Testa brauciens

Jaunais Ford Mondeo: pirmie iespaidi

Izmēģinām jauno Ford Mondeo
Jau pārdošanā Latvijā
Cena, sākot no 22 280 eiro

AutorsIvo Goldmanis

Jaunais, ilgi solītais Ford Mondeo beidzot ir klāt.

Ford apgalvo, ka bija vērts gaidīt, jo, lai arī šis auto aizokeāna pircējiem ASV jau labu laiku ir pazīstams ar nosaukumu Fusion, pircējiem Eiropā tas tiek piedāvāts jau ar šim reģionam aktuāliem uzlabojumiem – ekonomiskākiem motoriem un modernizētu balstiekārtu.

Latvijā pieejami visi trīs Mondeo virsbūves varianti – sedans, hečbeks un universālis, taču populārākie, visticamāk, būs abi pēdējie. Motoru klāstā - 160 ZS 1,5 litru un 2,0 litru tilpuma benzīna dzinēji ar 203 un 240 ZS, kā arī 115 ZS 1,6 litru tilpuma un 2,0 litru tilpuma dīzeļdzinēji ar 150 un 180 ZS.

Kāds tas ir?

Tādiem auto kā Mondeo, VW Passat, Opel Insignia vai Mazda6 šobrīd konkurenci veido ne vien premium līmeņa biznesa klases auto, bet arī strauji augošais kompakto apvidus auto un krosoveru segments. Tāpēc Mondeo vairs ar izmēru vien nepietiek, lai ieintriģētu potenciālos pircējus, kuru vairākums būs uzņēmumu autoparku menedžeri.

Šī iemesla dēļ Ford ir parūpējušies, lai jaunākajā Mondeo modelī netrūktu šodien aktuālāko komforta un drošības aprīkojuma iespēju, kā arī nopietni piestrādājuši pie trokšņu izolācijas. Ir jābūt ļoti bargam kritiķim, lai neredzētu, ka Ford Mondeo vizuālais tēls ir kļuvis krietni izskatīgāks un sportiskāks.  Arī interjera arhitektūra ir pievilcīgāka, nekā līdzšinējās paaudzes modelim.

Mondeo vienmēr ticis uzskatīts par vienu no ietilpīgākajiem ģimenes auto un jaunais modelis nav izņēmums. Aizmugurē sēdošajiem vietas netrūkst, it īpaši universālī. Bagāžas nodalījuma ietilpība ir 525 litri (hečbekam), bet universālī, nolokot aizmugures sēdekļu atzveltnes, paveras teju 1700 litru tilpuma kravas nodalījums.

Braukšanas ziņā Mondeo joprojām ir auto, ar kuru ir patīkami veikt tālas distances. Balstiekārta lieliski absorbē ceļa nelīdzenumus, bet stūres reakcija šķiet tieši tāda, kā nepieciešams – ne par vieglu, ne par stingru. Tiesa gan, tai nedaudz pietrūkst asuma, kāds bija līdzšinējās paaudzes Mondeo – pēdējam Ford modelim ar hidraulisko stūres pastiprinātāju.

Mēs izmēģinājām Mondeo universāli ar 160 ZS 1,5 litru benzīna turbomotoru un Mondeo hečbeku ar 2,0 litru tilpuma 180 ZS turbodīzeli. Kamēr dīzelim nebija ne mazāko problēmu pārvietot smagnējo auto augšup un lejup pa Andalūzijas kalnu ceļu līkločiem, Ecoboost benzīna motors šķita piemērotāks mierīgai braukšanai līdz ar satiksmes plūsmu.

Lai vai kuru Mondeo modifikāciju izvēlētos, visām kopīgs ir viens – ar katru nobraukto kilometru tas iepatīkas arvien vairāk. Garas distances veikt ar šo auto nebūs grūti, pateicoties ērtajiem sēdekļiem, kas pieejami arī ar masāžas funkciju.

Vai to ir vērts pirkt?

Mondeo šobrīd jau ir iespējams pasūtīt, pirmie auto pie klientiem nonāks gada beigās vai nākamā gada sākumā. Cenas sākas no 22 280 eiro par Mondeo sedanu ar 1,5 litru benzīna turbomotoru un sešpakāpju manuālo pārnesumkārbu, dīzeļversiju cenas sākas no 22 520 eiro par 115 ZS 1,6 litru tilpuma motoru.

Jaunā Ford Mondeo cenas var apskatīt šeit

Nopietnāko konkurentu vidū ir jaunais VW Passat, kas mēģina piedāvāt vēl spēcīgāku imidžu, vai arī Škoda Octavia, kas vilina ar cenu. Lai arī minētajiem auto vajadzētu būt ikviena šīs klases auto pircēja testa braucienu sarakstā, varam droši teikt, ka Mondeo iegādi, visticamāk, nenāksies nožēlot.





Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...

Apskati What Car? sludinājumus šeit!

Saistītie raksti

Auto tests

Ford Ecosport

What Car? Vērtē Novērtēts ar 3 no 5

Ecosport ir mazs, simpātisks un praktisks krosovers ar vilinošu sākumcenu un plašām aprīkojuma iespējām, to skaitā ir ne tikai jaunākās tiešsaistes tehnoloģijas, bet arī pilnpiedziņa. Tā iegādi noteikti vajadzētu apsvērt tiem, kas domā par, piemēram, Kia Stonic, Nissan Juke, Renault Captur vai Peugeot 2008 iegādi.