Vērtē lasītāji

Mazda CX-3: vērtē What Car? lasītāji

Mazda CX-3 testu diena
Ielūdz Mazda oficiālais pārstāvis Inchcape Motors
Vērtē What Car? lasītāji

Mazda modeļu klāstu šovasar papildinājis jauns kompakts krosovers Mazda CX-3, kas ir gatavs spēkoties ar tādiem šīs klases pārstāvjiem kā Nissan Juke un Opel Mokka.

CX-3 cena Latvijā ir, sākot no 16 250 līdz 29 250 eiro un tas pieejams ar 1,5 litru dīzeļdzinēju un 2,0 litru benzīna motoru.

Sadarbībā ar Mazda dīleri Inchcape Motors Latvia, mēs devām iespēju What Car? lasītājiem to izmēģināt, nolūkā noskaidrot viņu domas par šo auto.

Lūk, viņu viedokļi par CX-3!

Anda Skrīvele

Juriste

Brauc ar : Mazda MX-3



Ar šīs klases automašīnām man nav bijusi liela pieredze, jo dodu priekšroku zemākiem auto. Salīdzinot ar savu ikdienas auto, Mazda CX-3 ir augstāka sēdpozīcija un lielāki sānu spoguļi, tāpēc ir ļoti viegli pārredzēt ceļu un apkārt notiekošo. Salonā visi slēdži ir parocīgi izvietoti un nerodas apjukums. Ļoti patika iespēja redzēt braukšanas ātrumu uz head-up displeja.


Ņemot vērā Skyactiv tehnoloģiju darbību
un plašo aprīkojumu, uzskatu, ka 29 000 eiro par šādu auto ir adekvāta cena. Ja man būtu iespēja, es izvēlētos modeli ar priekšpiedziņu un automātisko transmisiju, jo lielākoties pārvietojos pilsētas robežās. Salīdzinot ar citiem Mazda modeļiem, CX-5 man patika, taču šķita par lielu, tāpēc CX-3 kandidatūra ir visai optimāla. 
Vērtējums: Novērtēts ar 5 no 5
Juris Liekniņš

Uzņēmējs

Brauc ar : Mercedes GLK



Salīdzinot ar Mercedes GLK, iespaids ir pozitīvs. Lai arī aizmugures sēdekļos ir mazāk vieta un 1,5 litru dīzeļdzinēja jauda varētu būt lielāka, kopumā auto ir patīkams. Balstiekārta ir ļoti laba un dažādus ceļa nelīdzenumus absorbē lieliski, un auto arī šaurākos ceļos ir izveicīgs un manevrētspējīgs. Arī stūres iekārta, kas maina stingrību atkarībā no braukšanas ātruma ir noderīga funkcija. Dzinējs kļūst skaļš tikai augstu apgriezienu diapazonā, un pārējā laikā tas nemaz krasi neatšķiras no benzīna motora.
 
Nedaudz mulsināja head-up displeja
esamība, jo labāk dodu priekšroku klasiskajam spidometram un šāds aprīkojums man nav nepieciešams. Esmu braucis gan ar Fiat 500X, gan ar Nissan Juke un, ņemot vērā Mazda braukšanas īpašības, mans favorīts ir CX-3. Uzskatu, ka auto ir piemērots jaunajām ģimenēm un tiem, kuriem ikdienas ritējums liek pārvietoties pilsētas ielās.
Vērtējums: Novērtēts ar 4 no 5
Raimonds Viļums

Sertificēts ģeodēzists

Brauc ar: Range Rover Evoque


CX-3 balstiekārtai ir īss gājiens un visai cieti uzstādījumi, taču, neraugoties uz to, salonā ir ērti atrasties. Aizmugurē var justies kā dīvānā un šādu komforta līmeni sen neesmu izjutis nevienā citā auto. Bagāžas nodalījums ir pietiekoši liels un ikdienas pirkumiem vieta ir gana. Ergonomika varētu būt labāka, un to it īpaši var attiecināt uz galveno funkciju džoistiku, kas neatrodas parocīgā vietā.


