Testa brauciens

Jaunais Toyota Aygo: pirmie iespaidi

Izmēģinam jauno Toyota Aygo
1,0 litra benzīna dzinējs
Cena, sākot no 9940 eiro

   Toyota Aygo modeļa vārds izskanēja jau 2005. gadā, kad japāņu autoražotājs laida klajā pirmās paaudzes Aygo. Pēc teju 10 gadu pauzes, Aygo atgriežas ar jaunu veidolu un vēlmi iekarot pircēju sirdis.

Jāteic, ka šīs dekādes laikā nav snauduši arī konkurenti un šobrīd mazauto segments ir piesātināts ar nopietniem sāncešiem. To skaitā ir ne vien Hyundai i10, Volkswagen Up un Opel Adam, bet arī Citroen C1 un Peugeot 108, kuri kopīgi dala vienu platformu ar Aygo.

Mazajam japānim zem pārsega atrodas trīscilindru benzīna dzinējs ar 68 zirgspēku jaudu un to ir iespējams komplektēt gan ar piecu pakāpju manuālo, gan MultiMode automatizēto manuālo pārnesumkārbu. Testa braucienā Nīderlandē vērtējām, vai ar to ir pietiekami, lai pārspētu segmenta līderus.

Dzinējs, dinamika, gaitas īpašības

Aygo 1,0 litra dzinējs sev uzticētos pienākumus pilsētas režīmā pilda naski, tomēr līdz 4000 motora apgriezienu atzīmei to grūti nosaukt par veiklu.

Tas nozīmē, ka vadītājam visai bieži nākas pārslēgt zemāku pārnesumu, it īpaši, ja brauciens norit kalnainā apvidū. Uzreiz gan jāpiemin, ka pārnesumu maiņa nav visai precīza un tas var kļūt par apgrūtinošu faktu, zinot to, cik bieži šī darbība ir jāveic.

Augstais dzinēja apgriezienu diapozons liks par sevi manīt arī salonā. Skaņas izolācija ir viens no Aygo trūkumiem un iekšienē ir dzirdams ne vien ceļa un vēja radītais troksnis, bet arī motora dūkoņa, kuru pavadīs neliela vibrācija, kas jūtama uz stūres un pedāļiem.

Šajā gadījumā gan jāatzīmē, ka dinamikas rādītāji nebūs noteicošie un vidējais degvielas patēriņš šādam ikdienas auto lielai daļai pircēju būs svarīgāks. Ražotājs trīsclindru motoram ir noteicis 4,1 vai 4,2 l/100km patēriņu, atkarībā no izvēlētās transmisijas. Mūsu testa brauciena laikā šis skaitlis pietuvojās 5 litru atzīmei, bet, salīdzinot ar konkurentiem, tas ir labs rādījums.

Stūres vadībai lielākā ātrumā nedaudz trūkst precizitātes, tomēr citos apstākļos tā ir atsaucīga un līdzsvarota. Dažiem varētu šķist, ka, manevrējot nelielā ātrumā, stūre ir pārāk stingra, taču, vērtējot kopumā, Aygo uzvedība līkumos un nelīdzena ceļa posmos atstāja pozitīvu iespaidu.

Interjers, praktiskums

Aygo interjers sākotnēji šķiet vienkāršs un mazajam budžetam atbilstošs. Ražotāja vēlmi ieekonomēt uzskatāmi demonstrē ne vien plastmasas apdare un slēdži, kuru darbība nešķiet tīkama, bet arī aizmugures logi, kurus nav iespājams nolaist zemē, vien nedaudz attaisīt sāņus. 

Varētu secināt, ka kvalitātes un sajūtu ziņā tas atpaliek no konkurentiem, taču Toyota ir parūpējusies, lai pircēji savu Aygo varētu personalizēt, padarot to kvalitatīvāku un individuālāku. Lepnākās aprīkojuma versijas iegūst piano black salona apdari un dažādas citas ekstras, kas interjeru acīmredzami padarīs greznāku un patīkamāku.

