Testa brauciens

Pirmie iespaidi: Audi A1 Sportback

Izmēģinam Audi A1 Sportback
Audi A1 ar piecām durvīm
Cena, sākot no 17 815 eiro

AutorsIvo Goldmanis

Audi A1 Sportback ir kaut kas vairāk, nekā standarta A1. Tam ir nevis trīs, bet piecas durvis. Arī sēdvietas ir piecas, nevis četras.

Audi nolūks ir piedāvāt kaut ko praktiskāku tiem, kam simpatizē A1. Vai A1 Sportback būs labāka izvēle? To pārbaudījām šajā testa braucienā.  

Praktiskums

Tie, kas sēž pie stūres, atšķirību no trīsdurvju A1 nejutīs, taču pasažieriem Sportback ir krietni draudzīgāks. Pirmkārt, var iekāpt un izkāpt no aizmugures sēdvietām, netraucējot priekšā sēdošos, arī vietas galvai aizmugurē ir vairāk.

Nevarētu teikt, ka A1 Sportback aizmugures sēdeklis būtu kļuvis piemērotāks divmetrīgiem pasažieriem, taču tiem, kuru augums ir zem 1,80 problēmām nevajadzētu būt.

Turklāt, par spīti tam, ka tehniskajā pasē ir minētas piecas sēdvietas, reālajā dzīvē aizmugures sēdeklī trijatā būs grūti sasēsties. Divi pieugušie priekšā, divi bērni aizmugurē mums šķiet labākā iespējamā kombinācija.

Bagāžas nodalījuma izmērs gan ir palicis tāds pats kā trīsdurvju A1. Tā minimālais tilpums ir 270 litri, maksimālais, nolaižot aizmugures sēdekļu atzveltnes  – 920 litri. Tomēr Sportback sēdekļus (atšķirībā no trīsdurvju A1) nevar nolocīt, veidojot līdzenu bagāžas nodalījuma grīdu, kas nav īsti labi, ja pieņem, ka šis iecerēts kā praktiskāka A1 alternatīva.

Tomēr jāņem vērā, ka tie, kam nepieciešams lielāks kravas nodalījums, visticamāk izvēlēsies, kā minimums, Audi A3. 

Uz ceļa

A1 Sportback uzvedība uz ceļa ir praktiski tāda pati, kā trīsdurvju Audi A1. Stūre ir precīza, stabilitāte asākos pagriezienos – iespaidīga.

Gaitas īpašības lielā mērā būs atkarīgas no disku izvēles – šim auto, mūsuprāt, vislabāk piestāv standarta 16 collu „ripuļi”. Jo izmērs lielāks, jo gaitas kvalitāte švakāka, īpaši pa Latvijas nelīdzenajiem ceļiem.

Zem motora pārsega šim auto bija 1,4 TSI 122 ZS benzīna motors, jaudīgākais no šobrīd pieejamajiem trīs benzīna turbomotoriem. Neko sliktu par to nevar teikt – tas ir patiešām dinamisks, izsmalcināts un elastīgs.

Reāliem A1 Sportback pircējiem ieteiktu izmēģināt arī mazāk jaudīgos benzīna agregātus – ja braukšana pārsvarā ir pa pilsētu, pilnīgi pietiks arī ar mazāk zirgspēkiem.

 

Spriedums

Salīdzinot ar citiem mazauto, Audi A1 nepavisam nav lēts, turklāt Sportback sākumcena ir par 600 eiro dārgāka, nekā trīsdurvju A1. Tas nenoliedzami ir praktiskāks par trīsdurvju A1, bet tikai tad, ja runa ir par bērnu vešanu uz bērnudārzu vai skolu.

Iekāpt aizmugures sēdeklī ir ērtāk, bet pārējā laikā tas ir tas pats kompaktais Audi mazauto. Tāpēc, ja nav nepieciešamības aktīvi izmantot aizmugures sēdekļus, iesakām palikt pie trīsdurvju A1 un ietaupīto naudu izlietot kādai no daudzajām komforta opcijām, kas tiek piedāvātas šim modelim. 

Tālākpārdošanas vērtība būs stabila abām versijām, arī uzturēšanas izmaksas būs ļoti konkurētspējīgas.

Jums patiks: kompakts izmērs, ērti manevrēt stāvvietās, sajūta kā biznesa klases auto

Jums nepatiks: Sportback praktiskums izpaužas vien kā divas papildus durvis aizmugurē sēdošajiem, bagāžas nodalījums ir tikpat mazs kā trīsdurvju A1


Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...

Apskati What Car? sludinājumus šeit!