No aprīkojuma klāsta vēlos izcelt joslu maiņas sistēmu, kurai iespējams regulēt brīdinājuma intensitāti par pagrieziena
nerādīšanu. Mūzikas sistēmas skanējums gan nepārliecināja un par šādu cenu vēlos saņemt augstāku kvalitāti. 1,5 litru dīzelis ir ņiprs un patērē ļoti maz degvielu, taču vēlētos, lai šādā auto būtu 2,0 litru dīzeļdzinējs, kas vairāk atbilstu manai braukšanas manierei. CX-3 ir piemērots jauniem un aktīviem cilvēkiem, kas ikdienā pārvietojas pilsētā un kuriem patīk, ka viņus uz ielas pamana.
Vērtējums: Novērtēts ar 5 no 5
Nauris Bērziņš

Apsaimniekotājs

Brauc ar: Nissan Murano


Pārsteidzoši patīkams auto! Salonā dažādi
ārējie trokšņi ir labi apslāpēti un tikai sēžot aizmugurē var mazliet dzirdēt riepu troksni no riteņu arkām. Aizmugurē sēdēt ir ērti arī garāka auguma cilvēkiem un vieta ir vairāk nekā Mazda 6, savukārt priekšā sēdošajiem ir plašas sēdekļu regulācijas iespējas. Patika head-up displeja esamība, jo tuvākie konkurenti šādu ekstru nepiedāvā savos modeļos, un noteikti jāuzteic joslu maiņas sistēma, kas neuzkrītoši brīdina par vajadzību lietot pagrieziena rādītāju bez kaitinošām skaņām. Arī skaņas sistēma ir kvalitatīva un fakts, ka rezerves rata vietā atrodas sabūfers, man šķiet labs risinājums.

Auto ir ļoti atsaucīga vadāmība, bremžu sistēma un dzinēja
darbība. Nelielais 1,5 litru dīzeļdzinējs ir pietiekami straujš un dinamisks. Kas attiecas uz pilnpiedziņu, uzskatu, ka mazajam motoram tā nav piemērota un ikdienā, ja vien nav ziemas sezona, tās devumu nav iespējams novērtēt. Vērtējot CX-3 dizainu, tas izskatās harmoniskāk kā Mazda 3 un kopējais tēls ir izcils. Ņemot vērā automašīnas izskatu, aprīkojumu un gaitas īpašības, 29 000 eiro ir pat lēti par šādu salikumu. Šādas sajūtas sniedz tikai retais auto un tas paredzēts ļoti plašai pircēju auditorijai.
Vērtējums: Novērtēts ar 5 no 5
Vilmārs Viļums

Individuālais komersants

Brauc ar: Suzuki Swift



Vērtējot auto gaitu, CX-3 ir harmoniskāks kā iepriekš biju paredzējis, rādot labu sniegumu gan dinamikā, gan vadāmībā. Salīdzinot ar citiem krosoveriem, šī auto eksterjera un interjera dizains ir pārspējis konkurentu veikumu. Ņemot vērā auto izmēru, par vietu salonā vai bagāžas nodalījuma ietilpību nav iemesla sūdzēties un tas ir nedaudz ietilpīgāks kā Mazda 2. Trokšņu izolācija ir vienā līmenī ar Mazda 3 un par sasniegto kvalitāti inženieri var lepoties.

