Ziņas

Lietota Volvo V70 pirkšanas padomi

Atsauksmes par Volvo V70
2,4 D5 dzinējs vēl joprojām populārākais
Volvo rezerves daļu cenas

AutorsMatīss Mežaks BRC autocentra direktors

Neapšaubāmi, gluži kā V70 priekštecis, arī šīs paaudzes modelis ir viens no populārākajiem ģimenes universāļiem Latvijas tirgū. Atšķirībā no BMW, tas nav zagļu redzes lokā, savukārt apkopes izmaksas ir lētākas kā Audi. Kāds īsti ir Volvo V70?

2007. gada februārī debiju piedzīvojušais trešās paaudzes Volvo V70 ir būvēts uz Ford EUCD platformas. Šī platforma tika izmantota arī jaunāko Ford S-MAX, Galaxy, Mondeo, Land Rover Freelander un Volvo S60, S80, XC60, XC70 ražošanā.

Aizgūstot lielu daļu salona elementu no otrās paaudzes S80 modeļa, aizmugurē sēdošajiem kāju vieta tika palielināta par diviem centimetriem, savukārt pārveidotā auto aizmugure ļāva iegūt papildus 55 litrus plašuma bagāžas nodalījumā.

Pirmo reizi modeļa pastāvēšanas vēsturē tas tika apgādāts ar četru cilindru dzinēju. Šo godu izpelnījās 1,6 litru dīzeļdzinējs ar 110 ZS. Ekonomijas nolūkos nedaudz cieta dinamikas rādītāji, taču 4,5 litru vidējais degvielas patēriņš ļāva nedaudz aizmirst par asu ieskriešanos līdz 100 km/h.

Līdz ar jaunā modeļa parādīšanos, no ražošanas tika izņemta dinamikas virsotne Volvo izpratnē - pilnpiedziņas V70 R versija, kas bija pieejama ar sešu pakāpju manuālo vai piecu ātrumu automātisko pārnesumkārbu. Četru riteņu piedziņas sortiments no šīs pārmaiņas nebūt necieta. Paaugstinātā klīrensa modelim XC70 tā saglabājās arī turpmāk, savukārt standarta V70 AWD bija pieejams ar 2,4 dīzeli vai 3,0 un 3,2 benzīna dzinējiem.

2011. gadā modelis ieguva dažus jaunus dzinējus - 1,6 T4 benzīna un 1,6 DRIVe dīzeļa dzinēju, uzlabotu 3,2 ar 243 ZS un 3,0 T6 ar agresīviem 305 ZS. Viena no pircēju populārākajām izvēlēm - D5 dīzeļdzinēji - arī tika uzlaboti, iegūstot 215 ZS un lielisku degvielas patēriņa un dinamikas attiecību.

Kā jau gaidāms, Volvo trumpis ir augstais drošības aprīkojums. Prettriecienu un sānu triecienu aizsardzības sistēma ir standarta aprīkojumā visā modeļu klāstā, tajā iekļauta arī stabilitātes un pretbuksēšanas sistēma. Kā papildaprīkojums ir ierīce, kas brīdina par aizmugurē braucošu auto nokļūšanu vadītāja „aklajā zonā”.

Papildus aprīkojuma klāstā ietverta arī elektroniskā bagāžas vāka atvēršanās un aizvēršanās, kas atvieglo priekšmetu iekraušanu, kad abas rokas jau ir aizņemtas ar pirkumiem. Vislabāk aprīkotie V70 būs ar bi-ksenona lukturiem, salona ādas apdari un nokrišņu sensoru.

Šogad Volvo V70 saņēma vizuālo atjauninājumu, kā rezultātā no dzinēja pārsega tika noņemti loga apmazgātāji un radiatora reste kļuvusi tumšāka, izceļot palielināto Volvo emblēmu. Arī dīzeļdzinēju klāsts tika uzlabots, neaizmirstot par 1,6 T4 benzīnu. Pārvērtību rezultātā nelielais D2 dīzelis tagad ir klases līderis ekonomijā - 4,1 l/100 km.

Salonā tika uzlaboti apdares materiālu kvalitāte un pievienots 7 collu skārienjūtīgais ekrāns ar 3D navigāciju. Modeļi, kas aprīkoti ar automātisko kārbu var iegūt pārnesumu lāpstiņas, kas novietotas aiz stūres.

Tipiskākās problēmas

Trešās paaudzes Volvo V70 ir vēl gana jauns auto, un tam ir izdevies izvairīties no sasirgšanas ar klasiskām kaitēm. Galvenais būtu izvairīties no V70, kas ārvalstīs kalpojuši kā taksometri, kas nozīmē milzīgu odometra rādījumu un jau visai sagurušu balstiekārtu un dzinēju, kas prasās pēc kapitālā remonta.

Šis fakts zināmā mērā ir sabojājis tirgus sortimentu, jo ievesto auto cenas ir nesalīdzināmi zemākas kā labi koptiem eksemplāriem ar mazu nobraukumu. Visdrošāk ir doties ar visu auto pie Volvo dīlera un veikt pilnu diagnostiku, lai pārliecinātos par odometra rādījumu un tehniskā stāvokļa patiesumu, it īpaši, ja noskatītais modelis ir melnā krāsā.

