Testa brauciens

Jaunais Opel Corsa: pirmie iespaidi

Izmēģinam jauno Opel Corsa
Stila iezīmes no Adam, elegantāks salons, aprīkojums
Cena, sākot no 10 285 eiro

AutorsIvo Goldmanis

Mazauto ir populāra izvēle lielpilsētās un Opel Corsa vienmēr ir bijis viens no pircēju favorītiem līdzās tādiem modeļiem kā Ford Fiesta un Volkswagen Polo.

Nu jau ilgāku laiku Opel vilcinājās ar jaunas paaudzes Corsa modeļa laišanu klajā – tas tika solīts jau pirms pāris gadiem, taču Opel tobrīd bija aizņemti ar vēl vienu pilsētas auto – Adam. Pērn rudenī Corsa beidzot parādījās pie apvāršņa, liekot uzdot jautājumus – vai tas ir jauns modelis, vai arī ļoti pamatīgi pārveidots līdzšinējās paaudzes Corsa?

Kāds tas ir?

Auto veidols ir palicis tāds pats kā iepriekš, bet stila iezīmes uzreiz liek vilkt paralēles ar Adam.

Motoru klāstā ir palikuši jau zināmie 1,2 litru un 1,4 litru tilpuma benzīna motori, kā arī uzlabots 1,3 litru tilpuma dīzeļmotors, taču ir arī pāris jauni dzinēji, kā, piemēram, 1 litra tilpuma trīscilindru benzīna turbomotors ar 90 vai 115 ZS jaudu un 100 ZS 1,4 litru tilpuma turbomotors.

Mēs izmēģinājām gan vienu, gan otru, un jāteic, ka 1 litra tilpuma jaudīgākā versija ir pārsteidzoši adekvāts agregāts, it īpaši kontekstā ar jauno Corsa. Tas ir gana elastīgs plašā apgriezienu diapazonā, turklāt tā jauda šķiet pietiekama, lai vismaz pilsētas apstākļos pārvietotos diezgan dinamiski. 90 ZS motora paātrinājums ir tikai nedaudz gausāks, taču kopumā arī tas braukšanas sajūtu ziņā ir pilnībā adekvāts pilsētas satiksmei. 

Interesanti, ka 1,4 litru tilpuma turbomotors ir lētāks, nekā mazāk jaudīgais trīscilindru dzinējs. Šī iemesla dēļ tas varētu kļūt par populāru izvēli, jo nodrošina vienmērīgu paātrinājumu bez aiztures, kas dažkārt raksturo mazāka tilpuma turbomotorus.  Tiesa gan, tas ir mazliet skaļāks, nekā 1 litra tilpuma dzinēji.

Ja neskaita šos dzinējus, vēl viens jaunievedums ir sešpakāpju manuālā pārnesumkārba, kas darbojas saskanīgā duetā ar jau pieminētajiem motoriem.

Gaitas komforts šķiet labāks, nekā VW Polo, taču jāņem vērā, ka izmēģinājuma brauciens notika Frankfurtē un tās apkārtnē, kur par asfalta kvalitāti līdz šim sūdzības nav dzirdētas. Tie ceļa negludumi, kas gadījās mūsu maršrutā, komfortu salonā neietekmēja.

Tomēr par spīti jaunai priekšējai balstiekārtai un stūres sistēmai, Corsa vadāmība nav tik asa, kā Ford Fiesta, turklāt, braucot sportiskā režīmā,  priekšējie riteņi ātrāk zaudē saķeri ar ceļu.

Salons, praktiskums, aprīkojums

Corsa izmēri praktiski nav mainījušies. Ņemot vērā, ka tas ir 4 metrus garš, tas arī iepriekš bija viens no lielākajiem mazauto, tāpēc salona ietilpība ir tikpat liela, kā līdz šim. 



Tas, kas ir mainījies, ir apdares kvalitāte. Priekšējo paneli klāj spīdīga plastmasa, kuras krāsu izvēli nosaka izraudzītais aprīkojuma līmenis. Gaumīgie apdares akcenti papildina pārdomāto interjera arhitektūru, kas šķiet par vismaz vienu pakāpi elegantāka vieta, nekā salīdzinoši haotiskais Ford Fiesta salons.

Paneļa centrā atrodas tāds pats 7 collu skārienjutīgs ekrāns, kā Adam. Ar to var kontrolēt radio, Bluetooth savienojumus, kā arī izmantot BringGo navigācijas aplikāciju vai interneta radio. Tam gan būs nepieciešams viedtālrunis ar interneta pieslēgumu. Uzreiz gan jāpiebilst, ka līdz ar aizturēm interneta darbībā (tuneļi, pazemes autostāvvietas) arī šīs aplikācijas var “uzkārties”.

Stūres kolonnai var regulēt gan leņķi, gan dziļumu, tāpēc ērti iekārtoties nebūs grūti.

Vai to ir vērts pirkt?

Jaunā Corsa plusi nav mainījušies – tas ir komforts un praktiskums, bet klāt nācis arī uzlabotais interjers, kas ir liels solis uz priekšu.

Lai arī gaitas komforta un vadāmības līdzsvara ziņā šajā klasē nepārspēts  etalons joprojām ir Ford Fiesta, jaunais Corsa neliks vilties, piedāvājot labu dinamiku, konkurētspējīgu cenu un zemas lietošanas izmaksas. Plašāks aprīkojums un labāka montāžas kvalitāte tikai vairo Corsa pievilcību.

Jaunā Opel Corsa cenas sākas no 10 285 eiro par bāzes modifikāciju ar atmosfērisko 1,2 litru benzīna motoru. Modifikācija ar 1,4 litru turbomotoru maksā, sākot no 12 tūkstošiem eiro, bet trīscilindru 1 litra motoru – no 12 403 eiro

Mūsu izvēle: Opel Corsa 1,0 115 ZS Color Edition – 13 693 eiro

Lasi detalizētu Opel Corsa testu un veido savu salīdzinošo testu šeit




Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...

Apskati What Car? sludinājumus šeit!

Saistītie raksti

Auto tests

Opel Corsa

What Car? Vērtē Novērtēts ar 3 no 5

Opel Corsa ir visai prasmīgs mazais auto, taču tam nav izdevies būt izcilam kādā no jomām. Tas nav tik komfortabls kā Peugeot 208, braukšanas ziņā to pārspēj Ford Fiesta, bet labākas praktiskās īpašības nodrošina Volkswagen Polo. Par laimi, tas ir labi aprīkots un nav pārāk dārgs, ja vien neizvēlaties bagātīgākas modifikācijas.