Testa brauciens

Ford S-Max: izmēģināts

Whatcar.lv izmēģina jaunākās paaudzes S-Max
Plašāks aprīkojums, vēl pievilcīgāks izskats
Cena, sākot no 27 220 eiro

Kad S-Max pirms 10 gadiem pirmoreiz parādījās tirgū, tas uzskatāmi demonstrēja, ka septiņvietīgiem miniveniem nebūt nav jāizskatās garlaicīgi. Gluži otrādi – miniveni var būt arī gluži pievilcīgi un iekārojami – tāpēc S-Max kopš tā laika ir starp mūsu favorītiem.

Jaunākās paaudzes modelis ievēro tos pašus standartus. Tam ir tas pats 2-3-2 principa sēdvietu izkārtojums, taču daudz pievilcīgāks priekšējais panelis, kura centrā ir jaunākā Ford infosistēma ar skārienjutīgu ekrānu. Jaunā S-Max pamatā ir arī jauna platforma ar uzlabotu balstiekārtu.

Motoru klāstā ir 1,5 litru tilpuma Ecoboost, kā arī 2,0 litru tilpuma dīzeļdzinējs ar četriem dažādiem jaudas parametriem, tai skaitā 210 ZS biturbo versiju. Pirmo reizi S-Max iespējams iegādāties arī ar pilnpiedziņu.  

Kāds tas ir?

Mūsu testa auto bija 180 ZS dīzeļdzinējs, priekšpiedziņa, automātiskā transmisija un ļoti plašs aprīkojums. Kā ierasts, S-Max vadāmības īpašības daudz neietekmē auto izmērs – līkumos tas turas stabili, taču elektroniskais stūres pastiprinātājs nedaudz laupījis to analogo stūres reakciju, kāda bija līdzšinējam modelim. Neraugoties uz to, S-Max vadāmība ir labāka, nekā jebkuram citam minivenam, un – pat daudziem ģimenes hečbekiem.

Gaitas komforts labas vadāmības vārdā nav upurēts – kanalizācijas lūku vākus un citus Latvijas ceļiem tipiskus negludumus S-Max pārvar stoiciskā mierā, bez panikas salonā. Kopumā S-Max ir viens no retajiem auto šajā klasē, kas demonstrē labu līdzsvaru starp gaitas komfortu un vadāmību.

Tomēr jāatzīst, ka tāds S-Max bija arī līdz šim. Tas, kas patiešām ir labāk, nekā priekštecim, ir – trokšņu izolācija. Pat lielākā ātrumā dzirdama vien pretvēja šalkoņa, motora troksnis aizvirzā otrajā plānā un salonā var mierīgi sarunāties, nepaceļot balsi.

Pieejamais komforta aprīkojums liks sajūsmā iemirdzēties ikviena ģimenes tēva acīm – ekstru patiešām netrūkst, pieejama arī priekšējo sēdekļu ventilācijas un masāžas funkcija, kas tiks augsti novērtēta ikvienā tālākā ģimenes braucienā.

Vietas pietiks visiem. Iekāpšana trešajā sēdekļu rindā ir ērta, vidējā rindā var sēdēt trīs pasažieri, bet priekšā sēdošajiem ir ļoti daudz vietas.

Bagāžas nodalījums piecu sēdvietu konfigurācijā ir iespaidīgi 700 litri un tajā bez problēmām varēs ievietot bērnu ratiņus, taču septiņu sēdvietu konfigurācijā nāksies samierināties vien ar pāris ceļasomām.

Vai to ir vērts pirkt?

S-Max piedāvā krosoveram līdzīgu ārieni ar minivena funkcionalitāti, ko novērtēs tie minivenu pircēji, kam nepatīk tradicionālie miniveni. S-Max gan nav lēts, salīdzinājumā, piemēram, ar Opel Zafira. Tomēr, salīdzinot ar tādiem auto kā Volkswagen Sharan un Seat Alhambra, kā arī ņemot vērā pieejamo aprīkojumu, S-Max cena jau sāk izskatīties diezgan konkurētspējīga.

Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...

Apskati What Car? sludinājumus šeit!

Saistītie raksti

Auto tests

Ford Ecosport

What Car? Vērtē Novērtēts ar 3 no 5

Ecosport ir mazs, simpātisks un praktisks krosovers ar vilinošu sākumcenu un plašām aprīkojuma iespējām, to skaitā ir ne tikai jaunākās tiešsaistes tehnoloģijas, bet arī pilnpiedziņa. Tā iegādi noteikti vajadzētu apsvērt tiem, kas domā par, piemēram, Kia Stonic, Nissan Juke, Renault Captur vai Peugeot 2008 iegādi.