Testa brauciens

Pirmie iespaidi: VW Beetle 1,2 TSI

Izmēģinam 21.gadsimta VW Beetle
1,2 litru TSI dzinējs
Pārdošanā - tagad

AutorsIvo Goldmanis

Jaunais Volkswagen Beetle, 21.gadsimta Beetle, sauc to kā gribi, tas tik un tā nekļūdīgi ir ir atpazīstams kā „vabole”, par spīti tam, ka ir zemāks, platāks un garāks, nekā modelis, ko tas aizvieto.

Salonā

Daudzi varbūt pirmajā brīdī pat nepamanīs, ka tas ir jaunais Beetle, taču to nevar palaist garām, iesēžoties vadītāja sēdeklī.  

Whatcar.lv devās testa braucienā ar bāzes versijas Beetle, kam bija tā dēvētā piano black interjera apdare – melns plastmasas panelis, kas atgādina klavieru korpusa virsmu. Dārgākos aprīkojuma līmeņos apdari iespējams izvēlēties virsbūves krāsā.

Kamēr pārējos Volkswagen modeļos interjera arhitektūra ir vairāk vai mazāk prognozējama, ir patīkami redzēt, ka pie šī modeļa ir piestrādāts, ņemot vērā Beetle īpašo šarmu.

Vienkāršais vadības ierīču izvietojums, melnie griesti, savdabīgais cimdu nodalījuma novietojums – tas viss padara Beetle krietni atšķirīgāku, nekā ierindas Golf vai pat Scirocco.

Bagāžnieka tilpums ir tīri pieņemami 310 litri, aizmugures sēdekļu atzveltnes var nolocīt, tā kā Beetle kritiskos brīžos noderēs arī lielāku objektu pārvietošanai.

Aizmugures sēdeklī var iesēsties divi cilvēki, kas tur nejutīsies sliktāk, kā, piemēram, Volkswagen Polo. 

Uz ceļa

Šim auto zem motora pārsega bija 1,2 TSI benzīna turbodzinējs, kas ar saviem 105 ZS spēj auto paātrināt līdz 100 km/h  vien 11 sekundēs.

Šādam dzinēja tilpumam tas ir itin pieņemams rādītājs, arī motora skaņa ir gana izaicinoša, lai, aktīvi darbojoties ar manuālo pārnesumkārbu, mēģinātu Beetle satiksmes plūsmā iekustināt tikpat provokatīvi, kā to dara vabole šī modeļa TV reklāmā.  

Beetle stūres reakcija ir sportiski smagnēja, taču gaita brīžiem šķiet pacieta. Par trokšņu izolāciju iebildumu nav – ņemot vērā, ka 1,2 benzīna turbodzinēja skaņa ir tīri patīkama. Tas ir arī diezgan ekonomisks, taču pilsētā ar 8 litriem uz 100 km būs jārēķinās.

Spriedums

Normāli būtu, ja mēs neieteiktu Beetle pirkt – tas savam izmēram ir diezgan dārgs (bāzes versijas cena sākas no 18 tūkstošiem eiro). Taču Beetle ir izņēmums, kas liek uzdot jautājumu - vai tiešām vienmēr auto izvēlei jābūt balstītai uz racionāliem apsvērumiem?

Jāņem vērā, ka, lai arī tas tik tikko ir parādījies pie apvāršņa, tas jau ir kulta auto, turklāt - krietni labāks, nekā tā priekštecis.  Tas nozīmē, ka tālākpārdošanas vērtība turēsies stabila, jo par Beetle uzticamību mums šaubu nav - tajā pārsvarā izmantoti Golf komponenti. 

Pierēķinot tā nenoliedzamo harizmu, pievilcīgo interjeru, ērto braukšanu, tas nebūt nav tas sliktākais pirkums, ja nepieciešams  auto, kas nav „tāds kā citiem”.

Jāatceras - VW Beetle vispirms ir stils, aksesuārs, un tikai tad – pārvietošanās līdzeklis. 

Jums patiks: interjers, braukšanas bauda

Jums nepatiks: dārgāks, bet ne tik praktisks, kā Golf


Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...

Apskati What Car? sludinājumus šeit!