Testa brauciens

Kia Sorento ar 2,2 litru dīzeļdzinēju

Iemēģinam 2011.gada Kia Sorento
Daži uzlabojumi, plašāks aprīkojums
Pārdošanā tagad

Jaunākās paaudzes Kia Sorento Latvijas tirgū nonāca jau pagājušoziem, taču nav atturējis Kia inženierus veikt nelielas izmaiņas šajā auto, kura jaunākā versija ar plašākām aprīkojuma komplektācijas iespējām tik tikko parādījusies arī Latvijā.

Kas tas ir?

Vispirms jāatzīmē, ka iepriekšējās paaudzes Sorento nebūt nebija slikts apvidus auto – tam bija rāmja konstrukcija kā īstenam bezceļniekam, un tas piedāvāja labu vērtības un cenas proporciju. Taču tam bija nepārliecinoša gaita, ne pārāk plašs interjers, turklāt tas bija salīdzinoši „ēdelīgs”.

Jaunākās paaudzes Sorento no iepriekšējā ir saglabājis tikai vārdu, viss pārējais ir jauns. Pateicoties ciešām partnerattiecībām ar Hyundai, Sorento faktiski ir veidots uz Santa Fe bāzes.

Tiesa gan, jaunais Sorento izkatās masīvāks ne vien par savu priekšteci, bet arī platformas donoru – Santa Fe. To vislabāk var just, atrodoties pie stūres – sēdpozīcija ir augsta, viss ir pārskatāms. Jaunais Sorento ir arī ietilpīgāks – aizmugures sēdeklī trīs pasažieri var sēdēt plecu pie pleca, neraizējoties par vietu kājām.

Dzinējs, gaita un vadāmība

Whatcar.lv devās iemēģināt Sorento ar 2,2 litru dīzeļdzinēju. Jau pēc pirmajiem pāris kilometriem kļuva skaidrs, kāpēc auto tik ļoti iecienījuši ASV pircēji – bez fakta, ka tas ir liels, tas ir arī ļoti „mīksts”. Tieši tas ir viens no uzlabojumiem, ko pirmajā ražošanas gadā ieviesuši Kia, ar amortizatoru maiņu palielinot gaitas komfortu.

Sorento līgano slīdēšanu gan brīžiem izjauc kanalizācijas lūku vāki un citi ceļa negludumi – lai arī kopumā piekare tos absorbē labi, trokšņu izolācija nav atbilstoši augstā līmenī, un ļauj akustiskajiem traucējumiem ienākt salonā. Savukārt uz taisna, līdzena ceļa, kur Sorento jūtas labi arī lielākā ātrumā, mieru salonā traucē vēja spindzēšana gar lielajiem sānu spoguļiem.

Tiem, kas ikdienā raduši braukt ar vieglajiem auto, pārsēžoties uz Sorento būs jāsamierinās ar jūtamajām virsbūves svārstībām, kuru dēļ gaita nav pietiekami pārliecinoša, lai bez riska sajūtas veiktu straujus manevrus. Sorento vadāmībai pietrūkst tās precizitātes, kāda ir kaut vai izmēros mazākajam brālim Sportage, pat ne Jeep Grand Cherokee un nemaz nerunājot par Volkswagen Touareg.

Atzinīgus vārdus gan pelnījis 2,2 litru dīzeļdzinējs – vidējais degvielas patēriņš salā, kas šomēnes piemeklējis Latviju, bija ap 9 litriem uz 100 km. Dīzeļdzinējs gan ir paskaļš un tā vibrācija ir jūtama ne vien caur stūri, bet arī sēdekļiem, taču tas ir pieņemami dinamisks, ļaujot veikt apdzīšanas manevrus bez pārāk lielas iepriekšējas plānošanas. 

Spied šeit, lai iepazītos ar KIA Sorento apkopju izmaksu aprēķinu.

Spriedums

Sorento ir viens no lētākajiem šāda izmēra apvidus auto, tā cena šķiet jo pievilcīgāka, ja ņem vērā plašās aprīkojuma iespējas, kas to daudz nesadārdzina. Tas ir praktisks, drošs auto, kas pieejams ar ekonomisku dīzeļdzinēju.

Tiesa gan, interjers nepārtraukti atgādina par zemo cenu, un daži konkurenti, piemēram, Mitsubishi Outlander, azartiskiem braucējiem varētu patikt labāk.  

Jums patiks: labs aprīkojums, ekonomisks dīzeļdzinējs

Jums nepatiks: vadāmība varēja būt precīzāka

Lasi detalizētu Kia Sorento testu


Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...

Apskati What Car? sludinājumus šeit!

Saistītie raksti

Auto tests

Kia Stonic

What Car? Vērtē Novērtēts ar 4 no 5

Kia Stonic ir uz mazauto platformas veidots kompakts krosovers ar salīdzinoši labu aprīkojumu, labām braukšanas īpašībām un ilgu garantijas termiņu. Tiesa gan, tas varēja būt mazliet lētāks un praktiskāks.