Testa brauciens

Lexus RC 200t F Sport: pirmie iespaidi

Whatcar.lv testē Lexus RC 200t un RC 300h
Cenas - sākot no 44 980 eiro
Pārdošanā tagad

AutorsIvo Goldmanis

Lexus RC faktiski ir IS sedans ar divām durvīm un kompānijas modeļu hierarhijā ierindojas zem 475 ZS jaudīgā RC F V8. Domāts tiem, kas nevēlas konkurēt ar BMW M4, bet kāro ne mazāk sportiska izskata kupeju, RC tāpat kā IS sedans pieejams ar hibrīddzinēju (300h modifikācijā) vai 245 ZS 2,0 litru tilpuma benzīna turbomotoru (200t modifikācijā).

Kamēr hibrīdversija ļauj izskatīties sportiski, bet braukt ekonomiski, Lexus RC 200t ar savu astoņpakāpju automātisko pārnesumkārbu, kas ir tāda pati kā RC F, ļauj izbaudīt dinamiskākas braukšanas sajūtas. Mēs devāmies uz Maljorku, lai to izmēģinātu.

Kāds tas ir?

Izskatās iespaidīgi – mūsu testa auto bija spilgti oranžā krāsā ar F Sport apdares pakotni, kas ietver Torsen ierobežotas slīdes diferenciāli un adaptīvos amortizatorus, kas papildina uz sportisku braukšanu orientēto balstiekārtu. F Sport apdarē ietilpts arī melni, 19 collu riteņu diski, agresīvāks priekšgala un aizmugures noformējums, īpaši LED priekšējie lukturi un sporta pedāļi. Papildus Eco, Normal un Sport braukšanas režīmam, ir arī Sport+ režīms. Izvēloties jebkuru no šiem režīmiem, gāzes pedāļa, stūres, pārnesumkārbas reakcija un amortizatoru cietība tiek pielāgota atbilstoši braukšanas stilam. 

Vērtējot RC braukšanas īpašības, vispirms jāuzsver, ka tas ir paliels un salīdzinoši smagnējs – tāpat kā RC F ir smagāks par BMW M4, arī RC 200t F Sport ir 170 kg smagāks nekā tā tuvākais bavāriešu konkurents, BMW 420i. Tātad, ar 1675kg masu motora 245 ZS spēj 0-100km/h sprintu veikt tikai 7,5 sekundēs. Astoņpakāpju automātiskā pārnesumkārba slēdzas vienmērīgi pat Sport+ režīmā, un tieši šis ir iemesls, kādēļ mums RC 200t patika labāk par RC300h, kam ir CVT variators.

Ar RC 200t ir patīkami braukt ātri, it īpaši pa gludajām un patukšajām šosejām, kādas vijas kalnos gar Maljorkas piekrasti. Stūres reakcija ir asa, precīza un nebūt nešķiet mākslīga. Protams, gaita ir nedaudz pacieta, taču tas nav liels pārsteigums, ņemot vērā RC sportisko tēlu un F Sport pakotnes īpatnības. Drīzāk būtu brīnums, ja gaita būtu mīksta.

Interjers, praktiskums

Tāpat kā RC F, salons ir kvalitatīvs, komfortabls un kā nosēts ar dažādām pogām un slēdžiem. Multimēdiju sistēmas kontrole nav tik vienkārša, kā BMW vai Audi, taču, vienreiz iestatot galvenos uzstādījumus un pieslēdzot tālruni ar Bluetooth, pie šī jautājuma vairs praktiski nav jāatgriežas. Jebkurā gadījumā, adreses ievadīšanu navigācijas sistēmā tāpat ir drošāk veikt, automašīnai neatrodoties kustībā.

Sporta sēdekļi ir ērti un cieši satver braucēju, neļaujot tam mētāties turpu šurpu pa salonu, laikā kad auto veic straujus manevrus. Aizmugurē sēdēšana varbūt nav tik ērta, kā IS sedanā, taču RC ir auto, ko labāk izbaudīt divatā. 374 litru bagāžas nodalījuma ietilpību var palielināt, nolaižot aizmugures sēdekļu atzveltnes.

Vai to ir vērts pirkt?

Nav viegli pieņemt izšķirošu spriedumu RC jautājumā. Atšķirībā no radikālā RC F, par ko rakstījām pirms gada, šajā testa braucienā izmēģinātais RC 200t apvieno sportisku izskatu ar ne tik sportisku motoru, taču braukšanas prieks ar to tik un tā ir lielāks, nekā ar RC 300h, kas savukārt ir ekonomiskāks.

Jāņem vērā, Lexus tradicionāli cenšas apiet konkurentus, piedāvājot zemāku cenu par līdzīgi nokomplektētu auto, tāpēc ikviens RC 200t būtu jāsalīdzina ar BMW 420i M Sport vai Mercedes-Benz C200 AMG Line Coupe. Lexus RC 200t cenas sākas no nepilniem 45 tūkstošiem eiro, tikpat liela ir arī 300h starta cena, taču kopā ar šim modelim vēlamo F Sport komplektāciju jārēķinās ar apmēram 54 tūkstošiem eiro. Būtībā tur nav ko daudz rēķināt - ja nepieciešama pievilcīga premium klases kupeja, RC noteikti ir jāizmēģina.

 

Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...

Apskati What Car? sludinājumus šeit!

Saistītie raksti

Auto tests

Lexus RX

What Car? Vērtē Novērtēts ar 4 no 5

RX demonstrē ļoti labu sniegumu, pateicoties tā izsmalcinātībai, greznajam salonam un iespaidīgajai hibrīda veiktspējai. Protams, arī uzticamība ir būtiska priekšrocība. Parastā hibrīddzinēja versija lieliski noderēs tiem, kam nav pieejama uzlādes iespēja mājās vai darbā. Lai gan sniedzamība elektriskajā režīmā plug-in hibrīda versijai nav tik iespaidīga kā dažiem konkurentiem, Lexus pieejams par saprātīgāku cenu.