Ziņas

Lietota 5.sērijas BMW pirkšanas padomi

Atsauksmes par BMW 5.sēriju
Melns BMW 530d - populārākais
BMW rezerves daļu cenas

AutorsJānis Kaktiņš SIA Labs Auto, lietotu auto eksperts

Daudzi vēlas baudīt vācu biznesa klases auto sniegto komfortu un braukšanas prieku, taču ne visi ir gatavi maksāt pilnu cenu par jaunu BMW. Tāpēc ne velti šīs markas auto ir ļoti pieprasīti otrreizējā tirgū. Taču - kādu iegādāties?

Vēsture

Iepriekšējās BMW 5.sērija tika ražota no 2003. gada jūnija līdz 2009.gada beigām. Papildināts ar krietni vairāk elektroniskajām ierīcēm un būvēts uz pilnīgi jaunas platformas, biznesa klases bavārietis kļuva garāks, platāks, smagāks un tehniski sarežģītāks kā tā populārais priekštecis E39.

Sākotnēji tas tika aprīkots ar 525i, 530i un V8 545i dzinējiem, taču laika gaitā pievienojās plašs klāsts ar ekonomiskiem dīzeļdzinējiem un atraktīviem benzīna agregātiem. Gadu vēlāk aizmugures piedziņas sortimentam pievienojās arī pilnpiedziņas modeļi, kuru sākotnējās nepilnības tika novērstas līdz ar uzlabotā modeļa iznākšanu. Šajā pašā laikā virsbūves klāstu papildināja arī universāla versija. Lai nodrošinātu pēc iespējas drošāku un efektīvāku kravas pārvadāšanu, plašais E61 izmanto pneimatisko piekari, kura problēmu gadījumā var sagādāt visai prāvas izmaksas.

2005. gadā V8 545i versija tika aizstāta ar 306 ZS 540i un 367 ZS jaudīgo 550i modeli. Šī paaudze ieviesa arī vēl nebijušu jaunumu 5. sērijas saimē. Pirmo reizi tika izmantots benzīna dzinējs ar turbīnu. Pateicoties šim uzlabojumam, 535i līdz 100km/h ieskrienas 5,6 sekundēs.
















2007.gadā tirgū nonāca BMW 5.sērijas feislifts, ko var pazīt pēc atšķirīgas lukturu optikas un jauna parauga pārnesumslēga (modifikācijām ar automātisko pārnesumkārbu).

Vienlaikus E60 un E61 dzinēji tika padarīti vēl jaudīgāki un ekonomiskāki un tam par lielisku piemēru kalpo 520d un 530d, kuru vidējais patēriņš svārstās ap 6 litriem.

Tipiskākās problēmas

5. sēriju ir skāruši vairāki atsaukumi. Priekšējo sēdekļu apsildes kļūme, neizturīgi aizmugurējo amortizatoru balsti, sajūga problēmas un turbīnas kļūmes dīzeļdzinējiem.

Par to gan nevajadzētu satraukties, jo šīm problēmām vajadzētu būt jau laikus novērstām un par to vēstīs ieraksti servisa grāmatiņā (ja tāda ir pieejama).

Pirms 5.sērijas dīzeļversijas iegādes būtu jāprecizē dīzeļa kvēpu filtra stāvoklis. iDrive sistēma vecāko gadu modeļiem mēdz strādāt nekorekti, tāpēc labāk pārbaudīt vai visas elektriskās funkcijas ir darba kārtībā.

Dzinēji

Pircējiem ir iespēja izvēlēties lēnīgo sešcilindru 520i un ņiprākus - 523i, 525i un 530i - dzinējus. Tiem, kam dinamika ir svarīgāka par degvielas rādītājiem, ir radīti V8 540i, 545i, 550i un adrenalīna devas augstākā virsotne - M5.

Apbrīnojami, bet vienīgais 520d četru cilindru dīzeļdzinējs ir uzskatāms par vienu no labākajām izvēlēm. Sešcilindru turbodīzeļi 525d, 530d un 535d ir lielisks kompromiss starp ātru ieskrējienu un mērenu degvielas apetīti, jo spēj izkonkurēt ne vienu vien benzīna agregātu.


