Testa brauciens

Kia Soul EV elektroauto: pirmie iespaidi

Izmēģinām Kia Soul EV elektroauto
Ļoti plašs aprīkojums
Cena - 29 900 eiro

AutorsIvo Goldmanis

Vēl pirms dažiem gadiem elektroauto bija diezgan liels brīnums, taču tagad teju katram autoražotājam modeļu paletē ir vismaz viens “bezizmešu mobilitātes” paraugs.

To vidū ir arī Kia, kas diezgan nopietni pievērsušies šim segmentam, strādājot ne vien pie elektroauto, bet arī plug-in hibrīddzinējiem un ūdeņraža tehnoloģijām. Pagaidām pirmais taustāmais Kia elektroauto ir uz Soul krosovera bāzes veidotais Soul EV, kas tikko nonācis arī līdz Baltijas tirgum.

Kāds tas ir?

Tas izskatās gandrīz tāds pats kā standarta Kia Soul, taču ar dažām atšķirībām, kas galvenokārt izpaužas interjerā. Kia ir vēlējušies uzsvērt, ka Soul EV ir tik draudzīgs videi, cik vien iespējams, tāpēc apdarē izmantoti galvenokārt biopolimēru materiāli, kas veidoti no atjaunojamiem biomasas avotiem.

Tas nozīmē, ka arī sava dzīves cikla beigās lielu daļu Kia Soul EV varēs nodot otrreizējai pārstrādei. Vienkāršāk izsakoties – viss salonā tāpat izskatās pēc plastmasas, taču tā šoreiz ir “labā ziņa”. No otras puses – Kia dizaineri ir pietiekami labi pastrādājuši, lai interjers būtu pievilcīgs un šķistu tikpat interesants, kā jaunākā modeļa Samsung televizors.

Lai lieki nesarežģītu pircējiem izvēli, Soul EV pieejams tikai ar vienu aprīkojuma komplektāciju, kas ir patiešām bagātīga. Priekšējo paneli rotā liels monitors ar skaidri saprotamām ikonām, kas ļauj orientēties daudzajās funkcijās, ko piedāvā šis auto. Whatcar.lv uzreiz iepatikās opcija, kas Latvijas kartē uzskatāmi parāda rādiusu, cik tālu var aizbraukt ar pašreiz baterijās pieejamo enerģijas daudzumu. Ražotājs apgalvo, ka ar pilnu uzlādi var veikt līdz 200 km.

Liels pārsteigums mums bija, ieraugot tādu komforta aprīkojuma ekstru, kā sēdekļu ventilācija, kas būtu normāla parādība vien biznesa un luksusa klases automašīnām. Kia faktiski ļoti lepojas ar efektīvo salona gaisa cirkulācijas un apsildes sistēmu – parasti elektroauto darbības rādiuss manāmi sašaurinās, ieslēdzot sildītāju vai gaisa kondicionieri, taču korejiešu autoražotājs ir pamanījies šo problēmu novērst, ļaujot sildīt vai atdzesēt tikai to salona daļu, kur sēž vadītājs. Turklāt maksimāli tiek izmantots siltums, ko rada sarežģītās elektroniskās sistēmas.

Soul EV ir arī diezgan praktisks – priekšā un aizmugurē sēdēt ir ērti, bet bagāžas nodalījuma ietilpība ir 324 litri, tātad – jūtami lielāka, nekā BMW i3.

Dinamika, gaita un vadāmība

Pirmās sajūtas liek secināt, ka bateriju un elektromotora papildus svars nav būtiski ietekmējis Soul dinamiku. Kā daudziem elektroauto, motora maksimālais griezes moments ir pieejams uzreiz, un to var just, uzsākot paātrinājumu. 12 sekundes līdz 100 km/h ir apmēram tāds pats rezultāts, kā Soul ar 1,6 litru tilpuma dīzeļdzinēju, tikai Soul EV to paveic pilnīgā klusumā. 

Diezgan spocīgi ir braukt arī tuvu Soul EV maksimālajam ātrumam, kas ir nedaudz virs 140 km/h, kad vienīgais troksnis ir neliela pretvēja šalkoņa. Tomēr to var atļauties vien tie, kam jāveic salīdzinoši īsas distances un ir gatavs plāns, kur krīzes situācijā uzlādēt Soul EV baterijas. Vadāmība ir laba, bet gaita – mazliet pacieta, kaut gan to nebūt nevar saukt par nekomfortablu.

Vai to ir vērts pirkt?

Iespējams. Tehniski auto ir ļoti interesants, tas ir stilīgs un labi brauc, turklāt bauda 7 gadu garantiju kā ikviens Kia. Pašreiz Soul EV iespējams iegādāties par 29 990 eiro, kas elektroauto segmentā nav pārāk daudz, ņemot vērā krosovera izmērus un plašo aprīkojumu.

Tomēr elektroauto iegāde Rietumvalstīs parasti tiek stimulēta ar dažādām nodokļu atlaidēm un citiem finansiāli izdevīgiem priekšlikumiem, kas padara tā cenu pircējam draudzīgāku. Latvijā stabils atbalsta modelis vēl nav izdomāts, daži plusi ir vien iespēja iebraukt Jūrmalā bez caurlaides, novietot auto Rīgas pašvaldības autostāvvietās bez maksas un izmantot sabiedriskā transporta joslas galvaspilsētā.

Secinājums – jau tev patīk Kia Soul, tad modifikācija ar ekonomisko 1,6 litru dīzeļdzinēju un automātisko pārnesumkārbu tev izmaksās par 10 tūkstošiem eiro lētāk nekā Soul EV, un tas ir cipars, kas tev nopirks ļoti daudz dīzeļdegvielas.


Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...

Apskati What Car? sludinājumus šeit!

Saistītie raksti

Auto tests

Kia Stonic

What Car? Vērtē Novērtēts ar 4 no 5

Kia Stonic ir uz mazauto platformas veidots kompakts krosovers ar salīdzinoši labu aprīkojumu, labām braukšanas īpašībām un ilgu garantijas termiņu. Tiesa gan, tas varēja būt mazliet lētāks un praktiskāks.