Testa brauciens

Pirmie iespaidi: jaunais Subaru Outback

Subaru Outback 2015.gada modelis
Pārdošanā Latvijā nākamgad
Cena, sākot no 29 800 eiro

Lai gan piektās paaudzes Outback vietējo dīleru salonos parādīsies tikai 2015. gada martā, mums bija iespēja iepazīties ar jaunā modeļa pirmssērijas eksemplāriem reģionālajā Subaru Nordic centrā Zviedrijā, kā arī veikt testa braucienus Malmes apkārtnē.

ASV, kas Subaru markai ar pusmiljonu pārdoto auto ir svarīgākais tirgus, jaunais Outback jau ir nopērkams, jo tiek ražots turpat uz vietas Ziemeļamerikas rūpnīcā. Eiropā visi Subaru modeļi tiek piegādāti no ražotnes Japānā, tādēļ pie mums jaunās paaudzes Outback nonāks nedaudz vēlāk.

Pirmās paaudzes Subaru Outback tika prezentēts 1995. gadā un līdz šim paralēli krosoveram Outback tika piedāvāts arī radniecīgs sedans un universālis ar nosaukumu Legacy. Taču turpmāk mūsu reģiona tirgū būs pieejams tikai Outback, kas pircēju vidū ir populārākais no visiem Subaru modeļiem. 

Kā jau Subaru ierasts, arī jaunais Outback pieejams tikai un vienīgi ar boksertipa, jeb opozītmotoriem, kā arī visu riteņu piedziņu. Pircēji var izvēlēties 2,5 litru tilpuma 175 ZS atmosfērisko benzīna motoru vai divlitru 150 ZS tubodīzeli. Abiem motoriem tiek piedāvāta sešpakāpju mehāniskā pārnesumkārba vai automātiskā transmisija, kas šajā gadījumā ir bezpakāpju variators Lineartronic.

 Kāds tas ir?

Formāli Subaru Outback ir krosovers, taču faktiski pārstāv salīdzinoši specifisku novirzienu – uz klasisku universāļu bāzes veidotus auto ar paaugstinātu klīrensu un apvidnieciskiem virsbūves apdares elementiem, līdzīgi kā Volvo XC70 Cross Country un Audi Allroad.

Salīdzinot ar abiem minētajiem premium modeļiem, Outback vienmēr bijusi salīdzinoši pieejamāka alternatīva tiem, kam patīk šāda tipa auto - tie vizuāli nav tik augsti un uzkrītoši kā krosoveri, taču spēj nodrošināt praktiski tādas pašas bezceļu pārverēšanas īpašības.

Starp Outback konkurentiem ir arī Volkswagen Passat Alltrack, Opel Insignia Country Tourer un Škoda Octavia Scout, kas tomēr nav patstāvīgi modeļi, bet gan standarta modeļu pilnpiedziņas versijas ar nedaudz paaugstinātu klīrensu un off-road stila virsbūves apdares elementiem.

Izskata ziņā piektās paaudzes Outback ir visai līdzīgs priekšgājējam, lai gan virsbūvei visas detaļas ir atšķirīgas un mazliet izmainījušies arī izmēri. Lielākās pārmaiņas ir interjera noformējumā. Tagad tas ir veidots klasiski atturīgā stilā, apdares materiāli ir ļoti kvalitatīvi. Dzinēji un transmisijas gan ir palikuši tādi paši kā agrāk, tikai nedaudz pieslīpēti labākiem ekoloģiskajiem un ekonomiskajiem rādītājiem.

No tehniskā viedokļa nozīmīgākās izmaiņas ir drošības un komforta aprīkojuma ziņā. Subaru īpaši lepojas ar jaunākās paaudzes preventīvās drošības sistēmu EyeSight. Tā nepārņem vadību pār auto, taču palīdz šoferim izvairīties no negadījumiem. EyeSight spēj noteikt attālumu līdz priekšā esošām automašīnām, velosipēdiem, gājējiem un, ja kaut kas novērš vadītāja uzmanību, automātiski ieslēdz bremzes. Sistēma atpazīst bremzēšanas gaismas, tajā iekļauta arī adaptīvā kruīza kontrole un brīdinājuma signāls par novirzīšanos no braukšanas joslas.

 Vai to ir vērts pirkt?

Outback lielākais pluss ir praktiskums un lietošanas ērtība, tāpēc tas vienmēr piesaistījis noteiktu pircēju loku. Tam ir laba uzticamības reputācija, noturīga tālākpārdošanas vērtība un gluži pieņemama cena, salīdzinot ar konkurentiem.

Jaunā Outback cenas nav pieaugušas, bet ņemot vērā bagātāko aprīkojumu – pat nedaudz samazinājušās. Modifikācijai ar 2,5 litru benzīna motoru sākuma cena ir 29 800 eiro, bet dīzelim cenas sākas no 32 400 eiro. 



 

Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...

Apskati What Car? sludinājumus šeit!