Testa brauciens

Peugeot 2008 krosovers: izmēģināts!

Peugeot 2008 1,6 e-HDI
Jauns Peugeot krosovers
Pārdošanā tagad, cena no 13 914 eiro

AutorsIvo Goldmanis

Peugeot 2008 ir franču autoražotāja jaunākais krosovers, kas iecerēts kā Nissan Juke, Opel Mokka un Chevrolet Trax konkurents.

Tā pamatā ir Peugeot 208 mazauto, taču 2008 ir ne tikai par vienu nulli vairāk nosaukumā, bet arī paaugstināts klīrenss un segmentam raksturīgs vizuālais noformējums. Dzinēju klāsts gan ir tāds pats, kā 208 mazauto.  

Kāds tas ir?

Peugeot 2008 krosovers ir par 20cm garāks, 25cm platāks un manāmi augstāks, nekā 208 hečbeks. Lai arī riteņu garenbāze abiem auto ir identiska, 2008 ir par 65 litriem ietilpīgāks bagāžas nodalījums. Nolokot aizmugures sēdekļu atzveltnes, to var palielināt līdz 1172 litriem.

Praktiskums un krosovera dizains faktiski ir galvenie Peugeot argumenti, veidojot intrigu ap 2008, jo franču ražotājs ir atteicies no idejas piedāvāt šo modeli arī ar pilnpiedziņu. Tas ir krosovers, kas pieejams tikai ar priekšpiedziņu.    

Peugeot 2008 interjers ir līdzīgs 208 hečbekam, taču, līdz ar paaugstināto sēdpozīciju, efekts gluži nav tas pats - mērinstrumentu paneļa pārredzamība vairs nav ideāla. Tomēr tas nenozīmē, ka dizains ir slikts, tas vienkārši ir gaumes un individuālu ērtību jautājums, kas ikvienam interesentam būtu jāizmēģina testa braucienā.  Kafijas krūzes turētāja trūkums gan daudziem varētu nepatikt.

Labā ziņa ir tā, ka interjera apdares kvalitāte un izmantotie materiāli ir elegantāki, nekā, piemēram Nissan Juke.
















Paaugstinātā sēdpozīcija, vieglā stūres reakcija un kompaktie izmēri padara Peugeot par viegli vadāmu pilsētas krosoveru. Ietvju apmales un citi ceļa negludumi, kādu Rīgā netrūkst, šim auto nav šķērslis.

Mēs izmēģinājām 114 ZS 1,6 litru dīzeļdzinēju, kas ir pārsteidzoši kluss, salīdzinot ar līdzīga tilpuma dīzeļmotoriem dažu citu autoražotāju arsenālā.  Kā jau dīzeļdzinējs, tas piedāvā labu paātrinājumu jau no zemiem apgriezieniem. 



























Tas ir ļoti ekonomisks - ražotāja norādītais 4 litru vidējais patēriņš gan šķiet reālajai dzīvei mazliet optimistisks, taču diapazons no 4-6,5 litriem jau ir tas, ar ko var rēķināties. 

Lielāks ātrums un asāki līkumi nav šī modeļa stihija. Ne vien dīzeļdzinēja troksnis, arī virsbūves sasvere ir jūtama, arī vieglā stūres reakcija vairs neiedveš pārliecību. Gaitas komforts daudz neatšķiras no 208 hečbeka – uz nelīdzena bruģa auto aizmugurei ir tendence „lēkāt”, īpaši pagriezienos.  
















Vai tas būtu jāpērk?

Peugeot 2008 ir elegants un praktisks mini-krosovers, ar interesantu, bet neuzbāzīgu dizainu un ļoti elastīgu, bet vienlaikus - ekonomisku dīzeļdzinēju modifikāciju paletē.

1,6 litru dīzeļmotors pieejams arī 92 ZS izpildījumā, modifikāciju klāstā ir arī 70 ZS 1,4 litru dīzeļdzinējs, kā arī 82 ZS 1,2 litru un 120 ZS 1,6 litru (cena no 16 880 eiro) benzīna motori.

Jāņem gan vērā, ka šī modeļa bāzes versijām Access ir vilinoša cena, bet salīdzinoši skops aprīkojums, savukārt mūsdienīgāko ekstru iekļaušana Peugeot 2008 komplektācijā līdz ar Active un Allure aprīkojuma līmeņiem jau tuvina tā cenu daudz praktiskākā Škoda Yeti līmenim.


Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...

Apskati What Car? sludinājumus šeit!

Saistītie raksti

Auto tests

Lexus RX

What Car? Vērtē Novērtēts ar 4 no 5

RX demonstrē ļoti labu sniegumu, pateicoties tā izsmalcinātībai, greznajam salonam un iespaidīgajai hibrīda veiktspējai. Protams, arī uzticamība ir būtiska priekšrocība. Parastā hibrīddzinēja versija lieliski noderēs tiem, kam nav pieejama uzlādes iespēja mājās vai darbā. Lai gan sniedzamība elektriskajā režīmā plug-in hibrīda versijai nav tik iespaidīga kā dažiem konkurentiem, Lexus pieejams par saprātīgāku cenu.