Testa brauciens

Pirmie iespaidi: Septiņvietīgais Toyota Prius +

Izmēģinam Toyota Prius+
Septiņvietīgs Prius ģimenes loceklis
Pārdošanā tagad

AutorsKārlis Auza

Prius + ir pirmais Toyota ražotais pilna izmēra minivens ar hibrīddzinēju, kas no parastā Prius hečbeka atšķiras ar papildus divām sēdvietām un lielāku praktiskumu.

Prius + ir par 135 mm garāks un 33 mm platāks nekā standarta modelis. Jaudas agregāts ir tas pats, kādu izmanto standarta Prius, taču tam ir jauna, mazāka litija jonu baterija, kas izvietota starp sēdekļiem centrālajā konsolē, tādejādi ļaujot ievietot auto papildus sēdvietas.

Uz ceļa

Braukt ar Prius + ir ļoti viegli - auto ir ļoti laba manevrētspēja un lieliska pārredzamība, kas nodrošina ļoti vieglu pārvietošanos pilsētā. Automātiskā CVT transmisija un hibrīdmotors pilsētas režīmā darbojas ļoti laideni un klusi, EV režīmā tas ļauj pat pusotru kilometru nobraukt tikai ar elektrību pilnīgā klusumā. Uzsākot braukt un braucot vidējā ātrumā, Prius + darbojas tikai EV režīmā.

Cita situācija ir ārpus pilsētas. Ja vēl braucot ar 100, 120 km/h skaņa salonā ir pieņemama, tad veicot straujāku paātrinājumu vai apdzīšanas manveru, motora radītais troksnis jau pārvēršas nelielā rēkoņā.

Arī degvielas ekonomijas rādītāji pretēji dīzeļmotoriem hibrīdam uz šosejas ir sliktāki, mūsu brauciena laikā vidējais patēriņš bija 5,3 litri, ražotājs oficiāli ir norādījis 4,1 litru uz 100 km.

Negaidīti šādam auto pārsteidza auto stabilitāte un vadāmība pat ļoti ātros, līkumainos ceļos.

Salonā

Kā jau varētu gaidīt no minivena, Prius + salons ir ļoti praktisks un piedāvā daudz vietas gan priekšā, gan aizmugurē sēdošiem. Montāžas kvalitāte kā jau visām Toyota ir labā līmenī, taču apdares materiālu kvalitāte par cenu, kas pārsniedz 20 tūkstošus latu, noteikti varētu būt labāka.
















Trešā sēdvietu rinda, kā jau daudziem citiem miniveniem vislabāk ir piemērota bērniem, bet, ja šie sēdekļi nav vajadzīgi, tos var pilnībā nolocīt, iegūstot 784 litru bagāžas nodalījumu. Nolokot visus piecus sēdekļus, var iegūt 1750 litru lielu bagāžas nodalījumu.

No aprīkojuma elementiem varam rekomendēt panorāmas jumta lūku, pievērst uzmanību infosistēmas līmeņa izvēlei. Standarta sistēmai ekrāna izšķirtspēja varēja būt labāka.



Vai tas būtu jāpērk?

Prius + jau tagad ir pārdošanā Latvijā. Bāzes cenas sākas no nepilniem 33 tūkstošiem eiro. Pērkot minivenu, Prius + noteikti ir apsvēršanas vērts, vienīgi rekomendējam salīdzināt cenas, aprīkojumu un degvielas patēriņus ar konkurentiem, kā piemēram, Opel Zafira Tourer, Seat Alhambra, VW Sharan. 
















Katrā ziņā, Prius+ noteikti būs interesantāks tiem, kas pārsvarā pārvietojas pa pilsētu, taču tas būtu vēl interesantāks, ja arī Latvijā hibrīddzinēji un zems CO2 saturs tiktu novērtēts ar tādiem nodokļu atvieglojumiem, kā daudzās citās Eiropas Savienības dalībvalstīs.

Lasi detalizētu Toyota Prius + testu šeit, salīdzini cenas un tehniskos datus


Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...

Apskati What Car? sludinājumus šeit!

Saistītie raksti

Auto tests

Toyota bZ4X

What Car? Vērtē Novērtēts ar 4 no 5

bZ4X ir lielisks universālis – īpaši, ja izvēlaties ar priekšējo riteņu piedziņu un vidējā līmeņa aprīkojumu. Tam ir laba vadāmība, ietilpīgs salons un tas pieejams par saprātīgu cenu, turklāt jūs saņemsiet 10 gadu garantiju akumulatoram, ja nogādāsiet savu automobili pie Toyota dīlera uz ikgadējo EV veselības pārbaudi.