Testa brauciens

Porsche 911 Carrera: testa brauciens

Whatcar.lv izmēģina atjaunināto Porsche 911 Carrera
370 ZS 3,0 litru tilpuma sešcilindru biturbo motors
Maksimālais ātrums - nepilni 300 km/h

AutorsIvo Goldmanis

Porsche 911 ir tik ikonisks veidols, ka jaunu modeļu un tā dēvēto feisliftu vizuālās atšķirības ierindas garāmgājējam praktiski nav saskatāmas.

Līdzīgi ir ar šogad klajā nākušo 911 feisliftu – Porsche fani ievēros, ka tam ir jauns motora pārsega dizains, atšķirīgas dienasgaitas gaismu optika, kā arī gaisa ieplūdes atveres, kas automātiski atveras un aizveras, tādā veidā uzlabojot aerodinamiku. Arī aizmugurē ir pārmaiņas - lukturiem ir jauna optika, bet, ja klients vēlas, izpūtēju var novietot vidū, nevis malās.

Tomēr lielākās izmaiņas notikušas zem elegantās virsbūves – pirmoreiz Carrera un Carrera S modeļiem ir mazāka tilpuma, 3,0 litru biturbo sešcilindru motors. Šāds pavērsiens noticis, lai, saglabājot jaudu, šis sporta auto atbilstu arī vides aizsardzības prasībām, kas mūsdienās ir neizbēgama autoražotāju realitāte.

Faktiski, jaunais bāzes līmeņa Carrera ar saviem 370 ZS ir pat jaudīgāks, nekā tā priekštecis ar atmosfērisko motoru. Paātrinājumu no 0-100 km/h tas spēj veikt 4,2 sekundēs (ar PDK transmisiju, Sport+ režīmā), maksimālais ātrums ir 293 km/h, bet vidējais oficiālais degvielas patēriņš ir 7,4 litri/100km.

Dinamika, gaita un vadāmība

Porsche 911 ir pazīstams kā īstens “driver’s car” un katrs, kas ar to ir kaut vienreiz izbraucis, sapratīs, ko tas nozīmē. Atjauninātais modelis neliek vilties – tas joprojām ir elpu aizraujošs sporta auto.

Porsche fanātiķu aprindās ziņas par jaunā turbomotora ieviešanu netika uzņemtas ar milzu sajūsmu, taču jau pirmie kilometri pie atjauninātā 911 stūres daudziem liks mainīt domas. Jaudas padeve ir fenomenāla, to pašu var teikt par akustisko pavadījumu, kas jau standarta versijā ir debešķīgs, bet, izvēloties papildaprīkojumā pieejamo sporta izplūdes sistēmu, tas kļūst vēl sulīgāks. Turbīnu svilpoņa praktiski nav dzirdama, turklāt jaudas padeve ir tik vienmērīga, ka nav jūtams, kurā brīdī tās aktivizējas.

Vadāmība ir fantastiska, ļaujot izpildīt teju neticamus manevrus. Nevienā brīdī nepārtrūkst komunikācija starp priekšējiem riteņiem un tavām rokām uz stūres. Starp citu PASM adaptīvie amortizatori tagad ir standarta aprīkojumā, piešķirot 911 zemāku smaguma centru. Gaitas komforts, protams, nav kā luksusa auto, taču Porsche 911 Carrera arī nebūt nav “ciets” un ir perfekti lietojams kā ikdienas transportlīdzeklis.

Mūsu testa auto bija aprīkots ar Sports Chrono pakotni – tas nozīmē, ka pie stūres atrodas neliels rotējošs slēdzis ar kura palīdzību var izvēlēties braukšanas režīmu atbilstoši noskaņojumam – standarta, sporta vai Sport+. Attiecīgi tiek izmanīta amortizatoru cietība un akseleratora reakcijas ātrums. Slēdža vidū ir sarkana poga, kuru nospiežot, 20 sekundes auto nodrošina maksimālo iespējamo jaudu, piemēram, plānprātīga apdzīšanas manevra laikā.

Salons

Vadītāja sēdpozīcija ir perfekta, ērti iekārtoties spēs ikviens. Salona plašums ir tāds pats, kā līdz šim – priekšā ērti, aizmugurē – ne pārāk. Katrā ziņā, aizmugures sēdvietas prātīgāk izmantot kā papildu vietu tai bagāžai, ko nav iespējams ielikt auto priekšgalā esošajā kravas nodalījumā.

Kvalitātes ziņā Porsche 911 nav ko pārmest, viss šajā auto ir veidots tā, lai attaisnotu gandrīz 100 tūkstošu eiro lielo sākumcenu. Jauki, ka Porsche uzlabojuši arī informācijas un izklaides sistēmu – tai ir 7 collu izmēra skārienjutīgs ekrāns ar lielāku izšķirtspēju, kā arī Apple Car Play funkcija, kas ļauj tajā integrēt viedtālruni.

Vai to ir vērts pirkt?

Pilnīgi noteikti. OK, šis ir lēnākais no Porsche 911 modeļiem, taču lielākajai daļai cilvēku tas ir vairāk nekā ātrs. Ikvienam šī auto īpašniekam būs vieglāk no rīta pamosties, zinot, ka drīz jāsēžas pie sava Porsche stūres.

Tas ir nepārspēts sporta auto segmenta etalons šajā cenu grupā, kuram īsti nav konkurentu, ja par tādiem neuzskata Jaguar F-Type R vai Aston Martin V8 Vantage. Tomēr Porsche 911 tik un tā ir labāks, turklāt tam ir ļoti noturīga tālākpārdošanas vērtība.


Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...

Apskati What Car? sludinājumus šeit!