Testa brauciens

Jaunais Peugeot 308: pirmie iespaidi

Izmēģinam jauno Peugeot 308
1,6 litru dīzeļdzinējs
Pārdošanā tagad

AutorsIvo Goldmanis

Jaunais Peugeot 308 ir pirmais modelis kompānijas vēsturē, kas saglabājis sava priekšteča nosaukumu – pēc līdzšinējās loģikas to vajadzēja saukt vismaz par 309, jo īpaši tāpēc, ka franču autoražotājs to vērtē kā lielu soli uz priekšu, salīdzinot ar savdabīgā izskata iepriekšējās paaudzes 308.

Jaunā Peugeot 308 dizains ir kļuvis „golfiskāks”, tajā pašā laikā ievērojot citu jaunāko Peugeot modeļu stila iezīmes. Konstrukcijā izmantotie kompozītmateriāli, alumīnijs un augstas izturības tērauds ļāvuši to padarīt par 140 kg vieglāku, nekā līdzšinējās paaudzes modeli, kam ir zināma nozīme dinamikas un degvielas patēriņa rādītāju uzlabošanā.

Tomēr tas nav viss – jaunajam Peugeot ir arī labākas gaitas un vadāmības īpašības, kā arī elegantāks interjers, kura apdares kvalitāti franču autoražotājs pielīdzina labākajiem paraugiem šajā klasē.

Dinamika, gaita un vadāmība

Jaunā Peugeot 308 motoru klāstā ir 1,2 litru un 1,6 litru benzīna turbomotori, kā arī divi 1,6 litru tilpuma dīzeļmotori ar dažādiem jaudas parametriem. Mēs izmēģinājām jaudīgāko no tiem – 115 ZS motoru.

Par dinamikas trūkumu nav jāsūdzas, pateicoties saskanīgam tandēmam ar sešpakāpju manuālo transmisiju. Tas nav arī skaļš, atšķirībā no līdzīga tilpuma dīzeļmotora Opel Astra modifikāciju klāstā.

Degvielas patēriņš – vidēji ap 5 litriem uz 100 km, uz vienu vai otru pusi atkarībā no braukšanas stila un vides. Vienmērīgā ātrumā pa šoseju – pat zem 4 litriem uz 100 km.

Gaita ir salīdzinoši mīksta, tāpēc tipiski Latvijas ceļu negludumi, bruģis un kanalizācijas lūku vāki īpaši netraucē mieru Peugeot 308 salonā. Tomēr šī iemesla dēļ virsbūves sasvere ir lielāka, nekā tādiem auto kā Audi A3 vai VW Golf, kuriem ir jūtami labāks gaitas komforta un vadāmības līdzsvars.

Arī stūre vācu konkurentiem ir precīzāka, kas iedveš lielāku pārliecību, stimulējot braukšanas baudu. Ar šo mēs negribam teikt, ka Peugeot 308 ir slikts auto, vienkārši tas ir vairāk piemērots pilsētai, kur daudzi šī modeļa īpašnieki augsti novērtēs tā šauro apgriešanās rādiusu un vieglo stūres reakciju.

Interjers, komforts

Tāpat kā 208 mazauto, arī 308 ir neierasti maza stūre, taču pie tā var diezgan ātri pierast. Sēdpozīcija ir labāka un vadītājiem nevajadzēs sūdzēties, ka stūre aizsedz spidometra rādījumus kā 2008 krosoverā.  Salona apdare – vismaz acīm redzamākajās vietās – ir daudz elegantāka nekā priekštecim. Tomēr zemāk pie kājām nekas nav mainījies - izmantotie materiāli ir līdzīgi kā pirms daudziem gadiem, nolūkā lieki nesadārdzināt jaunā Peugeot 308 ražošanas izmaksas. 
















Skārienjūtīgais ekrāns ir viens no gaumīgākajiem šajā klasē – sešas ikonas ļauj izvēlēties atbilstošu funkciju klāstu, maksimāli atbrīvojot priekšējo paneli no slēdžiem un pogām. Tomēr tālāka orientēšanās izvēlnēs vairs nav tik vienkārša un to nav viegli lietot brauciena laikā.  Piemēram, gaisa kondicioniera slēdžu nav – salona temperatūru var regulēt tikai skārienjūtīgajā ekrānā.

Bagāžas nodalījuma tilpums ir 470 litri, kas ir par 120 litriem mazāk, kā Škoda Octavia, taču vairāk, nekā Ford Focus vai Golf. Tiesa gan šāds sasniegums panākts uz aizmugurē sēdošo pasažieru komforta rēķina – lielāka auguma cilvēkiem diez ko ērti nebūs, īpaši, ja priekšā sēž tāda paša izmēra pasažieri. Aizdomīgs šķiet fakts, ka bagāžas nodalījumā nav tādas elementāras lietas, kā pakaramie vai āķīši iepirkumu maisiņiem. Piemēram, Toyota Auris tādi ir divi.

Vai to ir vērts pirkt?

Par vidēji labi aprīkotu (Active) modifikāciju ar 1,6 litru 156 ZS benzīna dzinēju nāksies šķirties no 18 777 eiro, apmēram tikpat lētākajā izpildījumā Access maksās ekonomiskais 116 ZS 1,6 litru e-HDi turbodīzelis (18 483 eiro).   

Peugeot 308 nenoliedzami ir starp labākajiem jaunajiem kompānijas modeļiem – tas ir vizuāli pievilcīgs, pieejams ar plašu aprīkojumu, turklāt neprasīs lielus ieguldījumus degvielas rēķinos.

Tomēr iepriekšējo modeļu pretrunīgi vērtētā reputācija draud atstāt iespaidu arī uz jaunā Peugeot 308 tālākpārdošanas vērtību, arī vadāmības un braukšanas baudas ziņā tas atpaliek no augstajiem standartiem, kādus nosprauduši Audi A3, Škoda Octavia un VW Golf.


Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...

Apskati What Car? sludinājumus šeit!

Saistītie raksti

Auto tests

Peugeot e-2008

What Car? Vērtē Novērtēts ar 4 no 5

Peugeot e-2008 ir bagātīgi aprīkots elektriskais krosovers ar lielisku interjeru, kas piedāvā lielu plašumu gan pasažieriem, gan viņu bagāžai. Ar vienu uzlādi veicamais attālums nav tik iespaidīgs kā Kia e-Niro un Hyundai Kona, tomēr Peugeot pārspēj abus konkurentus ar zemāku cenu. Ja nepieciešams relatīvi kompakts elektriskais SUV, e-2008 kandidatūru noteikti ir vērts izskatīt.