Testa brauciens

Pirmie iespaidi: jaunais BMW X5

Izmēģinam jaunākās paaudzes BMW X5 (F15)
xDrive 30d ar 258 ZS
Cena sākot no 55 850 eiro

AutorsIvo Goldmanis

BMW X5 vienmēr ir bijis starp tiem apvidus auto, kas vairāk domāts asfaltam, nevis bezceļiem. Šis, trešās paaudzes modelis ir vēl vairāk attālinājies no tādiem dubļu bridējiem kā, piemēram, Jeep Grand Cherokee  - dažām BMW X5 modifikācijām pat nav pilnpiedziņas.

Tiesa gan, jaunākās paaudzes BMW X5 priekšā stāv krietni grūtāks uzdevums, nekā jebkuram no tā priekštečiem, jo nākas doties ringā pretī ļoti spēcīgiem konkurentiem, to vidū, jaunajam Range Rover Sport, Mercedes-Benz ML un Porsche Cayenne.

Kāds tas ir?

Jaunajam X5 ir praktiski tā pati platforma, kāda bija līdzšinējās paaudzes modelim, arī motoru klāstā redzami daži no jau pazīstamajiem agregātiem, ieskaitot sešcilindru, 3 litru tilpuma dīzeļmotorus. Jaunums ir xDrive25d un sDrive25d (aizmugures piedziņas) četrcilindru 215 ZS dīzeļversijas iekļaušana modifikāciju paletē.  

Šajā testa braucienā izmēģinājām vienu no potenciālajiem bestselleriem, 258 ZS xDrive30d.  Kā jau zināms no pieredzes ar līdzšinējās paaudzes X5, šis motors nodrošina labu dinamiku jau no zemiem apgriezieniem, arī astoņpakāpju automātiskā pārnesumkārba strādā nevainojami.

Mums šķita, ka motora skaņa un pretvēja šalkoņa varēja būt mazliet labāk apslāpēta, lai gan lielākajai daļai pircēju tas nebūs šķērslis. Katrā ziņā, ceļa trokšņi ir dzirdami mazāk, nekā Porsche Cayenne.

Par BMW X5 vadāmību mums nav nekādu iebildumu, taču dažiem pircējiem, iespējams, varētu nepatikt nedaudz smagnējā stūres reakcija.

Bāzes versijā 30d balstiekārtā izmantotas tērauda atsperes, taču par papildu samaksu (4289 eiro) iespējams izvēlēties adaptīvo piekari ar iespēju pielāgot to atbilstoši braukšanas stilam. 

Sporta režīmā šādi nokomplektēta auto gaita uz Latvijas bedrainajiem ceļiem varētu šķist pacieta, īpaši ar BMW fanu vidū populāro  M Sport pakotni un 20 collu diskiem. Tiesa gan, šī izvēle atmaksāsies brīdī, kad auto nokļūs uz nesamaitāta, līdzena asfalta, kur ātruma ierobežojums neapstājas pie 100 km/h.

Salons, aprīkojums, praktiskums

Līdzšinējās paaudzes BMW X5 bija viens no praktiskākajiem premium segmenta apvidniekiem, to pašu var teikt par jauno modeli, kas arī vizuāli izskatās mazliet druknāks. Jā, salīdzinot ar Range Rover Sport, aizmugurē sēdošajiem būs nedaudz mazāk vietas, taču tik un tā X5 ir pietiekami liels pieciem pieaugušiem pasažieriem.

Bagāžas nodalījums (uz papīra) nav tik ietilpīgs kā Range Rover Sport, taču reālajā dzīvē šī atšķirība nebūt nav kritiska.

Arī sēdpozīcijai nav, ko pārmest. Pārredzamība ir ļoti laba visos virzienos, ādas sēdekļi ir komfortabli, kā jau ierasts praktiski visos BMW modeļos.

Salona arhitektūra un apdares kvalitāte arī līdzšinējās paaudzes BMW X5 bija paraugs citiem šīs klases pārstāvjiem, taču jaunais modelis ir vēl nedaudz labāks. Jaunākā iDrive sistēma ir papildināta ar 20 gigabaaitu cieto disku, kurā var saglabāt iespaidīgu mūzikas kolekciju, ja nepietiek ar Connected Drive piedāvāto visas pasaules raidstaciju klāstu.

Protams, ar aprīkojuma izvēli ir jāuzmanās. Kamēr tādas ekstras kā atpakaļskata kamera (355 eiro), distances sensori (686 eiro) vai harman/kardon skaļruņu sistēma (917 eiro) šķiet loģiska un saprotama izvēle, neredzam jēgu izsviest 1174 eiro par head-up displeju uz priekšējā stikla. Tā vietā šo naudu būtu jēdzīgi investēt elektriski regulējamos, komforta priekšējos sēdekļos (1901 eiro).  

Vai to ir vērts pirkt?

Jā, protams. Ņemot vērā X5 ārkārtīgi lielo popularitāti, nav šaubu, ka arī jaunais modelis sekos priekšteča pēdās un būs pieprasīts otrreizējā tirgū, labi turot savu tālākpārdošanas vērtību.  Arī uzturēšanas izmaksas, degvielas patēriņš un kvalitāte ir tās jomas, kurās BMW X5 var nedaudz paspīdēt, salīdzinot ar, piemēram, Range Rover Sport vai Mercedes-Benz ML.

Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...

Apskati What Car? sludinājumus šeit!

Saistītie raksti

Auto tests

BMW X5

What Car? Vērtē Novērtēts ar 5 no 5

Jaunais BMW X5 ir lielisks luksusa SUV. Bavārietis nav tik praktisks kā plaši zināmie konkurenti, bet tas izceļas ar vairākām citām kvalitātēm – interjera apdari, sportiskām gaitas īpašībām un lielisku multimediju sistēmu. xDrive45e ir viens no šī brīža iespaidīgākajiem plug-in hibrīdiem, demonstrējot apskaužamus efektivitātes rādītājus.