Līdzīgi kā Aygo eksterjers, kas ir ieturēts „X” burta stilistiskā tematikā, arī visiem aprīkojuma līmeņiem ir dots „X” nosaukums - x, x-play, x-cite, x-clusiv un x-wave. Pateicoties šiem līmeņiem, pircējs ne vien var izvēlēties dažādu krāsu gammu salona elementiem, bet arī mūsdienu tehnoloģijas, piemēram, 7 collu skārienjūtīgo ekrānu vai klimata kontroli.

Skārienjūtīgā ekrāna darbība un funkcionalitāte ir viena no labākajām savā klasē. Izvēlne ir viegli saprotama, ātri reaģē uz jebkuru darbību un uz ekrāna redzamās pogas ir pietiekami lielas, lai brauciena laikā nenāktos ilgi meklēt sev vajadzīgo funkciju.

Sistēmu ir iespējams savienot ar Android vai iPhone viedtālruņiem. Aygo ir pirmais no segmenta modeļiem, kas piedāvā atpakaļskata kameras ekrānu, kuru kā ierasts iespējams attēlot ne vien 7 collu ekrānā, bet arī jūsu viedtālrunī.

X-cite versija ir aprīkota ar 15 collu vieglmetāla diskiem, LED dienasgaitas lukturiem, diviem papildus skaļruņiem (kopumā četri), Bluetooth savienojumu, krēslas sensoru un atpakaļskata kameru, savukārt X-wave ir aprīkots ar atbīdāmu audekla jumtu.

Visām aprīkojuma versijām ir seši gaisa drošības spilveni, bet Euro NCAP drošības testos Aygo vēl nav piedalījies.

Vērtējot mazo Toyota no praktiskā viedokļa, tā bagāžas nodalījums ir lielāks nekā priekštecim, sasniedzot līdz 168 litriem vairāk telpas ar nolaistiem sēdekļiem. Vadītāja sēdeklim ir iespējams veikt augstuma regulāciju, savukārt stūrei pozīciju var izmainīt vien vertikāli.

Ja viena no prioritātēm ir aizmugurē sēdošo komforts un brīvā vieta kājām, tad Aygo nevar lepoties ar augstiem sasniegumiem. Pasažieru ceļgali atdursies priekšējos sēdekļos, bet šaurā galvas vieta neļaus tik komfortabli izbaudīt braucienu, kā tas iespējams ceļojot četratā Citigo vai Up modeļos.

Vai to ir vērts pirkt?

Toyota ar jauno Aygo ir spēris nepārprotamu soli uz priekšu, izveidojot mūsdienīgu mazauto ikdienas vajadzībām un paplašinot aprīkojuma klāstu, kurā esošais skārienjūtīgais ekrāns demonstrē labāko funkcionalitāti attiecīgajā segmentā.

Izvērtējot konkurentu sniegumu dinamikā, praktiskumā, interjera kvalitātē un skaņas izolācijā jāteic, ka Aygo nespēj demonstrēt tik labu rezultātu kā Hyundai i10 vai Volkswagen Up. Jāpatur gan atmiņā tā personalizācijas iespējas, kas ļauj mazauto dizainu padarīt krāšņāku, neļaujot tam pazust pelēkajā satiksmē - mazauto klasē tas nav mazsvarīgi.

Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...

Apskati What Car? sludinājumus šeit!

Saistītie raksti

Auto tests

Lexus RX

What Car? Vērtē Novērtēts ar 4 no 5

RX demonstrē ļoti labu sniegumu, pateicoties tā izsmalcinātībai, greznajam salonam un iespaidīgajai hibrīda veiktspējai. Protams, arī uzticamība ir būtiska priekšrocība. Parastā hibrīddzinēja versija lieliski noderēs tiem, kam nav pieejama uzlādes iespēja mājās vai darbā. Lai gan sniedzamība elektriskajā režīmā plug-in hibrīda versijai nav tik iespaidīga kā dažiem konkurentiem, Lexus pieejams par saprātīgāku cenu.