Labi aprīkots CX-3 ir visai dārgs un es labāk izvēlētos drīzumā gaidāmo atjaunināto Mazda 3 versiju. Par 29 000 eiro var iegādāties arī Mazda 6, kas būs ar nedaudz pieticīgāku aprīkojumu, bet galvastiesu pārāku braukšanas komfortu un labāku vadāmību. Šī auto pircējs noteikti būs cilvēks, kas vēlas atšķirties un tikt pamanīts pelēkajā pūlī.
Vērtējums: Novērtēts ar 4 no 5
Kārlis Puriņš

Brauc ar: Ford Galaxy




Lai arī auto bija aprīkots ar 18 collu diskiem, gaita nebija pārlieku cieta un bedres varēja just mazāk kā Mazda 6 modelī. Izmēģināju arī kruīza kontroles darbību un tā laikus nobremzēja pirms priekšā stāvošā auto, kas patīkami pārsteidza. Atšķirībā no gurdenā benzīna dzinēja, dīzelis bija krietni atraktīvāks un kopā ar mehānisko pārnesumkārbu ir šim auto ļoti piemērots.


Vērtējot auto dizainu, man tas ļoti atgādina Mercedes Benz CLA, tāpēc tas ir visai pievilcīgs. Salīdzinot ar Fiat 500X, CX-3 gaita un salona ietilpība ir līdzvērtīga, taču tas nav tik augsts kā konkurents. Manuprāt, par 29 000 eiro par tik kompaktu auto kā CX-3 ir pārāk daudz prasīts, tādēļ es labāk dotu priekšroku Nissan Qashqai.
Vērtējums: Novērtēts ar 5 no 5
Kaspars Strižko

Brauc ar: Honda Accord





CX-3 ir pārāk mazs auto manām vajadzībām un, neraugoties uz mīksto balstiekārtu, gaita nav komfortabla. 1,5 litru dīzeļdzinēja salikums ar automātisko transmisiju nav veiksmīgs, jo tā rezultātā auto ir lēnīgs un tam trūkst asuma. Vērtējot salona kvalitāti, Fiat 500X ir soli priekšā apdares materiālu un ergonomikas ziņā, bet Nissan Juke piedāvā lielāku ietilpību.

Head-up displeja regulācijas slēdzis atrodas ļoti
neparocīgā vietā, taču paša displeja darbība un izskats man patika. Viens no lielākajiem plusiem CX-3 ir tā dizains, jo, atšķirībā no auto gaitas vai citām tehniskajām īpašībām, ārējais veidols ir bez trūkumiem. Auto ir piemērots cilvēkiem, kas dzīvo pilsētu apvidū un domāju, ka pilnpiedziņas versija būtu pareizākā izvēle. Manuprāt, 29 000 eiro par bagātīgi aprīkotu CX-3 nav adekvāta summa, jo līdzīgā cenu segmentā iekļaujas arī Subaru Outback.
Vērtējums: Novērtēts ar 3 no 5
Viesturs Dirba

Programmētājs




Lai arī CX-3 izmēra ziņā ir līdzīgs kā Mazda 2 modelis, salona aizmugurē vieta ir pietiekama, savukārt pie stūres nebija itin nekādu problēmu atrast ērtu pozīciju. Lielizmēra diski ietekmēja komfortu mūsu bedrainajos ceļos, taču to atsvēra dīzeļdzinēja darbība, padarot nelielo auto par lielisku izvēli atraktīviem jauniešiem. Es dzīvoju lauku rajonā, tāpēc izvēlētos modeli ar pilnpiedziņu, bet pilsētas apstākļos pilnīgi pietiekami būtu arī ar priekšējo riteņu piedziņu.

Šis auto bija aprīkots ar daudz ekstrām, kuras bija patīkamas un noderīgas, taču pērkot šādu auto es diezin vai tās izvēlētos, ņemot vērā auto cenu. No visa klāsta es atstātu adaptīvo kruīza kontroli, kas strādāja izcili, kā arī aklās zonas sistēmu. Auto ir ļoti pamanāms, it īpaši, ja izvēlas sarkanu virsbūves krāsojumu un arī interjera dizainā ir redzami vairāki interesanti risinājumi.
Vērtējums: Novērtēts ar 4 no 5
Gints Horsts

Brauc ar: Mazda MPV




Man šāda izmēra automašīna ir pārāk maza, tāpēc sev tādu neizvēlētos. Aizmugurē pieaugušajiem nav ērti sēdēt un arī kondicioniera darbība ir jūtama tikai priekšā esošajiem. Jāatzīmē, ka CX-3 nodrošina lielāku komfortu priekšā sēdošajiem kā Mazda 6. Bagātīgi aprīkotajā versijā bija laba skaņas izolācija, kas noteikti varētu pietrūkt lētākajām modifikācijām.

