Ziņas

Lietota Volkswagen Passat B6 pirkšanas padomi

Atsauksmes par Volkswagen Passat B6
Pircēji izvēlās Highline komplektāciju
Volkswagen rezerves daļu cenas

AutorsMatīss Mežaks BRC autocentra direktors

Vēlies atrast ērtu auto, kas būtu lēts ekspluatācijā, taču tajā pat laikā saglabātu lietišķu tēlu? Vai tāds ir Volkswagen Passat B6? Whatcar.lv skaidro – kāds tieši tas ir un kas jāņem vērā, veicot lietota Passat iegādi.

Par auto

Neilgi pēc 2005. gada martā notikušās Ženēvas autoizstādes pircēju rokās nonāca Volkswagen Passat B6. Lai arī kopš šī notikuma aizritējuši jau 8 gadi, Passat modelis aizvien turpina būt populārs Latvijas tirgū. Atšķirībā no iepriekšējās paaudzes modeļiem, sestā paaudze vairs netika būvēta uz Audi A4 platformas, bet gan izmantoja uzlabotu Golf platformu. 

Passat ir spējis pielāgoties dažādām pircēju vajadzībām, tāpēc standarta modeli ir iespējams iegādāties arī pilnpiedziņas versijā. Atšķirībā no B5, kas tika aprīkots ar Torsen centrālo diferenciāli, šī paaudze izmanto Haldex sistēmu.

Labos ceļa apstākļos vadāmība manāmi neatšķirsies no priekšpiedziņas versijas, taču sliktas saķeres gadījumā tiks pieslēgts arī aizmugurējais tilts, iegūstot līdz 50% no patreizējās jaudas.

Sākot ar 2007. gadu miermīlīgais ģimenes Passat kļuva par daudzu dinamikas cienītāju iekāres objektu, jo pārdošanā nonāca agresīvā R Line versija. Lai R36 atbilstu savam tēlam, tas tika apgādāts ar 3,6 litru VR6 300 ZS dzinēju. 350 Nm griezes moments sedana versijai līdz 100km/h ļauj ieskrieties 5,6 sekundēs, taču universālam spurts aizņems 5,8 sekundes.

4

Stāvot krustojumā, dinamisko vācieti vizuāli var atpazīt pēc tā pārveidotajiem bamperiem, aizmugures spoilera, pazeminātā klīrensa, 18 collu Omanyt vieglmetāla diskiem un diviem izpūtējiem, kuri katrs atrodas savā pusē.

Labākai redzamībai izmantoti biksenona lukturi, savukārt interjerā kā atpazīšanas zīme ir redzams R logotips gan uz nerūsējošā tērauda pedāļiem, gan sporta sēdekļiem ar ādas apdari.

Dzinēji

Lai aptvertu pēc iespējas plašāku interesentu loku, Passat B6 arsenālā atrodami benzīna dzinēji, kuru amplitūda sākās no nelielā 1,4 122 ZS līdz pat 3,6 litru sportiskajam agresoram ar 300 ZS jaudu.

Ja vien automašīnai atvēlētais budžets nav apjomīgs un jums nepieder personiskā degvielas uzpildes stacija, no 3,2 un 3,6 versijām vēlams izvairīties. Nelielais 1,6 FSI uzrāda 7,5 l/100km, bet nav tik dinamisks, kā mēs vēlētos, tāpēc labāk izvēlēties kādu no 2,0 litru turbo motoriem. 

2,0 TFSI ar 200 ZS uzrāda iepriecinošu 7,8 sekunžu spurtu līdz 100 km/h un iekļaujas samērīgā patēriņā - 8,5 l/100km. Ir pieejama arī 2,0 FSI versija ar 150 ZS, bet tā ir par vairāk kā sekundi lēnāka, savukārt degvielas ēstgriba ir visai līdzīga.

Dīzeļdzinēju piekritējiem būs jāizvēlas kādu no trim variācijām. Mazākais un tajā pašā laikā arī ekonomiskākais no visiem ir 2009. gadā iznākušais1,6 TDI 105 ZS, kas patērē aptuveni 4,5 litrus degvielas un 0-100km/h pieveic 12,4 s. Tālāk seko 1,9 TDI 105 ZS ar 5,6 l/100km un 12,2s, bet Latvijas tirgū populārākais neapšaubāmi ir 2,0 TDI.

Tipiskākās problēmas

Lai arī Passat B6 varētu šķist kā klasisks tautas un ģimenes auto, tam nav gājušas secen dažādas kaites. Pirmā no tām ir spararata defekts. Ja, automašīnai stāvot, salonā ir jūtama vibrācija, tad tas var kalpot par labu iemeslu cenas nokaulēšanai. Oriģinālā detaļa, kas paredzēta 2,0 TDI dzinējam, izmaksās vairāk kā Ls 400. 

