Testa brauciens

Toyota RAV4 Hybrid: izmēģināts!

Whatcar.lv testa brauciens
Toyota RAV4 Hybrid ar 4,9 litru/100km vidējo patēriņu
Cena, sākot no 29 830 eiro

AutorsKārlis Auza

Pēdējās paaudzes Toyota RAV4 aizvadītā gada nogalē piedzīvoja modeļa atjaunināšanu, un, atzīmējot šo notikumu, pirmo reizi populārā japāņu krosovera modifikāciju klāsts papildināts arī ar hibrīddzinēju.

To veido 2,5 litru tilpuma benzīna motors apvienojumā ar priekšā novietotu elektromotoru (priekšpiedziņas versijā) vai arī vēl vienu elektromotoru aizmugurē (pilnpiedziņas versijā). Faktiski, šī sistēma ir līdzīga tai, kāda tiek izmantota arī RAV4 elegantajā radiniekā – Lexus NX300h. Toyota norāda, ka gan pilnpiedziņas, gan priekšpiedziņas versijās hibrīdsistēmas jauda ir tāda pati – 197 ZS. Jāpiebilst, ka RAV4 Hybrid pieejams tikai ar CVT transmisiju.

Neatkarīgi no piedziņas, paātrinājums no 0 līdz 100 km/h aizņem 8,3 sekundes, kas ir ātrāk, nekā to spēj RAV4 ar jauno 2,0 litru tilpuma dīzeļdzinēju vai uzlaboto 2,0 litru tilpuma benzīna motoru, par spīti tam, ka hibrīdversija ir par vismaz 150 kg smagāka.

Kāds tas ir?

Vizuāli RAV4 “feislifts” izpaužas galvenokārt ar dažām izmaiņām auto priekšpusē, kā arī salonā, kur redzami daži jauni apdares akcenti un kopējo atmosfēru uzlabo arī tā dēvētais ambientais apgaismojums. Skārienjutīgo 7 collu navigācijas un izklaides sistēmas ekrānu papildina arī jauns mērinstrumentu panelis ar vēl vienu – 4,3 cillu izmēra infodispleju.

Sēdekļi ir komfortabli, atrast ērtu sēdpozīciju nebūs grūti, taču slēdžu izvietojums viduskonsolē varēja būt parocīgāks – stūres apsildes un braukšanas režīmu kontroles pogas atrodas pārāk zemu.

Aizmugurē ērti var apsēsties divi pieauguši cilvēki, trijatā būs pašauri. Bateriju dēļ hibrīdversijai ir arī par 50 litriem mazāka bagāžas nodalījuma ietilpība, salīdzinot ar pārējām RAV4 modifikācijām.

RAV4 Hybrid ļauj atsevišķus ceļa posmus veikt tikai ar uzkrāto elektroenerģiju vien – ar nosacījumu, ja netiek veikta strauja paātrināšanās un maksimālais ātrums nepārsniedz 50 km/h. Tas nozīmē, ka šo opciju var izmantot sastrēgumos, taupot degvielu.

Izmēģinot RAV4 Hybrid pa Spānijas lauku ceļiem nākas secināt - gaitas komforts varēja būt labāks. Stūre nav pārāk informatīva, turklāt CVT transmisija bieži paceļ dzinēja apgriezienus līdz labi dzirdamam līmenim, kas vēl vairāk mazina vēlēšanos braukt dinamiski. 

RAV4 stiprā puse ir mierīga braukšana pa šoseju, kur gaitas komforts, stūres reakcija un motora troksnis atvirzās otrajā plānā, ļaujot izbaudīt dalību ceļu satiksmē. Tie, kas pārsvarā pārvietojas pa pilsētu, atzinīgi novērtēs hibrīdversijas vidējo degvielas patēriņu – 4,9 litri/100km, taču visiem pārējiem optimāls šķitīs arī dīzeļdzinēja vidējais patēriņš – 4,7 litri uz 100 km.

Vai to ir vērts pirkt?

Hibrīdversija ir interesants papildinājums RAV4 modifikāciju paletei, tās cena sākas no 29 830 eiro. Dīzeļversija maksā no 26 520 eiro un pieejama tikai ar manuālo pārnesumkārbu, savukārt lētākā ir modifikācija ar 2,0 litru benzīna motoru, kuras cena sākas no 23 810 eiro.

Tātad, starpība ar Hybrid modifikāciju ir apmēram 6 tūkstoši eiro. Lai arī RAV4 Hybrid cenā ietilpst arī bagātīgāks aprīkojums, mēs esam pārliecināti, ka tikmēr, kamēr Latvijā zemi CO2 izmeši netiek atalgoti ar bagātīgām nodokļu atlaidēm, ka dažās citās valstīs, šī krosovera galvenos plusus var izbaudīt arī izvēloties kādu no lētākām modifikācijām ar tradicionālo dīzeļa vai benzīna motoru.

 



Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...

Apskati What Car? sludinājumus šeit!

Saistītie raksti

Auto tests

Toyota bZ4X

What Car? Vērtē Novērtēts ar 4 no 5

bZ4X ir lielisks universālis – īpaši, ja izvēlaties ar priekšējo riteņu piedziņu un vidējā līmeņa aprīkojumu. Tam ir laba vadāmība, ietilpīgs salons un tas pieejams par saprātīgu cenu, turklāt jūs saņemsiet 10 gadu garantiju akumulatoram, ja nogādāsiet savu automobili pie Toyota dīlera uz ikgadējo EV veselības pārbaudi.