Testa brauciens

Jeep Renegade: pirmie iespaidi

Izmēģinam jauno Jeep Renegade
Džips uz Fiat platformas
Cena, sākot no 18 900 eiro

AutorsIvo Goldmanis

Vienīgais īstais džips ir Jeep – tā apgalvos ikviens šā zīmola fans, ar to domājot leģendāros Wrangler, Cherokee un Grand Cherokee.

Tomēr laiki mainās, un pat šis amerikāņu autoražotājs nespēj ignorēt strauji augošo mazo krosoveru segmentu, laižot klajā Jeep Renegade, kas veidots uz Fiat 500L bāzes.

Īstiem “džipistiem” gan par to nevajadzētu satraukties – piedāvāto modifikāciju ranga virsotnē ir Trailhawk ar papildu virsbūves aizsardzību, lielāku klīrensu un pilnpiedziņu standarta aprīkojumā.

Iespaidīgs bezceļos

1,4 litru tilpuma benzīna motors nodrošina tīri labu dinamiku no salīdzinoši zemiem apgriezieniem, spējot to noturēt, apgriezienu skaitam pieaugot. Tomēr 1,6 litru tilpuma dīzeļdzinējam ir vairāk jaudas vēl mazākā apgriezienu diapazonā, tāpēc nenāksies bieži pārslēgties uz zemākiem pārnesumiem.

Diemžēl tā jaudas rezerves izsīkst ātrāk, nekā varētu vēlēties. 140 ZS 2,0 litru tilpuma dīzeļdzinējs ir krietni elastīgāks, un braukt ar to ir daudz patīkamāk. Tiesa gan, tas ir arī skaļākais no pieminētajiem motoriem.

Uz šosejas Renegade demonstrē klases standartiem vidēju līmeni, jo stūres reakcija nav pārāk informatīva, arī virsbūves sasvere asākos pagriezienos ir jūtama. Tomēr pilnpiedziņas versijas labāk turas uz ceļa, arī gaitas komforts tām ir labāks, nekā priekšpiedziņas Renegade.

Tā pa īstam pilnpiedziņas Renegade atdzīvojas bezceļa apstākļos, kur tas nedara kaunu Jeep zīmolam un šķietami bezrūpīgi īsteno tādus brīnumus, kas šajā klasē nevienam citam krosoveram nav pa spēkam. Faktiski dažus šķēršļus tas pārvarēja veiksmīgāk nekā smagnējais Grand Cherokee.

Nenoliedzami, Renegade ir stilīgs auto, taču tā virsbūves īpatnības nenovēršami rada pretvēja troksni lielākā ātrumā uz šosejas. Tas gan nav nepanesams, un, tā kā līdz 90 km/h šī problēma nav īpaši aktuāla, līdz ar to vairākums pircēju to pat neuzzinās.

Ietilpīgs, bet vienkāršs

Priekšā sēdošajiem par vietas trūkumu nebūs jāsūdzas, vietas starp blakussēdētājiem ir pietiekami, lai nevajadzētu bakstīties ar elkoņiem. Arī aizmugurē ir gandrīz tikpat daudz vietas diviem pieaugušajiem – vai trim bērniem. Tiesa, aizmugurē var piestiprināt tikai divus bērnu sēdeklīšus.

Renegade bagāžas nodalījuma tilpums ir 351 litrs, tātad tas ir par 65 litriem mazāks nekā Škoda Yeti. Tomēr tas ir diezgan funkcionāls, un, nolaižot aizmugures sēdekļus, tā ietilpību iespējams jūtami palielināt. Interjera kvalitāte daudz neatpaliek no Škoda Yeti vai Nissan Qashqai. 

Gan uz priekšējā paneļa, gan durvju iekšpusē ir mīksta plastmasas apdare, tiesa gan – acu skatienam mazāk redzamās vietās izmantoti materiāli, kurus drīzāk var saukt par praktiskiem, nevis elegantiem.

Visiem Renegade ir 5 collu skārienjutīgs ekrāns, kas ļauj kontrolēt navigācijas sistēmas, radio un citu auto funkciju iestatījumus. Tas ir pārskatāms un ērti lietojams ar lielām, saprotamām ikonām, kas ļauj ātri atrast nepieciešamo izvēlni. Dārgākajās modifikācijās šā ekrāna izmērs pieaug līdz 6,5 collām.

Vai to ir vērts pirkt?

Mazie krosoveri ir populāri tāpēc, ka tie piedāvā apvidus auto izskatu, augstu sēdpozīciju un dažos gadījumos arī spējas braukt bezceļa apstākļos, bet bez augstajām izmaksām, kas parasti saistās ar lieliem apvidus auto. Renegade piemīt visas šīs minētās īpašības, turklāt arī “visīstākā džipa” zīmols.

Pagaidām vēl grūti spriest par šā auto tālākpārdošanas vērtību, salīdzinot ar tādiem konkurentiem kā Škoda Yeti un Nissan Qashqai, kas jau nostabilizējuši savu reputāciju tirgū. Tomēr plašākas izvēles iespējas ir ļoti vēlama piedeva ikvienam tirgus segmentam – un šim Jeep modelim pievilcības netrūkst, kas nav slikts sākums ikvienam jaunam auto.


Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...

Apskati What Car? sludinājumus šeit!