Ziņas

Auto tirgū necerēts kāpums

Pērn Latvijā auto tirgus ir audzis par 17%
Populārākie zīmoli - VW, Toyota, Škoda, Peugeot, Nissan
Līdzfinansejums vairo elektroauto tirdzniecību

Pērn Latvijā auto tirgus ir audzis par 17% - kopumā pirmreizēji ir reģistrēti 14 991 auto (pasažieru un vieglais komerctransports līdz 3,5t).

Populārāko zīmolu Top 5 aizvadītajā gadā nav būtiski mainījies – līderis ir Volkswagen (2531 automašīnas) ar tirgus daļu 16.9%. Tam cieši seko Toyota (1833 automašīnas) ar tirgus daļu 12.2%, Škoda (1283 automašīnas) 8.6%, Peugeot (1011 a/m) 6.7%, Nissan (948 a/m) 6.3%.

Populārākie auto - Nissan Qashqai, VW Golf, Toyota RAV4

Populārākie pasažieru automobiļu modeļi ir bijuši Nissan Qashqai (530 pārdoti auto), Volkswagen Golf (461), Toyota RAV4 (439). Reģistrāciju datos gan topa augšgalā ir Škoda Yeti, tomēr ievērojamais reeksporta apjoms neļauj to objektīvi ierindot pirmajā vietā. Arī populārāko vieglo komercautomobiļu tops palicis faktiski bez izmaiņām, tikai secība apgriezta salīdzinājumā ar 2013. gadu – Volkswagen Caddy (266), Renault Master (263), Toyota Hilux (159)

Klašu sadalījumā būtiskas izmaiņas ir piedzīvojusi mazauto klase, tirgus daļai gandrīz dubultojoties no pagājušā gada 1.9% uz 3.4% 2014. gadā. Tas skaidrojams ar iespaidīgiem Volkswagen e-up elektroauto pārdošanas datiem – tieši šis modelis bija galvenā klientu izvēle elektromobiļu atbalsta programmā.

„Kārtējo uzvaras gājienu ir veikušas apvidus automobiļu klases. Apvidus automobiļu tirgus Eiropā pēdējo 10 gadu laikā ir piedzīvojis galvu reibinošu izrāvienu, palielinoties vairāk nekā 3 reizes, kamēr pārējās klases ir mazinājušas savas tirgus daļas. Tomēr ar visu to mūsu tirgū apvidus automobiļu īpatsvars ir vairāk nekā 2 reizes lielāks par Eiropā vidējo” komentē Ingus Rūtiņš, Auto Asociācijas viceprezidents.

Privātpersonas jaunus auto pērk mazāk

Uztraucošs ir fakts, ka 2014. gadā ir diezgan būtiski mazinājusies jau tā niecīgā privātpersonu daļa tirgū – 20% salīdzinājumā ar 23% 2013. gadā. Lielā mērā tas ir skaidrojams ar elektromobiļu tirdzniecību, kur privātpersonām nebija pieejams KPFI atbalsta finansējums.

Tomēr galvenie iemesli joprojām ir meklējami ekonomikā – nepietiekamajiem uzkrājumiem un galvenais aplokšņu algām, kas neļauj kvalificēties banku finansējumam.

2014. gadā auto līzinga līdera pozīcijas ir nostiprinājis „Nordea Finance Latvia” sasniedzot 31% (2242 a/m), apsteidzot otrajā un trešajā vietā esošos „SEB Līzings” 23% (1691 a/m) un DNB Līzings 16% (1158 a/m). Tirgus daļas samazinājumu ir piedzīvojis „Swedbank Līzings” 12% (888 a/m) salīdzinājumā ar 16,8% (1078) pagājušajā gadā.

Tirgus pieaugums arī Eiropā

Igaunijā jaunu automobiļu tirdzniecības apjomi 2014. gadā ir pieauguši par 6%, sasniedzot 24 659 reģistrētās vienības, savukārt Lietuvā pirmreizēji ir reģistrēti 16438 (17.6%) vieglie pasažieru automobiļi un vieglais komerctransports.

Saskaņā ar Eiropas auto ražotāju asociācijas sniegtajiem datiem Eiropā jaunu auto tirgus kopumā 2013. gadā noslēdzies ar 5,7% tirgus pieaugumu. No miljonu tirgiem lielākais pieaugums bijis Lielbritānijā (9.3%). Pārējos lielajos tirgos ir ļoti neliels pieaugums, kas vēl nekompensē 2013. gada pārdošanas apjomu samazinājumu.

PILNU 2014.GADA AUTO TIRGUS STATISTIKU VAR APSKATĪT ŠEIT


Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...

Apskati What Car? sludinājumus šeit!

Saistītie raksti

Auto tests

Lexus RX

What Car? Vērtē Novērtēts ar 4 no 5

RX demonstrē ļoti labu sniegumu, pateicoties tā izsmalcinātībai, greznajam salonam un iespaidīgajai hibrīda veiktspējai. Protams, arī uzticamība ir būtiska priekšrocība. Parastā hibrīddzinēja versija lieliski noderēs tiem, kam nav pieejama uzlādes iespēja mājās vai darbā. Lai gan sniedzamība elektriskajā režīmā plug-in hibrīda versijai nav tik iespaidīga kā dažiem konkurentiem, Lexus pieejams par saprātīgāku cenu.