Dīzeļdzinējiem problēmas var sagādāt turbīna, kuras resurss lēšams ap 120 000 km. Sprauslu maiņa nebūs lēta nevienam dīzelim, tāpēc to pārbaudi labāk uzticēt speciālistiem. Dažādi elektriskie slēdži, logu mehānismi, priekšējā optika un ksenona gaismu devēji mēdz iziet no ierindas.

Acis un ausis jātur vaļā attiecībā uz odometra rādījumu. Kā norāda eksperti, tad oriģinālā kilometrāža būs saglabājusies vien retajam, tāpēc ir vērts sava auto meklējumos pavadīt ilgāku laiku, atrodot Passat ar pēc iespējas ticamāku un mazāku nobraukumu.

Balstiekārtas izturība nav vērtējama kā ļoti augsta, taču to nedaudz kompensē detaļu cenas, kas ir zemākās visā klasē. CSDD dati liecina, ka vecumā līdz 5 gadiem, apmēram katrs desmitais Volkswagen tehnisko apskati neiziet ar pirmo reizi. No kopējā „CSDD topa” Volkswagen ieņem tikai 16.vietu. Salīdzinoši - Honda ir 4.vietā, bet Toyota - 6. vietā.

Laikus būtu jāpadomā arī par automašīnas naktsmājām, jo Passat modeļi ir vieni no zagtākajiem visā Latvijā. Standarta drošības aprīkojums ne vienmēr ir apmierinošs, tāpēc sirds miera labad labāk atlicināt papildus līdzekļus labākām aizsargierīcēm.

Rezerves daļu cenas

Tagad apskatīsim aptuvenās oriģinālo rezerves daļu cenas. Par piemēru ņēmām 2008. gadā ražotu Passat B6 ar jaudīgāko no visiem 2,0 TDI - 170 ZS versiju.

Sprausla - Ls 360

Priekšējie bremžu diski - Ls 85

Aizmugurējie bremžu diski - Ls 45

Priekšējais amortizatora statnes balsts - Ls 23

Bremžu uzliku komplekts - Ls 56

Vējstikls ar nokrišņu un gaismas sensoru - Ls 130

B6 universāla gāzes spiediena aizmugurējais amortizators – Ls 60

Kuru Passat B6 iegādāties?

Primārais auto iegādē vienmēr ir tā stāvoklis, tāpēc jābūt īpaši uzmanīgam cenšoties noķert nesen ievestu Passat ar dīzeļdzinēju. Liels nobraukums un uz pārdošanas brīdi uzpucēts vizuālais stāvoklis var izrādīties visai bīstams pirkums.

Manuālās kārbas vai automāta izvēle ir pašu rokās. Spararata problēmas kādu varētu atturēt no mehāniskās kārbas iegādes, bet jāsaprot, ka arī DSG mūža ilgums ir vien kafijas biezumos zīlējams. Jūs noteikti negribēsiet būt tas īpašnieks, kas ar DSG defektu klauvē pie meistaru garāžas durvīm.

2,0 TDI ar 140 vai 170 ZS Latvijā ir visai pieprasīti. Aptuveni sešu litru degvielas patēriņš, 9 sekunžu ieskrējiens 0-100 km/h un labā kvalitāte spēj apmierināt daudzu pircēju vēlmes. Benzīna dzinēji nebūs tik ekonomiski, taču ārzemēs tos mazāk izmanto darba vajadzībām, tāpēc lielāka iespēja, ka iegādātais auto būs labā stāvoklī un ar lielāku atlikušo resursu.

Ja maciņš atļauj, jāizvēlas pēc iespējas jaunāks modelis, bet izlaiduma gads nav pats būtiskākais faktors. Universāla vai sedana izvēle ir atkarīga no ikdienas vajadzībām, bet var ņemt vērā faktu, ka sedana bagāžas plašums ir savas klases cienīgs, savukārt universāla telpa nebūs daudz plašāka kā tā ir Golf modelī.

Domājot par tālākpārdošanu, vajadzētu izvairīties no vāji aprīkotiem modeļiem - pēc tādiem nebūs pieprasījums. Highline un Comfortline aprīkojuma līmeņi sniegs komfortu brauciena laikā un palīdzēs automašīnas īpašniekam ātrāk atrast nākamo saimnieku. Jāpiemin, ka sedani tirgū būs vairāk pieprasīti.

Lasi Volkswagen Passat B6 īpašnieku atsauksmes par saviem auto

Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...

Apskati What Car? sludinājumus šeit!

Saistītie raksti

Auto tests

Volkswagen Touareg

What Car? Vērtē Novērtēts ar 4 no 5

Liels, komfortabls, jaudīgs, labi aprīkots un ļoti praktisks – jaunais Volkswagen Touareg ir spilgts jaunais ražotāja modeļu klāsta līderis, taču tas vairs nav tik neuzkrītošs, kā līdz šim