Ziņas

Latviju iekļauj pasaules rallijkrosa kalendārā

Pirmais Latvijas posms nākamgad
Uzlabos Biķernieku trasi
Skatītāju ralijkrosam netrūkst

Priecīga ziņa autosporta faniem - šodien oficiāli paziņots par Latvijas iekļaušanu Monster Energy FIA pasaules rallijkrosa čempionāta kalendārā un par posma norisi Rīgā, Biķernieku kompleksajā sporta bāzē.

Sacensību rīkotāji RA Events un pasaules rallijkrosa čempionāta rīkotāji IMG noslēguši ilgtermiņa līgumu, kas paredz posma rīkošanu Latvijā no 2016. līdz 2018. gadam. Sacensības Latvijā iespējamas pateicoties Latvijas valdības atbalstam un sadarbības partnerim – Satiksmes ministrijas Ceļu satiksmes drošības direkcijai (CSDD).

Atgādināsim, ka autosportu uzraugošā Starptautiskā automobiļu federācija (FIA) pirms 2014. gada rallijkrosa sezonas parūpējās par nozīmīgu pavērsienu rallijkrosa attīstībā – tika nolemts mainīt rallijkrosa pozīciju autosporta disciplīnu hierarhijā un piešķirt tam pasaules čempionāta statusu.

Ja līdz šim augstākais tituls rallijkrosā bija Eiropas čempions, tad, sākot ar 2014. gadu, prestižākajā Supercar klasē var izcīnīt arī pasaules čempiona titulu. Tādu bez rallijkrosa iespējams iegūt vienīgi formulas (Formula 1), rallija (WRC), kā arī salonauto (WTCC) un izturības (WEC) sacensībās autošosejā. Šādas izmaiņas nozīmēja arī plašāku pasaules rallijkrosa čempionāta ģeogrāfiju, jo divi no plānotajiem 13 posmiem norisinās ārpus Eiropas – Kanādā un Argentīnā.

Uzlabos Biķernieku trasi

FIA specifikācijai un prasībām atbilstoša trases dizaina sagatavošanā Biķerniekos konsultācijas sniedz arī starptautiski atzīta kompānija Apex Circuit Design, kas līdz šim strādājusi vairāku autotrašu izveides projektos, tajā skaitā rallijkrosa trasēs Hokenheimā (Vācija) un Frančakortā (Itālija), kā arī Formula 1 trasē Sepangā (Malaizija).

Biķernieku kompleksajā sporta bāzē paredzēts izveidot 1295 metrus garu apli, kurā, atbilstoši Starptautiskās Automobiļu federācijas noteikumiem, asfalta segums būs 60% trases, kamēr grunts klās atlikušos 40%. Braukšana paredzēta pretēji pulksteņrādītāja virzienam, tādējādi astoņi no 12 trasē paredzētajiem līkumiem vedīs pa kreisi, savukārt četri – pa labi.

Atbilstoši iecerētajam, trasē būs trīs tramplīni, no tiem divi atradīsies paralēli viens otram – tas ir, gan standarta aplī, gan Joker aplī, radot unikālu risinājumu, ar ko Biķernieku rallijkrosa trasei atšķirties no citām čempionāta posmu norises vietām.

Nitišs un Solbergs demonstrē meistarību

Preses pasākumā piedalījās arī pasaules rallijkrosa čempionāta dalībnieki – latvietis Reinis Nitišs un norvēģis Peters Solbergs, kuri abi sēdās pie sporta automašīnu stūres un veica simbolisku pirmo braucienu četru apļu garumā.

Reinis Nitišs pērn uzvarēja Norvēģijas posmā, kamēr Jānis Baumanis šobrīd ir līderis Super1600 klasē, abi šie braucēji ir plaši atpazīstami, pierādot, ka rallijkross Baltijas valstīs jau šobrīd ir novērtēts.



Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...

Apskati What Car? sludinājumus šeit!

Saistītie raksti

Auto tests

Lexus RX

What Car? Vērtē Novērtēts ar 4 no 5

RX demonstrē ļoti labu sniegumu, pateicoties tā izsmalcinātībai, greznajam salonam un iespaidīgajai hibrīda veiktspējai. Protams, arī uzticamība ir būtiska priekšrocība. Parastā hibrīddzinēja versija lieliski noderēs tiem, kam nav pieejama uzlādes iespēja mājās vai darbā. Lai gan sniedzamība elektriskajā režīmā plug-in hibrīda versijai nav tik iespaidīga kā dažiem konkurentiem, Lexus pieejams par saprātīgāku cenu.