Neraugoties uz mazo 1,5 litru dīzeļdzinēju un automātisko transmisiju, patika tā dinamika un arī degvielas patēriņš, kas pat straujāka testa brauciena režīmā bija 6,3 l/100km. Salīdzinot ar konkurentiem, Nissan Juke, manuprāt, vērtības ziņā ir labāks auto.

Vērtējums: Novērtēts ar 4 no 5
Andis Belijs

Brauc ar: Subaru Legacy





Patīkams auto - no ārpuses tas ir
izskatīgākais auto savā klasē, pārspējot arī populāro Nissan Juke. Par šādu cenu auto ir ļoti bagātīgi aprīkots un interjers ir kvalitatīvi izstrādāts. Vienīgais trūkums bija aizmugures drošības siksnu grabēšana. Kas attiecas uz auto gaitu, 18 collu vieglmetāla diski padara gaitu pārlieku cietu, tāpēc es izvēlētos 16 collu diskus. 1,5 litru dīzeļdzinējs ir atsaucīgs, taču, salīdzinot ar Mazda 3, tas ir skaļāks.

Uzskatu, ka 2,0 litru agregāts šai automašīnai piestāvētu labāk. Ar citiem mūsdienu krosoveriem nav bijusi iespēja izbraukt, taču, salīdzinot ārēji ar Nissan Juke vai Opel Mokka,
CX-3 sevi prezentējis kā ļoti spēcīgu konkurentu.
Vērtējums: Novērtēts ar 5 no 5
Valdis Kalniņš

Bijušais autosportists

Brauc ar: Volvo S60



Izvērtējot šobrīd pieejamos krosoverus, Mazda CX-3 manā skatījumā ir labākā izvēle. Salonā vieta ir pietiekami daudz un nav problēmas atrast ērtu sēdpozīciju. Priekšējos sēdekļos ir ļoti ērti un, līdzīgi kā šķietami nelielajā Nissan Pulsar, elkoņi ne brīdi nesaskārās ar blakus sēdošo. Auto ir ļoti paklausīgs un par stūres atsaucību nav nekādu iebildumu. Dīzeļdzinējs ir kluss, taču tam trūka jaudas.

Manā skatījumā šāds auto ar 180 ZS dzinēju būtu lieliska izvēle. Es esmu mehānisko transmisiju piekritējs, tāpēc automātiskās pārnesumkārbas esamība man nedaudz pat apgrūtināja braukšanu. Pilnpiedziņas vietā labāk dotu priekšroku priekšpiedziņai, jo 105 zirgspēku dzinējam tā nav nepieciešama.
Vērtējums: Novērtēts ar 4 no 5

Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...

Apskati What Car? sludinājumus šeit!

Saistītie raksti

Auto tests

Lexus RX

What Car? Vērtē Novērtēts ar 4 no 5

RX demonstrē ļoti labu sniegumu, pateicoties tā izsmalcinātībai, greznajam salonam un iespaidīgajai hibrīda veiktspējai. Protams, arī uzticamība ir būtiska priekšrocība. Parastā hibrīddzinēja versija lieliski noderēs tiem, kam nav pieejama uzlādes iespēja mājās vai darbā. Lai gan sniedzamība elektriskajā režīmā plug-in hibrīda versijai nav tik iespaidīga kā dažiem konkurentiem, Lexus pieejams par saprātīgāku cenu.