Ziņas

Porsche laiž klajā Panamera E-Hybrid

Porsche papildina Panamera modifikāciju klāstu
Panamera E-Hybrid: uzlādējams no elektrotīkla
2,5 litri uz 100 km

Parīzes autoizstādē Porsche izrādīs Panamera sērijas ceturto modeli — Panamera 4 E-Hybrid ar spēju veikt 50 kilometru distanci tikai ar elektrību vien. Auto, kas uzlādējams no elektrotīkla, sasniedz 340 kW (462 ZS) lielu hibrīdsistēmas jaudu un nodrošina degvielas patēriņu 2,5 l/100 km.

Porsche uzsver, ka tā tik un tā ir sporta automašīna luksusa sedanu segmentā: šis Porsche modelis ar pilnpiedziņu bez piepūles sasniedz maksimālo ātrumu 278 km/h un nodrošina 700 Nm griezes momentu. Četrdurvju hibrīda sporta automašīna pārsniedz 100 km/h atzīmi vien 4,6 sekundēs. Griezes moments tiek pārnests uz visiem četriem riteņiem, un standarta trīskameru pneimatiskā piekare nemainīgi nodrošina optimālu līdzsvaru starp komfortu un dinamiskumu.

Filozofija no Porsche 918 Spyder

Vācu autoražotājs informē, ka Panamera 4 E-Hybrid iemieso hibrīda stratēģiju, kuras pamatā ir 887 ZS Porsche 918 Spyder.

Gluži kā 918 Spyder, arī Panamera elektromotora jauda (100 kW (136 ZS) un 400 Nm griezes moments) tiek sasniegta, tiklīdz vadītājs pieskaras akseleratora pedālim. Iepriekšējā modelī pedālis bija jānospiež vismaz par 80 % uz leju, lai atbrīvotu elektriskās piedziņas papildu jaudu. Tagad elektromotors un benzīna dzinējs mijiedarbojas izcilā saskaņotībā jau no paša sākuma.

Tāpat kā  918 Spyder elektromotors visu laiku ir gatavs nodrošināt papildu jaudu. Tas kopā ar jaunā 2,9 litru V6 divturbīnu dzinēja veiktspējas rādītājiem (243 kW/330 ZS/450 Nm) nodrošina iespaidīgu jaudas palielinājuma iespēju, izmantojot elektromotoru un turbokompresorus.

Panamera 4 E-Hybrid elektroenerģija tiek izmantota arī automašīnas maksimālā ātruma palielināšanai.

Astoņpakāpju PDK transmisija

Tāpat kā citiem otrās paaudzes Panamera modeļiem jaudas novadīšanai uz pilnpiedziņu tiek izmantota ļoti ātri un efektīvi pārslēdzamā astoņpakāpju dubultsajūga Porsche Doppelkupplung (PDK) transmisija. Šī transmisija aizstāj iepriekšējā modeļa astoņpakāpju automātiskā griezes momenta pārveidotāja transmisiju.

Elektromotora jauda tiek nodrošināta, izmantojot ar šķidrumu dzesējamu litija jonu akumulatoru. Lai gan akumulatora (kas ir izvietots zem bagāžas nodalījuma grīdas) enerģijas ietilpība ir palielināta no 9,4 līdz 14,1 kWh, tā masa ir palikusi nemainīga. Lai pilnīgi uzlādētos, izmantojot 230 V, 10 A pieslēgumu, augstsprieguma akumulatoram ir nepieciešamas vien 5,8 stundas.

Ja Panamera standarta 3,6 kW uzlādes ierīces vietā autovadītājs izvēlas izmantot papildaprīkojumā pieejamo 7,2 kW iebūvēto uzlādes ierīci un 230 V, 32 A pieslēgumu, tad akumulators pilnīgi uzlādējas vien 3,6 stundās. Uzlādes procesu var sākt ar taimeri, izmantojot Porsche komunikācijas pārvaldību (PCM) vai lietotni Porsche Car Connect (viedtālruņiem un Apple pulksteņiem). Turklāt modeļa Panamera 4 E-Hybrid standarta aprīkojumā ir papildu gaisa kondicionēšana salona atdzesēšanai vai apsildei uzlādēšanas laikā.

Augstāka efektivitāte režīmā „Hybrid Auto”

Sport Chrono pakotne, kas ietver stūrē iebūvētu režīmu slēdzi, veido daļu no modeļa Panamera 4 E-Hybrid standarta aprīkojuma. Režīmu slēdzis un Porsche komunikācijas pārvaldība tiek izmantota, lai aktivizētu dažādus braukšanas režīmus. Šie režīmi ietver pazīstamos „Sport” un „Sport Plus” no citiem Panamera modeļiem, kas ir aprīkoti ar Sport Chrono pakotni. Hibrīdam specifiskie režīmi ir „E-Power”, „Hybrid Auto”, „E-Hold” un „E-Charge”.

Režīms „Hybrid Auto” ir pilnīgi jauna izstrādne. Pēc šā režīma ieslēgšanas Panamera automātiski maina un apvieno piedziņas avotus, lai panāktu maksimālu efektivitāti.

Režīms „E-Hold” sniedz iespēju autovadītājiem pastāvīgi saglabāt pašreizējo uzlādes līmeni, lai nodrošinātu iespēju pārslēgties uz elektrisko un tāpēc bezemisiju režīmu, piemēram, videi draudzīgā zonā galamērķī. Režīmā „E-Charge” akumulatoru uzlādē V6 dzinējs; lai to veiktu, benzīna dzinējs ģenerē lielāku jaudu par pašlaik braukšanai nepieciešamo.

Augstākais piedziņas veiktspējas līmenis tiek panākts režīmos „Sport” un „Sport Plus”. Šajos režīmos V6 divturbīnu dzinējs darbojas nepārtraukti. Režīmā „Sport” akumulatora uzlāde visu laiku tiek uzturēta minimālajā līmenī, lai nodrošinātu pietiekamu jaudas rezervi e-paātrinājumam, kad tas ir nepieciešams.

Režīms „Sport Plus” ir paredzēts maksimālai veiktspējai, tas ļauj Panamera sasniegt maksimālo ātrumu 278 km/h. Šajā režīmā akumulators tiek uzlādēts pēc iespējas ātrāk, izmantojot V6 divturbīnu dzinēju.

Jauno modeli iespējams jau pasūtīt pie Porsche pārstāvjiem Eiropā.


Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...

Apskati What Car? sludinājumus šeit!