Testa brauciens

Jaunais Nissan Qashqai: testa brauciens

Izmēģinam jauno Nissan Qashqai
Pārdošanā tagad
Nissan Qashqai cena, sākot no 17 000 eiro

AutorsIvo Goldmanis

Oriģinālais, pirmās paaudzes Nissan Qashqai bija sava veida celmlauzis, kas apvienoja kompakta apvidnieka izskatu ar VW Golf parauga hečbeka lietošanas izmaksām. Šāda formula izrādījās ārkārtīgi veiksmīga – pircēju interese par šo modeli bija tūlītēja un neviltota, ļaujot Qashqai kļūt par vienu no vislabāk pārdotajiem auto Eiropā.

Tiesa gan, šī veiksme nepalika nepamanīta arī konkurentu acīs, tāpēc jaunajam, otrās paaudzes Qashqai ir jāienāk tirgus segmentā, kas vēl nekad agrāk nav bijis tik piesātināts. Lai arī cena ir mazliet augusi, jaunais Nissan Qashqai lietošanas izmaksu ziņā būs lētāks, nekā tā priekštecis.  

Dinamika, gaita, vadāmība

Kompakti apvidus auto reti kad piedāvā tik aizraujošu braukšanu. Līkumos Qashqai pārsteidzoši labi savalda virsbūves sasveri, arī stūres reakcija ir informatīva. Tas gan nav panākts uz gaitas komforta rēķina.  Lai gan uz nelīdzena ceļa seguma Qashqai gaita var kļūt mazliet nemierīga, uz šosejas par to nav nekādu sūdzību.  

Lētākā izvēle ir 1,2 litru benzīna turbodzinējs, kas ir lieliski piemērots mierīgai pilsētas un piepilsētas satiksmei. Uz autobāņa ar to nebūs viegli turēties līdzi satiksmei, taču tas ir iespējams, turklāt šis motors ir pārsteidzoši kluss!

Pārējo Qashqai motora opciju klāstā ir 1,5 un 1,6 litru tilpuma dīzeļmotori. Mūsuprāt, tieši 1,5 litru motors nodrošina labāko līdzsvaru starp dinamiku un cenu. Jaudas tam ir pietiekami, kamēr vien apgriezienu skaits nav zem 1500, jāuzsver arī, ka tas ir klusāks, nekā dažu konkurentu dīzeļmotori. Par degvielas ekonomiju tam nav ko pārmest – oficiālie dati liecina, ka tā vidējais patēriņš ir 3,8 litri uz 100 km.

Mazliet dārgāka būs 1,6 litru tilpuma dīzeļmotora izvēle, taču tam ir vairāk jaudas, kas nebūs mazsvarīgi, kad jāpārvadā ģimene ar bērniem un piekabe. Tiesa gan, tas ir arī mazliet skaļāks, nekā 1,5 litru motors. Labā ziņa gan ir tā, ka, līdzko ātrums kļūst vienmērīgs, arī motora skaņa vairs neliek par sevi manīt. Qashqai ir ļoti laba trokšņu izolācija, ne tikai pēc šī segmenta standartiem vien, tāpēc par ceļa un pretvēja radīto troksni nebūs jāsūdzas.

Pircēji var izvēlēties manuālo pārnesumkārbu un CVT automātisko transmisiju. Katrai no tām ir savi plusi un mīnusi, taču mums labāk patika manuālā pārnesumkārba.

Interjers, praktiskums

Laba sēdpozīcija un apkārtnes pārredzamība ir svarīga ikvienā auto, un Qashqai ar to viss ir gandrīz kārtībā. Sēdekli un stūri var pieregulēt pēc sirds patikas, arī mērinstrumenta paneļa rādījumi un slēdžu novietojums rada pārdomātas sakārtotības iespaidu. Tomēr masīvo jumta balstu dēļ cieš pārredzamība – krustojumos ir jāskatās uzmanīgāk, bet braucot atpakaļgaitā bez distances sensoriem vai atpakaļskata kameras būs pagrūti.

Salona apdares materiālu kvalitāte ir labāka, nekā līdzšinējās paaudzes Qashqai – ir gan hroma akcenti, gan melnas plastmasas dekoratīvie paneļi, kas šķietami cenšas tuvināt potenciālo Nissan dižpārdokli vācu premium ražotāju auto interjeru līmenim. Lai arī ko teiktu Nissan, tas pagaidām nav izdevies. Tomēr, ja salīdzina ar konkurentiem no Mazda, Toyota vai Honda – viss ir segmenta mūsdienu prasībām atbilstošā kvalitātē.

Praktiskums ir vēl viens jaunā Nissan Qashqai pluss. Vietas kājām un galvai netrūkst ne priekšā, ne aizmugurē, bet bagāžas nodalījuma tilpums ir viens no lielākajiem kompakto apvidus auto klasē.

Vai to ir vērts pirkt?

Līdzšinējās paaudzes Qashqai bija ļoti labs auto, tāpēc mēs sagaidām, ka arī par šo modeli būs liela interese, jo īpaši tāpēc, ka Nissan ir izdevies to uzlabot praktiski jebkurā jomā.  Tas ir viens no klusākajiem un elegantākajiem auto savā klasē, turklāt tas ir ļoti praktisks un ar to ir bauda braukt. Jā, tas nav lēts, taču tas ir katra iztērētā eiro vērts, kaut vai ņemot vērā to, cik labi tas turēs savu vērtību ilgtermiņā.

Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...

Apskati What Car? sludinājumus šeit!