Rezerves daļu cenas

Lūk, ieskicēsim dažas BMW oriģinālo rezerves daļu izmaksas 5. sērijas 530d, kas ražots, sākot ar 2007. gadu :

Sprausla - Ls 310

Priekšējie bremžu diski - Ls 105

Aizmugurējie bremžu diski - Ls 80

Aizmugurējais amortizators statnes balsts - Ls 30

Bremžu uzliku komplekts - Ls 110

Vējstikls ar nokrišņu un gaismas sensoru - Ls 220

Dīzeļa daļiņu filtrs – ~ Ls 900

E61 universāla aizmugurējais amortizators – Ls 135

Lasi BMW 5.sērijas īpašnieku atsauksmes par saviem auto

Kuru 5.sērijas BMW iegādāties?

Labāk nedaudz palielināt budžetu un meklēt ļoti labi aprīkotu 5. sēriju, kas ražota pēc 2007. gada (fesilifta versija) un kura odometra rādījums nebūtu krietni pārsniedzis 100 000 km atzīmi. Šobrīd šādu auto nebūs viegli atrast, īpaši ja meklē Vācijā, kur BMW ar dīzeļdzinējiem pārsvarā gadījumu gadā nobrauc no 30 000 līdz 50 000 kilometru.

Labi saglabājies BMW 5.sērijas fesilifts ar labu aprīkojumu un servisa vēsturi maksās ap 18 tūkstošiem eiro, kamēr lētākie, nu jau ap 10 gadiem vecie E60 un E61 šobrīd maksās, sākot no 6 tūkstošiem eiro.

Iegādāties vajadzētu pēc iespējas labākas komplektācijas auto, jo tas palīdzēs auto tālākai realizācijai. Melnas krāsas 5. sērija ar daudz ekstrām un 3,0 dīzeļdzinēju ir populārākais tirgus modelis. Labāk savu vērtību noturēs arī BMW ar M Sport vizuālā noformējuma pakotni, vai arī BMW Individual noformējumu. Ksenona lukturi, ādas salons ir teju ne obligāta prasība, BMW pazinēju acīs svarīga nozīme ir arī melnam griestu apšuvumam un lielajam iDrive ekrānam.
















Mazāka interese būs par eksemplāriem ar salona koka apdari, bet lielāka - ar piano black, alumīnija, vai kāda cita modernāka materiāla apdari.

Pirms iegādes noteikti ir jāpievērš uzmanība odometra rādījumam. 200 000 km ir aptuvenais slieksnis, kad auto sāk prasīt nopietnus ieguldījumus, tāpēc dažkārt labāk izvēlēties 5. sēriju ar 230 000 km rādījumu, ja ir zināms, ka veikti nepieciešamie remonti un apkopes, nekā nopirkt BMW ar 170 000 km nobraukumu un tad paša spēkiem labot visu pēc kārtas.  

Protams, vislabāk iegādāties pēc iespējas jaunāku eksemplāru ar 70 - 100 t. km. Pirmā izlaiduma modeļi slimoja ar siltuma krāsniņu kontaktu problēmām, taču atjauninātiem modeļiem ir izturīgāka kārba un tie nešķiet novecojuši.

Ja ir vēlme tikt cauri pēc iespējas lētāk, jāizvēlas 520d feislifts ar 177 ZS, kas ir gana dinamisks, bet ar mazām lietošanas izmaksām. Vajadzētu izvairīties no 520i, kas uz pārējo agregātu fona ir pārāk vārgs.

Lasi BMW 5.sērijas īpašnieku atsauksmes par saviem auto

Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...

Apskati What Car? sludinājumus šeit!

Saistītie raksti

Auto tests

BMW X5

What Car? Vērtē Novērtēts ar 5 no 5

Jaunais BMW X5 ir lielisks luksusa SUV. Bavārietis nav tik praktisks kā plaši zināmie konkurenti, bet tas izceļas ar vairākām citām kvalitātēm – interjera apdari, sportiskām gaitas īpašībām un lielisku multimediju sistēmu. xDrive45e ir viens no šī brīža iespaidīgākajiem plug-in hibrīdiem, demonstrējot apskaužamus efektivitātes rādītājus.