Testa brauciens

Jaunais Audi Q7: pirmie iespaidi

Audi Q7 S-Line ar 272 ZS 3,0 TDI dīzeļmotoru
Bāzes versijas cena no 62 500 eiro
Whatcar.lv testa auto cena 98 000 eiro

AutorsIvo Goldmanis

Tad, kad tev ir arvien vairāk bērnu un lietu, ko pārvadāt, aug nepieciešamība pēc liela un ietilpīga auto. Taču, ja šim auto jābūt tādam, ko arī tavi kaimiņi uzskatītu par iekārojamu, minivens nederēs - tam jābūt premium zīmola pārstāvim. Šāds moto bija Audi, radot pirmās paaudzes Q7. Kad tas nāca klajā, daudz konkurentu tam nebija, taču tagad to netrūkst – sākot no Range Rover un beidzot ar jauno Volvo XC90.

Otrās paaudzes Audi Q7 modeļa iznākšana tika vairākkārt atlikta, līdz beidzot tas ir nonācis arī līdz Latvijai. Mūsu testa auto ir 3,0 TDI dīzeļmotors ar 272 ZS, kas ar tādām ekstrām kā pneimopiekare un 21 collu diski maksā nepilnus 100 tūkstošus eiro.  

Kāds tas ir?

Var pastrīdēties par vizuālo noformējumu, taču izskats ir gaumes lieta un, salīdzinot ar līdzšinējo modeli, jaunais Q7 patiešām ir atšķirīgs un uzreiz atpazīstams gan kā Audi, gan kā jaunums. 272 ZS dīzeļmotors ir fantastisks – pirmkārt, tas ļauj izmēros iespaidīgajam Q7 no 0-100 km/h paātrināties 6,5 sekundēs. Otrkārt – tā troksnis salonā praktiski nav dzirdams, pateicoties ne vien trokšņu izolācijai, bet arī astoņpakāpju Tiptronic automātiskajai pārnesumkārbai, kas palīdz noturēt zemus dzinēja apgriezienus.

Lai arī ar šo auto ir ļoti patīkami braukt nesteidzīgi, tas ļauj pārvietoties arī visai dinamiski – no “drive select” režīmiem izvēloties “sport” un izmantojot iespēju manuāli pārslēgt pārnesumus. Lai arī auto svars ir jūtams, tas nav tik izteikts kā līdzšinējā modelī, kas ir apmēram par 300 kg smagāks. Tiesa gan, BMW X5 vai Porsche Cayenne tik un tā ir piemērotāki auto sportiskai braukšanai. Tomēr tiem nav tik iespaidīgs gaitas komforts kā jaunajam Q7.

Pneimopiekare maksimāli kompensē ceļa negludumus un palīdz auto stabili noturēties pat straujās virāžās. Tās pluss ir arī augstāks klīrenss, nekā modifikācijām ar tērauda atsperēm, kā arī lielāka vilktspēja – nevis 2,8 bet gan 3,5 tonnas.

Salons ir tikpat elegants, kā ikvienā Audi, taču jāņem vērā, ka šis faktiski ir 100 tūkstošu eiro pirkums, tāpēc mums būtu vēlme redzēt ar ādu vai līdzīgu materiālu apvilktu priekšējā paneļa augšmalu. Tas radītu neviltotu luksusa auto sajūtu, papildinot debešķīgo gaitas komfortu. Pārējo, kombinējot aprīkojuma sarakstā pieejamos apdares materiālus, var izrotāt pēc sirds patikas.

Jaunā Q7 salons reāli atdzīvojas naktī, kad visapkārt iemirdzas LED elementi, izgaismojot interjera arhitektūras akcentus. Slēdžu izvietojums Audi klientus nepārsteigs – dažas funkcijas var regulēt gan ar šim nolūkam paredzētām pogām, gan – izmantojot jaunāko Audi MMI informācijas un izklaides sistēmu. Jebkurā gadījumā – viss vienmēr ir pa rokai.

Vidējā sēdekļu rindā ir vieta trīs pieaugušiem cilvēkiem, turklāt tās var bīdīt uz priekšu vai atpakaļ pēc nepieciešamības. Aprīkojumā pieejamas arī divas papildvietas, kuras var nolaist un pacelt elektroniski – kā iepriekšējās paaudzes Mercedes-Benz GL. Tās mēs praksē vēl neesam izmēģinājuši, taču, ņemot vērā ka tieši šī opcija vilina daudzus Q7 klientus mums nav šaubu, ka vismaz bērni tajās jutīsies ērti.

Jaunā Audi Q7 praktiskuma slavināšanu var noslēgt ar faktu, ka bagāžas nodalījuma ietilpība (piecvietīgajās versijās) ir 770 litri.

Vai to ir vērts pirkt?

Salona plašums Q7 ir lielāks nekā konkurentiem, tas ir ekonomisks, bet ātrs un ar to ir ļoti patīkami un relaksējoši braukt. Jau ar šīm īpašībām vien pietiek, lai ieintriģētu potenciālos pircējus – tāpēc jauno Q7 iesakām izmēģināt ikvienam, kas interesējas par tādiem modeļiem kā Mercedes-Benz GL, Land Rover Range Rover un Volvo XC90.


Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...

Apskati What Car? sludinājumus šeit!