Ziņas

Pērkam lietotu: pieci jaudīgi ģimenes universāļi

Jaudīgi universāļi par zemu cenu
Padomi lietotu auto iegādē
Prātīga investīcija var atmaksāties

Lai vai cik praktisks nebūtu vidējais Latvijas autopircējs, auto pirkšanas procesā parasti netiek aizmirsts arī jautājums par automašīnas jaudu. Jo biežāk tiek braukts, jo biežāk rodas situācijas, kad daži lieki zirgspēki par sliktu nenāktu.

Taču ir pircēji, kam zirgspēku skaits ir pats galvenais. Tiesa gan - jo jaudīgāks auto, jo dārgāk tas maksā. Taču, prātīgi pameklējot lietoto auto tirgū, var atrast tīri labus kompromisus. Nesen jau rakstījām par jaudīgiem auto, ko otrreizējā tirgū var atrast par smieklīgi zemu cenu. Bet ko darīt, ja ir vēlme pēc jaudīga auto, bet tai pašā laikā tajā ietilpināt sievu, bērnus, suni un visu nepieciešamo atpūtas braucienam nedēļas nogalē?

Tāpēc piedāvājam apskatīt piecus jaudīgus unversāļus par salīdzinoši zemu cenu.

BMW M5 Touring (2007-2010)

5. sērija jau izsenis bijis viens no iecienītākajiem BMW modeļiem visās tā paaudzēs. Viens no populārākajiem dzinējiem ir bijis trīs litru dīzeļdzinējs. Bet ko darīt, ja gribas asākas izjūtas un pārvietoties ar tīrasiņu BMW M modeli, vienlaikus saglabājot izslavēto bavāriešu universāļa praktiskumu?

Atbilde ir - BMW M5 Touring (E61). Pēc skata tas gandrīz neatšķiras no parasta 5. sērijas Touring, bet zem motora pārsega var atrast to pašu V10 dzinēju, kurš atrodams tā paša gada M5 sedanā un M6 kupejā. Tas attīsta 400 zirgspēkus ‘’ielas režīmā’’, bet nospiežot ‘’M’’ pogu uz stūres, visi parametri tiek mainīti un dzinējs jau attīsta 507 zirgspēkus, tiek aktivizēti visi iepriekš iestatītie piekares un pārnesumu pārslēgšanās režīmi, padarot to par īstu sporta auto. Maksimālais ātrums -  līdz pat 330km/h (ja ir noņemts ātruma ierobežotājs)

Kas ir interesanti, BMW M5 Touring ar stūri kreisajā pusē ir saražots 803 eksemplāros - tas nozīmē, ka tas ir retāks par dažu labu Ferrari vai kādu citu superauto. Šī iemesla dēļ labi koptam auto cena nākotnē varētu celties. Šobrīd E61 BMW M5 Touring Vācijā ir iespējams iegādāties, jau sākot no 22 000 eiro ar vidējo noskrējienu 160 000 km.

Audi RS4 Avant (2006-2008)

Audi ir viens no pirmajiem ražotājiem, kuri aktīvi sāka piedāvāt paaugstinātas jaudas universāļus jau 2000.gadā, kad tika prezentēts pirmās paaudzes Audi RS4 ar 2.7 litru V6 BiTurbo dzinēju un 381 zirgspēku - tikai Avant versijā.

Otrās paaudzes RS4 jau ir pavisam cits stāsts. Tas tika piedāvāts trīs versijās-  kabrioleta, sedana un universāļa. Avant versija izrādījās vispopulārākā. Zem motora pārsega -  4.2 litru V8 ar 420 zirgspēkiem, kas savienots ar manuālo pārnesumkārbu. Vizuāli no parasta Audi A4 tas atšķiras ar agresīvāka izskata bamperiem un visiem S un RS modeļiem raksturīgajiem alumīnija krāsas spoguļiem. Lieki piebilst, kad arī šī auto dinamika neliks vilties un ar to nebūs nekādas problēmas sasniegt 300 km/h atzīmi.

Iesakam izvēlēties RS4 ar “Sport pack’’ komplektāciju, kas ietver nedaudz zemāku klīrensu, sportiskākus Recaro sēdekļus un stūres ratu, kāds atrodams arī Lamborghini Gallardo.

Audi RS4 Avant cena sākas jau no 16000 eiro, bet tad jārēķinās ar vismaz 200 000 km noskrējienu.

Audi RS6 Avant (2008-2010)

Audi RS6 jaudas tīkotājiem ir vēl interesantāks nekā Audi RS4. Tam ir plašāks salons, ietilpīgāks bagāžas nodalījums. Dzinējam ir vairāk cilindru un lielāks tilpums, līdz ar to arī lielāka jauda.

