Testa brauciens

Toyota C-HR: pirmie iespaidi

Whatcar.lv izmēģina jauno Toyota C-HR krosoveru
1,2 litru turbo pilnpiedziņas modifikācija un hibrīdversija
Cena, sākot no 18 390 eiro

AutorsIvo Goldmanis

Toyota jau pirms vairākiem gadiem mēģināja ienākt kompakto krosoveru segmentā ar Urban Cruiser, tiesa gan pircējiem tobrīd daudz vairāk interesēja tādi Toyota modeļi kā Land Cruiser vai RAV4, tāpēc salīdzinoši neizteiksmīgais un izmēros necilais Urban Cruiser klusi pazuda no japāņu autoražotāja piedāvājuma saraksta.

Ar C-HR, savukārt, viss šķiet izdarīts pareizi – ceļu satiksmē to nav iespējams nepamanīt (tāpat kā Nissan Juke), izmēru ziņā tas pielīdzināms Nissan Qashqai un Honda HR-V, tam ir jaunākās Toyota tehnoloģijas un hibrīddzinēja izvēles opcija.

Šī gada beigās tas būs pieejams Latvijā, taču mēs jau savlaicīgi devāmies uz Spāniju, lai izmēģinātu divas no modifikācijām, kādas nonāks pārdošanā – pilnpiedziņas C-HR ar 1,2 benzīna motoru un CVT automātisko transmisiju, kā arī C-HR Hybrid ar CVT transmisiju un priekšpiedziņu.

 Kāds tas ir?

Saīsinājuma C-HR atšifrējums no Toyota valodas ir “coupe – high rider”.  Lai gan klasiskā kupejas definīcija kā minimums pieprasa to, lai auto būtu tikai divas durvis, šī auto gadījumā tā nav – durvis ir tikpat daudz kā Auris hečbekam, tikai aizmugurējo durvju rokturis ir veiksmīgi paslēpts, radot optisku ilūziju, ka aizmugures durvju nav. Tam ir arī lielāks klīrenss un nedaudz paaugstināta sēdpozīcija, kas savukārt pilnībā atbilst tam, ko varētu iedomāties ar apzīmējumu “high rider”.

Būdams 4,36 metrus garš, C-HR ir apmēram vienā izmērā ar Nissan Qashqai, tomēr Toyota krosovera dizaina īpatnības nav ļāvušas panākt tikpat lielu salona ietilpību. Qashqai kravas nodalījums ir 430 litri, bet C-HR tikai 377 litri, taču, neraugoties uz to, pasažieriem vietas ir tikpat daudz – četri pieaugušie C-HR salonā jutīsies tikpat ērti. Priekšā sēžot var pat aizmirst, ka šis auto ir Toyota – tik radikāls ir priekšējais panelis, ja salīdzina kaut vai ar iepriekšminēto Auris.

Braukšanas sajūtu ziņā mums labāk patika pilnpiedziņas 1,2 turbo, jo hibrīdversija (1,8 litru motors un elektromotors, tāpat kā Prius) šķiet nedaudz smagāka, līdz ar to sasvere asākos pagriezienos ir nedaudz vairāk jūtama.

Pilnpiedziņas 1,2 turbo arī ļauj ceļa virāžas izbraukt lielākā ātrumā, jo hibrīdversijas priekšgalam ir tendence diezgan ātri izslīdēt. Te gan uzreiz jāpiebilst, ka C-HR nebūt nav GT86 un, kā ikvienu Toyota, to vislabāk izbaudīt, daudz nepārsniedzot 100 km/h slieksni.

Turklāt diezgan droši var apgalvot, ka neviens nepirks Toyota C-HR, lai sasniegtu labākos apļa laikus trasē. Galvenais, ka apgriešanās rādiuss ir mazs, gaitas komforts ir gana labs pat ar 18 collu diskiem (17 collas izskatās par mazu), bet stūres reakcija – pietiekami informatīva.

Vai to ir vērts pirkt?

Par to noteikti ir vērts padomāt. Mums labāk patika modifikācija ar 1,2 litru benzīna turbomotoru, taču hibrīdversija maksā apmēram tikpat un uz 100 km tērē apmēram 3 litrus mazāk degvielas. Ņemot vērā plānotās iniciatīvas ar CO2 nodokļiem tas noteikti būs prātīgāks pirkums, arī tāpēc ka iemieso visas jaunākās paaudzes Prius labākās īpašības, taču daudz pievilcīgākā iepakojumā.

 

Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...

Apskati What Car? sludinājumus šeit!

Saistītie raksti

Auto tests

Toyota bZ4X

What Car? Vērtē Novērtēts ar 4 no 5

bZ4X ir lielisks universālis – īpaši, ja izvēlaties ar priekšējo riteņu piedziņu un vidējā līmeņa aprīkojumu. Tam ir laba vadāmība, ietilpīgs salons un tas pieejams par saprātīgu cenu, turklāt jūs saņemsiet 10 gadu garantiju akumulatoram, ja nogādāsiet savu automobili pie Toyota dīlera uz ikgadējo EV veselības pārbaudi.