Testa brauciens

Pirmie iespaidi: Seat Toledo 1,2 TSI

Izmēģinam jauno Seat Toledo
Škoda Rapid dvīņubrālis
Cena, sākot no 13 471 eiro

AutorsIvo Goldmanis

Seat Toledo ir hečbeks, kas izskatās pēc sedana un kompānijas modeļu hierarhijā ierindojas starp Ibiza un Leon.

Jau no pirmā acu uzmetiena ir skaidri tā raduraksti ar Volkswagen grupu – Toledo faktiski ir tas pats Škoda Rapid, kas pārdošanā Latvijā nonāca pagājušā gada nogalē. Abiem auto ir līdzīga cena un tie paši dzinēji.

Šajā testa braucienā izmēģinājām Toledo ar 1,2 TSI benzīna turbomotoru. Mūsuprāt, šī ir vispieņemamākā modifikācija visā Toledo dzinēju paletē.

Cenu lapā atrodams arī novecojušais 1,2 litru MPI dzinējs, kā vēl jaudīgāki benzīna motori un ekonomiskais 1,6 litru dīzeļdzinējs, taču tie ir arī dārgāki, nekā šis 105 ZS agregāts, tāpēc vairs īsti neatbilst Toledo pārdošanas galvenajam „āķim” – praktisks auto par zemu cenu.   

Kāds tas ir?

Nekādas izcilās atzīmes par dinamiku tam iedot nevarēsim, taču Toledo diez vai kāds pirks, lai piedalītos ielu sacīkstēs.

Ikdienai ar šādu dinamiku pietiek, turklāt vienmērīgā ātrumā 1,2 litru TSI agregāts ir pārsteidzoši kluss. Lai arī paātrinājumā tas liek par sevi manīt, šī skaņa nav nepatīkama.

Jāatzīst gan, ka azartiska braukšana negatīvi ietekmēs degvielas ekonomiju, kas normālā braukšanas režīmā turas vidēji 5-6 litru robežās.  Piecpakāpju pārnesumkārba slēdzas nevainojami, gaita nav ne par mīkstu, ne par cietu, bet stūres reakcija ir pārsteidzoši precīza.  
















Toledo interjers faktiski ir identisks ar dvīņubrāli Škoda Rapid – tas neaizrauj ar augstvērtīgiem apdares materiāliem, taču tas, kas ir acu priekšā, demonstrē izcilu montāžas kvalitāti un nerada ne mazākās šaubas par dzīvotspēju ilgtermiņā.

Zināmā mērā Toledo interjers atgādina aizpagājušās paaudzes Volkswagen Passat – viss ir tikpat vienkāršs, arī salona ietilpība šķiet tāda pati. Asociācijas ar Passat rosina arī identiskais sīklietu nodalījums starp priekšējiem sēdekļiem.  

Lai arī Toledo izskatās pēc sedana, tas faktiski ir hečbeks – bagāžas nodalījuma vāks atveras kopā ar aizmugures stiklu, paverot 550 litru kravas nodalījumu, ko var vēl vairāk paplašināt, nolaižot aizmugures sēdekļu atzveltnes.

Sēdpozīcija ir nevainojama, arī pārredzamība ir lieliska.


Vai to ir vērts pirkt?

Seat Toledo ir automašīna, kuru nepirks pievilcīga izskata, prestiža zīmola vai aizraujošu braukšanas īpašību dēļ.  To pirks tie, kam nepieciešams uzticams, ietilpīgs un ne pārāk dārgs pārvietošanās līdzeklis un šī iemesla dēļ Toledo, tāpat kā Škoda Rapid, varētu būt pietiekami daudz piekritēju.  

Salīdzinot ar citām Toledo modifikācijām, 1,2 litru TSI motors nenoliedzami ir labākā izvēle, jo piedāvā labāko cenas, vērtības, dinamikas un degvielas ekonomijas proporciju.

Šajā cenu spektrā nopietnākie Toledo konkurenti būs Hyundai i30 un Kia Cee’d, kas nedaudz atpaliek ietilpības ziņā, taču piedāvā ilgāku garantijas termiņu un mūsdienīgāku salona iekārtojumu. 

Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...

Apskati What Car? sludinājumus šeit!

Saistītie raksti

Auto tests

Seat Leon hečbeks

What Car? Vērtē Novērtēts ar 5 no 5

Jaunākais SEAT Leon ir ļoti daudzpusīgs auto. Ja meklējat aizraujošu un ietilpīgu hečbeku ar bagātīgu aprīkojumu, Leon būs viena no pirmajām izvēlēm.

Lietota auto tests