Audi RS6 ir ieturēts klasiskajā RS manierē - pieticīgas vizuālas atšķirības, lai daudz neatšķirtos no parasta Audi A6 S-Line, bet pietiekoši pamanāmas, lai noprastu, ka zem šī auto slēpjas, kas vairāk. Tam ir tas pats Lamborghini Gallardo LP-560 piecu litru tilpuma V10 dzinējs, kas ir atrodams arī Audi R8 modelī, bet atšķirībā no iepriekšminētajiem auto, RS6 modelī šis dzinējs ir ieguvis divas turbīnas un tā jauda sasniedz 579 zirgspēkus, kuri tiek novadīti visiem četriem riteņiem ar automātisko pārnesumkārbu,  ļaujot šim divas tonnas smagajam spēkratam paātrināties no 0-100km/h vien 4,6 sekundēs.

Šāda auto cena Vācijā sākas no 22 000 eiro, bet tad ir jārēķinās ar palielu nobraukumu un iespējami drīzu servisa apmeklējumu.

Mercedes-Benz E63 T (2007-2009)

Mercedes- Benz, kā jau ierasts prioritāte ir braukšanas komforts un maksimālas ērtības vadītājam, bet AMG modeļiem iepriekšminētajiem labumiem, nāk klāt arī jauda, ātrums un izveicība.

Arī šis visnotaļ pēc skata nekaitīgais ģimenes auto ir apveltīts ar visām šīm īpašībām. Kā jau iepriekšminētajiem auto, arī šim ir nelielas vizuālas atšķirības salīdzinot ar ierindas modeļiem, bet lielāks uzsvars ir likts tieši uz tehnisko pusi.

Mercedes- Benz E63 T ir aprīkots ar 6,2 litru V8 dzīnēju, kas attīsta 514 zirgspēkus, ar kuru palīdzību sprintu no 0-100km/h tas veic 4,7 sekundēs. Konkrētais modelis ir arī atzīts par vienu no drošākajiem savā klasē, pateicoties bagātajam drošības aprīkojumam, kas sniedzas no dažādām elektorniskām palīgierīcēm, beidzot ar jaudīgu bremžu sistēmu.

Mercedes- Benz E63 T ar vidējo nobraukumu 160 000km cena Vācijā sākas no nepilniem 22 000 eiro

Alpina B5 Touring (2005-2007)

Alpina zīmols piesaista tos prasīgos pircējus, kam nepieciešama jauda, bet ir svarīgs arī komforts. Viņiem BMW M versijas liekas pārāk huligāniskas un BMW Individual nespēj piedāvāt to, ko viņi vēlas. Tāpēc labi kopts Alpina B5 Touring būs lielisks atradums.

Salīdzinājumā ar BMW M5 tas arī attīsta aptuveni 500 zirgspēkus, izskatās gandrīz tāpat un arī lielākā daļa parametru sakrīt ar M5. Patiesībā tas ir pilnīgi cits auto, tam ir atšķirīgs vizuālais izpildījums, īpaša salona apdare un pavisam cits dzinējs zem motora pārsega.

Zem motora pārsega nav V10 dzinējs, kāds ir atrodams M5, bet gan 4,4 litru V8, kura veiktspēju paaugstina mehāniskais turbokompresors sasniedzot 500 zirgspēku atzīmi (Alpina B5S pieejams ar 530 zirgspēkiem). Transmisija - sešpakāpju automāts.

Pateicoties šai kombinācijai Alpina B5 Touring no 0-100km/h ieskrienas 4,9 sekundēs un spēj sasniegt 310 km/h. Kā viens no plusiem Alpina iegādē ir pārdošanas cenas lēnais kritums un pat kāpums, jo katrs Alpina modelis tiek saražots limitētā skaitā, ko apliecina plāksnīte ar konkrētā auto numuru katrā automašīnā.

Alpina B5 Touring cena Vācijā sākās no nepilniem 22 000 eiro ar noskrējienu ap 100000km.

 

Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...

Apskati What Car? sludinājumus šeit!

Saistītie raksti

Auto tests

BMW X5

What Car? Vērtē Novērtēts ar 5 no 5

Jaunais BMW X5 ir lielisks luksusa SUV. Bavārietis nav tik praktisks kā plaši zināmie konkurenti, bet tas izceļas ar vairākām citām kvalitātēm – interjera apdari, sportiskām gaitas īpašībām un lielisku multimediju sistēmu. xDrive45e ir viens no šī brīža iespaidīgākajiem plug-in hibrīdiem, demonstrējot apskaužamus efektivitātes rādītājus.