fakti
  • 2,3 litru biturbo dīzeļdzinējs ar 190 ZS un 450 Nm
  • Maksimālais ātrums 180 km/h, 0-100km/h: 10,8 sekundes
  • vidējais degvielas patēriņš 6,3 litri/7 litri/100km (MT/AT)
  • Pieejams arī King Cab un Chassis Cab versijās
  • King Cab pieejams ar divām vai četrām sēdvietām
  • Garantija 5 gadi/160000 km, ko var pagarināt līdz 250000 km
  • Standarta aprīkojumā ir palīgierīces braukšanai uzkalnēs, aizmugurējā diferenciāļa bloķēšana, elektronisks ierobežotas slīdes diferenciālis, piekabes āķis un citas ekstras
  • Jaunas aprīkojuma opcijas – apkārtskata monitors ar četrām kamerām, NissanConnect multimēdiju sistēma ar 7 collu ekrānu, 18 collu izmēra diski, u.c.




Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...

Apskati What Car? sludinājumus šeit!