Testa brauciens

Jaunais Mazda MX-5: pirmie iespaidi

Whatcar.lv izmēģina jauno Mazda MX-5
Cena, sākot no 27 100 eiro
Pārdošanā - tagad

AutorsIvo Goldmanis

Tiek uzskatīts, ka pirmās paaudzes Mazda MX-5 bija šī japāņu rodstera labākā interpretācija, tai sekojošie modeļi arī bija ļoti labi, taču tie jau kļuva jaudīgāki, lielāki, smagāki un – vairs ne tik aizraujoši braukšanas ziņā.  

Tagad Mazda apgalvo, ka pateicoties Skyactiv tehnoloģijai ir izdevies atgriezties pie MX-5 sākotnējiem uzstādījumiem. Jaunākās paaudzes modelis ir īsāks, zemāks, platāks un – pats galvenais – vieglāks. Faktiski, būdams tikai 3,9 metrus garš, tas ir pats īsākais Mazda MX-5 šī modeļa 25 gadu pastāvēšanas vēsturē. Padarot to kompaktāku, Mazda nolūks bija ne vien uzlabot tā braukšanas īpašības, bet arī – degvielas ekonomiju. 

Tas tiek piedāvāts ar 1,5 un 2,0 litru tilpuma atmosfēriskajiem benzīna motoriem un vēl nepieredzētu “jinba ittai” – kas japāņu valodā nozīmē vadītāja un auto saplūšanu vienotā veselumā. Mēs devāmies uz trasi, lai to pārbaudītu.

Dinamika, gaita un vadāmība

2,0 litru tilpuma motoram ir 160 ZS un tas ļauj 0-100 km/h paātrinājumu veikt 7,3 sekundēs. Modifikācija ar 1,5 litru motoru ir tikai par 1 sekundi lēnāka. Lai gan kopumā Mazda MX-5 ir gausāks, nekā Audi TT un Mini Roadster ar turbomotoriem, braukšanas baudu tas neietekmē.

MX-5 ir tas auto, ar kuru ir jautri, pat nepārkāpjot ātruma ierobežojumus – un jo īpaši labi to varēja izjust trases virāžās, ar minimālu piepūli izbraucot pagriezienus sāniski. Stūre ar tās elektromehānisko pastiprinātāju ir informatīva un precīza, arī manuālā pārnesumkārba slēdzas perfekti. Drīzumā tiek solīta arī automātiskā transmisija. 

Interjers, komforts

Jaunākās paaudzes Mazda MX-5 ir mazāks, nekā līdzšinējais modelis, taču pateicoties dažiem gudriem dizaina trikiem un labai ceļa pārredzamībai interjers nevienā mirklī nešķiet klaustrofobisks. Galu galā, Mazda MX-5 ir arī jumts, kuru var nolaist un ieelpot malku svaiga gaisa, ja nepieciešams. Trokšņu izolācija drīzāk ir laba, nevis teicama, taču pat ar nolaistu jumtu ar blakussēdētāju ir iespējams sarunāties bez kliegšanas.

Salona iekārtojums ir sportiski askētisks, kas nepārsteigs nevienu, kurš ir pazīstams ar kādu no iepriekšējo paaudžu MX-5. Taču Mazda neplāno atsvešināt jaunus klientus, tāpēc interjers ir gana stilīgs un kopumā rada iespaidu par labu kvalitāti. 

Bagāžnieka ietilpība ir 130 litri, tātad par 20 litriem mazāk, nekā līdzšinējās paaudzes modelī, taču jāņem vērā, ka Mazda MX-5 neviens nepērk tāpēc, lai būtu ar ko braukt uz būvmateriālu veikalu.

Vai to ir vērts pirkt?

Mazda MX-5 ir leģendārs modelis, kura lielākais pluss vienmēr ir bijusi nepārtraukta braukšanas bauda. Jaunākās paaudzes MX-5 šīs sajūtas tīkotājus atalgos ar uzviju. Praktiski visās jomās šis rodsters ir labāks par savu priekšteci – kompaktāks, bet ietilpīgāks. Tam ir agresīvāks dizains, tas ir ātrāks, bet tajā pat laikā – ekonomiskāks.

Jaunā MX-5 cenas sākas no 27 100 eiro, kas varbūt nešķiet maz, taču modelim ir nevainojama uzticamības reputācija un tas neprasīs lielas uzturēšanas izmaksas.

Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...

Apskati What Car? sludinājumus šeit!

Saistītie raksti

Auto tests

Mazda 3

What Car? Vērtē Novērtēts ar 4 no 5

Mazda 3 beidzot ir tajā līmenī, kurā to var saukt par cienīgu alternatīvu Ford Focus vai VW Golf. Lieliska vadāmība, nevainojama montāžas kvalitāte un plašs komforta un drošības aprīkojums, kas papildina noslīpēto dizainu – ko vēl vairāk var vēlēties?