Testa brauciens

Jaunais Ford Focus ST: testa brauciens

Whatcar.lv izmēģina jauno Ford Focus ST
Pirmoreiz pieejams arī ar 185 ZS dīzeļdzinēju
Cena Latvijā vēl nav zināma

AutorsIvo Goldmanis

Ford modeļu paletē par sportiskuma trūkumu nevar sūdzēties – sākot no lieliskā Fiesta ST, tur parādījušies arī tādi monstri kā Focus RS un aizokeāna Ford GT superkārs un ikoniskais Mustang. Taču uzmanību noteikti pelnījis arī atjauninātais Focus ST, īpaši tāpēc, ka tas pirmoreiz pieejams ar dīzeļdzinēju.

Līdz šim Focus ST arsenālā ietilpstošais 250 ZS 2,0 litru tilpuma benzīna turbomotors nav aiztikts, vienīgā pārnesumkārbas opcija ir sešpakāpju manuālā, auto ir ieguvis vien dzinēja start/stop sistēmu. Citu uzlabojumu vidū ir agresīvāks vizuālais noformējums, kā arī atsvaidzināts interjers, kurā ir mazāk dažādu slēdžu – tos tagad aizstāj skārienjutīgais infodisplejs.

Kāds tas ir?

Vācijā, kur marta vidū izmēģinājām jauno Focus ST, mēs tikāmies arī ar cilvēku, kurš vadījis šā modeļa izstrādi. Pēc viņa teiktā, atjauninātajam ST ir uzlabota balstiekārta un stūres sistēma, lai sniegtu lielāku braukšanas baudu. Tiesa gan, auto joprojām iztiek bez ierobežotas slīdes diferenciāļa, tā vietā izmantojot dažādas elektroniskas palīgierīces, lai stabilizētu auto gaitu. To skaitā ir sistēma, kas prognozē iespējamu kontroles zaudēšanu pār auto un pēc nepieciešamības sabremzē katru riteni atsevišķi, lai izlīdzinātu uzņemto kursu.

Gan benzīna, gan dīzeļa versija vienlīdz pozitīvi reaģē gan uz vadītāja vēlmi braukt sportiski, gan mierīgi pārvietoties ceļu satiksmē. Jāņem gan vērā, ka 185 ZS 2,0 litru tilpuma dīzeļdzinējs ir jūtami lēnāks nekā benzīna motors, taču tas tik un tā ir pietiekami ātrs, lai spētu mēroties spēkiem ar jaudīgākiem konkurentiem. 

Tomēr, lai to īstenotu, dzinēja apgriezieni jātur 2000–4000 rpm robežās, pēc šā sliekšņa paātrinājums strauji kļūst gausāks. Tas nozīmē, ka līdz 160 km/h Focus ST TDCi paātrinās salīdzinoši ātri, bet 200 km/h atzīme sāk tuvoties lēnāk. Tikmēr benzīna versija šo maģisko ātrumu sasniedza bez īpašām problēmām, ļaujot noturēt šo ātrumu Ķelnes apkārtnes autobāņu dinamiskajā satiksmē.

Abām Focus ST versijām ražotājs piešķīris “maģisku” skaņu, kas gan dzirdama tikai salonā. Jāņem vērā, ka četrcilindru dīzeļmotori neskan īpaši sportiski, taču ar Ford Sound Symposer palīdzību vajadzīgās dzinēja skaņas tiek pastiprinātas, kamēr nevajadzīgās – apslāpētas. 

Protams, šīs skaņas nav pašas autentiskākās, taču dīzeļversijas gadījumā tās vismaz aizvāc šim motora tipam raksturīgo troksni, un tas ir labi. Dobjā dūkoņa gan saglabājas, arī vienmērīgā ātrumā braucot pa šoseju, un tas ar laiku var apnikt.

Daži Focus ST konkurenti mēģinājuši izlīdzināt robežu starp ikdienas auto funkcionalitāti un sportiskām braukšanas īpašībām, bet Focus ST tomēr akcents ir uz pēdējo. Tas nozīmē, ka tā gaita ir diezgan pacieta, kaut gan pilsētas satiksmē tas jūtams mazāk nekā uz šosejas.

Vai to vērts pirkt?

Focus ST piemīt daudz labu īpašību, kuru dēļ to var droši ieteikt, turklāt, ņemot vērā degvielas ekonomiju, tieši dīzeļversija ir tā, kas šķiet piemērotāka gan ikdienai, gan izklaidei. Jā, Focus ST TDCi nav tik ātrs kā dvīnis ar benzīna motoru, taču braukšanas baudas ziņā tas praktiski neatpaliek.

 

 

Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...

Apskati What Car? sludinājumus šeit!

Saistītie raksti

Auto tests

Ford Ecosport

What Car? Vērtē Novērtēts ar 3 no 5

Ecosport ir mazs, simpātisks un praktisks krosovers ar vilinošu sākumcenu un plašām aprīkojuma iespējām, to skaitā ir ne tikai jaunākās tiešsaistes tehnoloģijas, bet arī pilnpiedziņa. Tā iegādi noteikti vajadzētu apsvērt tiem, kas domā par, piemēram, Kia Stonic, Nissan Juke, Renault Captur vai Peugeot 2008 iegādi.