Testa brauciens

Pirmie iespaidi: jaunais Audi A3

Izmēginam jauno Audi A3
Audi A3 Ambiente 2,0 TDI S tronic
Pārdošanā - tagad!

AutorsIvo Goldmanis

Ir nepieciešama visai trenēta acs, lai pateiktu, ka šis ir jaunais Audi A3 – no pirmā acu uzmetiena šķiet, ka vienīgā būtiskā atšķirība ir lukturu formas un LED elementu arhitektūra.

Tomēr tas, kas slēpjas zem virsbūves, ir visnotaļ revolucionārs – A3 pamatā ir VW grupas jaunā platforma, ko izmanto arī jaunais Volkswagen Golf, Seat Leon un... šo sarakstu varētu arī turpināt, taču šobrīd tas nav tik būtiski, jo mūsu priekšā ir spilgti sarkans Audi A3 ar 2,0 litru dīzeļdzinēju zem motora pārsega, kura cena kopā ar papildaprīkojumu ir 35 tūkstoši eiro.

Kāds tas ir?

Iepriekšējās paaudzes Audi A3 pazinēji šeit jutīsies kā mājās – viss ir savās vietās, tāpat kā līdz šim, bet ar jūtami augstākiem kvalitātes standartiem. 

Lai arī Audi modeļu hierarhijā A3 ir sākumposmā, tas tomēr ir premium zīmols un to var just pat vissīkākajās niansēs - montāžas kvalitāte ir pamatīga, radot iespaidu, ka salonā nekas negrabēs pat pēc simts gadiem.

Plašums ir pilnībā adekvāts - divatā gan noteikti būs ērtāk, nekā trijatā vai četratā, taču tas nav nekāds pārsteigums.

Interjera iekārtojums, kā jau Audi modeļos ierasts, ir klasiski konservatīvs – viss ir izvietots loģiski, pa rokai, varbūt nedaudz jāpierod pie Audi multimediju sistēmas kontroles slēdžiem viduskonsolē, kas brīžiem liek novērst skatienu no ceļa, taču neliels treniņš šo problēmu atrisina.

2,0 litru dīzeļdzinējs ar 150 ZS un 320 Nm ir pārsteidzoši kluss, turklāt nodrošina pieklājīgu dinamiku – 8,6 sekundes līdz 100 km/h, reālajā dzīvē tās pat šķiet par daudz un daži varētu izvēlēties cenas ziņā lētāko 1,6 TDI.















Līdzīgi kā jaunā VW Golf gadījumā, arī jauno Audi A3 satiksmes plūsmā būs iespējams atšķirt vien ar trenētu skatienu

Tomēr, ja cenas starpība nav šķērslis, šis 2,0 litru agregāts noteikti ir ieteicams, jo degvielas patēriņa atšķirība ir minimāla. 

Oficiālais 2,0 litru TDI dzinēja vidējais patēriņš ir nedaudz virs 4 litriem. Mūsu testa brauciena laikā, pārsvarā pārvietojoties pilsētā, turējāmies 6,5 litru patēriņa robežās, taču jāpiebilst, ka nedēļas nogale pagāja visai dinamiskā režīmā.

Ņemot vērā, ka auto bija pilna degvielas bāka, Audi Drive Select un S tronic transmisija, tas šķiet itin loģiski – kāpēc gan ne? Jo tieši dynamic režīms ļauj tam parādīt savas labākās īpašības braukšanas ziņā.

Jau standarta režīmā vadāmība ir pārliecinoša, stūres reakcija – precīza, saķere ar ceļu – nevainojama.  Tomēr Dynamic režīma izvēle vēl vairāk pastiprina tik patīkamo kontroles sajūtu, ko mēdz saukt arī par braukšanas baudu.  

Vēl jo patīkamāk tas ir tādēļ, ka auto gaita cietāka nekļūst – pavasarīgā atkušņa atklātie robi Rīgas ielu asfaltā nebūt netraucē komfortu salonā – Audi A3 balstiekārta to uztver kā dzīves izaicinājumu, nevis pasaules galu.


Viscaur salonā jaušama cenai pilnībā atbilstoša, augstas montāžas kvalitātes aura.

Aprīkojums

Vai tev ir gadījies iepirkties lielveikalā tā, ka grozā ir daudz ne pārāk dārgu lietu, taču gala rēķins ir iespaidīgs? Nu, lūk, tad šeit arī nonākam pie skaidrojuma, kā veidojušies teju 30% no šī konkrētā Audi A3 galīgās cenas.  

Pamatcena  Audi A3 Ambiente 2,0 TDI S tronic modifikācijai ir 25 637 eiro,  kas izklausās itin pieņemami.  Taču izvēloties no papildaprīkojuma saraksta klimatkontroli ar saules sensoru, lietus sensoru, apsildāmos spoguļus, kruīzkontroli un vēl virkni sīkumu, kas nemaksā daudz, bet ir nepieciešami, rēķins sāk diezgan strauji pieņemties svarā.

Nopietnākās ekstras šī testa auto komplektācijā, bez kurām teorētiski var arī iztikt, bija adaptīvās gaismas (1475 eiro) un Audi MMI multimediju sistēma (3045 eiro).  
 
Mēs diez vai lieki tērētos par salona ādas apdari, jo salona Regatta auduma apdare ir pietiekami kvalitatīva un eleganta , taču ieteiktu pirms iegādes izmēģināt multimediju sistēmu un izvērtēt tās nepieciešamību. Varbūt tās vietā izvēlēties quattro pilnpiedziņu?

Audi A3 pieejams ar 1,4 un 1,8 litru benzīna turbodzinējiem, kā arī 1,6 un 2,0 litru tilpuma turbodīzeļiem, atsevišķām modifikācijām ir arī quattro pilnpiedziņa

Vai tas būtu jāpērk?

Vienīgie iebildumi varētu būt saistīti ar faktu, ka jaunais Audi A3 vizuāli tik maz atšķiras no līdzšinējā modeļa un šādā skatījumā dažiem pircējiem varētu šķist garlaicīgāks, nekā, piemēram, jaunais A-Klases Mercedes, 1.sērijas BMW vai pat Volvo V40, kas arī cenšas konkurēt šajā segmentā.

Tomēr kopumā Audi A3 ir lielisks auto, kas nepievils ne ar kvalitāti, ne komfortu, garantējot stabilu tālākpārdošanas vērtību un zemas lietošanas izmaksas. 

Turklāt, pārāk neaizraujoties ar aprīkojuma ekstrām, var mēģināt auto cenu pietuvināt VW Golf līmenim. Audi pārstāvji Latvijā šajā jomā šogad solījuši būt īpaši pretimnākoši...  

Lasi detalizētu jaunā Audi A3 testu, salīdzini modifikāciju cenas, tehniskos datus


Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...

Apskati What Car? sludinājumus šeit!