Rezerves daļu cenas

Tagad apskatīsim aptuvenās oriģinālo rezerves daļu cenas. Par piemēru ņēmām 2007. gadā ražotu Volvo V70 ar 2,4 185 ZS dīzeļdzinēju.

Sprausla - Ls 280

Priekšējie bremžu diski - Ls 66

Aizmugurējie bremžu diski - Ls 50

Priekšējā amortizatora atspere (ar klīrensa regulēšanu) - Ls 90

Bremžu uzliku komplekts - Ls 70

Aizmugurējais stikls - Ls 400

Gāzes spiediena aizmugurējais amortizators – Ls 110

Dzinēji

V70 dzinēju klāsts ir pietiekami plašs, lai spētu ietvert dzinējus, kas piemēroti visiem, sākot ar ekonomiski braucošiem vadītājiem un beidzot ar dinamikas apsēstajiem.

Sortimenta ekonomiskākais un lēnākais pārstāvis ir 1,6 D2 dzinējs. Tam seko pieccilindru 2,0 TD D3/D4 un jau ierastie 2,4 D5, kas bija atrodami arī iepriekšējās paaudzes modelī.

Zem pārsega ir atrodami arī seši dažādi benzīna dzinēji. Nelielais 1,6 T4 patiesībā ir tas pats Ford Ecoboost agregāts, ar ko aprīkots Ford Focus. Patēriņa rādījums 6,8 l/100 ir visai labs rādītājs, taču tam pievienojās arī respektabls 8,7 sekunžu spurts līdz 100 km/h.

Tālāk seko 2,0 145 ZS un 2,0 T5 240 ZS un, kā jau T5 motoriem pienākas, tas ir visai žigls - 7,7s 0-100 km/h. Priekšpiedziņas sarakstu noslēdz 2,5 T ar 200 ZS. 

Paši jaudīgākie ir 3,0 T6 ar 304 ZS un 3,2 242 ZS, kas pieejami ar visu riteņu piedziņu un spēj lielo V70 aizraut līdz 100km/h nieka 6,9 sekundēs. Pateicoties šādiem dinamikas skaitļiem būs jāsamierinās ar degvielas patēriņu virs 11 litriem uz 100 km.

Kuru Volvo V70 iegādāties?

Dažiem pircējiem varētu šķist, ka Volvo ir racionālāks un praktiskāks pirkums kā BMW vai Audi. Zināma taisnība šajos vārdos ir, jo priekšroka ne vienmēr tiek dota lielas litrāžas dīzeļdzinējam ar automātisko pārnesumkārbu. Šajā gadījumā pieprasīti modeļi ir arī ar mehānisko kārbu un 2,4 D5 dīzeļiem. 

Volvo ir visai konservatīvs autoražotājs, tāpēc arī šim modelim vēl joprojām ir 2,4 D5 ar 185 ZS, kura veiktspēja un degvielas patēriņa attiecība vairs nešķiet mūsdienīga, taču tie ir uzticami. 2011. gadā iznākusī 215 ZS versija šim dzinējam nodrošinās ļoti saprātīgu degvielas patēriņu - 4,8 litrus, un 0-100km/h zem 8 sekundēm.

Labu dīzeļdzinēju ar servisa apkopju grāmatiņu un ticamu odometra rādījumu gan būs grūti dabūt. Ja tomēr izdosies atrast piemērotu sludinājumu, tad auto cena būs ievērojami augstāka kā lielākajai daļai sortimenta.

2,0 D3 un D4 dīzeļi ir lieliska izvēle, taču Latvijas lietoto automobiļu sortimentā šī izvēle nav vēl diez ko populāra. Piecu cilindru benzīna dzinēji un jaunais 1,6 T4 būs visai atraktīvs un neviens no tiem neliksies kā degvielas rīma.

3,0 un 3,2 benzīna dzinēji būs pārāk masīvi un smagnēji. Lielākoties tie ir aprīkoti ar pilnpiedziņu, kas šajā gadījumā nav visai laba izvēle. Ja nepieciešams augstāks klīrens un visu riteņu piedziņa, priekšroka jādod XC70 modeļiem, jo V70 ar šādu ekstru drīzāk spēs nobaidīt pircēju, nekā iedrošināt to.

Pircēji attiecībā uz aprīkojumu nav izvēlīgi, tāpēc navigācija un ādas salons nebūs kā obligāta prasība, bet klimata kontrole un sēdekļu apsilde mūsu apstākļiem ir visai piemērota un pat nepieciešama.

Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...

Apskati What Car? sludinājumus šeit!

Saistītie raksti

Auto tests

Volvo V60 Cross Country

What Car? Vērtē Novērtēts ar 4 no 5

Gluži kā standarta Volvo V60, arī Cross Country ir ietilpīgs ģimenes universālis ar kvalitatīvu interjeru. Turklāt ceļošanai piemērotais auto ir labi aprīkots, komfortabls, viegli lietojams un daudzpusīgs, pateicoties paaugstinātajam klīrensam. Jāņem vērā tas, ka standarta V60 versija būs lētāka kā iegādes brīdī, tā arī lietošanas laikā, savukārt Audi A4 Allroad būs klusāks un izsmalcinātāks.