Testa brauciens

Iemēģināts: Nissan Juke ar pilnpiedziņu

Whatcar.lv iemēģina pilnpiedziņas Nissan Juke
Automātiskā pārnesumkārba un 190 ZS
Cena no 24 572 eiro

Kopš Latvijā ir pieejams Nissan Juke, tas radījis neviltotu interesi no potenciālo pircēju puses. Jaunais Nissan kompaktais krosovers izskatās stilīgi, ir salīdzinoši nedārgs, un piedāvā tikpat augstu sēdpozīciju kā Qashqai.

Starp visiem Juke dzinējiem tikai divi 1,6 benzīna dzinēji (117 un 190 ZS) ir pieejami ar automātisko pārnesumkārbu. Savukārt ja vēlaties savu Juke ar pilnpiedziņu, tad izvēle ir pavisam šaura – 190 zirgspēku 1,6 litru benzīna turbomotors ir vienīgais variants.

Pārnesumkārba

Nissan ir viens no retajiem autoražotājiem, kas klasiskas automātiskās pārnesumkārbas vietā izmanto CVT transmisiju. No lietotāja viedokļa tā ne ar ko neatšķiras, taču tehniski gan - atšķirībā no klasiskas pārnesumkārbas CVT nav fiksētas pārnesumu attiecības un ir iespēja nemitīgi tās mainīt. Šāda parauga transmisijas piedāvā labāku degvielas ekonomiju, nekā klasiskie „automāti”, taču nereti gadās, ka šī mērķa vārdā jāupurē auto dinamiskās īpašības, īpaši – paātrinājums.

Tomēr Nissan ir laba pieredze ar šāda parauga transmisijām, tāpēc Juke gadījumā gandrīz nevar just atšķirību no tipiskas automātiskās pārnesumkārbas. Lai pastiprinātu šo ilūziju, Juke piedāvā autovadītājam pašam izvēlēties kādu no trim dzinēja un pārnesumkārbas darbības režīmiem – Normal, Sport vai Eco.

Viesturs Kundziņš
Whatcar.lv eksperts

Pilnpiedziņas Juke piedāvā to pašu veiktspēju ko daži lielāki krosoveri.

Atšķirība starp šiem iestatījumiem ir ievērojama, it īpaši ja izvēlaties Sport režīmu, kurā akseleratora pedālis kļūst krietni jūtīgāks un kopējā auto uzvedība - daudz agresīvāka. Blīvā pilsētas satiksmē pa sniegotām ielām gan daudz vieglāk ir pārvietoties Eco vai Normal režīmā, auto neraustās un arī degvielas patēriņš ir mazāks.

Pilnpiedziņa

Ja vēlies piedalīties ekspedīcijās un off-road pasākumos tad Juke noteikti nav pareizā izvēle, taču ja tavi „bezceļi” ir brauciens uz laukiem vai piesnigušu šķērsielu vagošana, tad ar šo pilnpiedziņu vajadzētu pietikt.

Juke pilnpiedziņas sistēmai ir trīs iestatījumi. Automātiskais režīms pieslēdz aizmugurējo asi tikai vajadzības gadījumā, turklāt dara to ātri un nemanāmi – šī noteikti būtu mūsu izvēle aukstajam gadalaikam.

Vasarā iespējams pilnpiedziņu atslēgt pilnībā un paļauties tikai uz priekšpiedziņu, bet trešā iespēja ir saslēgt pilnpiedziņu manuāli, kas noder brīžos, kad nepieciešams izkārpīties no kādas lielākas kupenas vai dubļu peļķes.

Spriedums

Juke ar CVT un pilnpiedziņu gan ir drusku ēdelīgāks par savu priekšpiedziņas brāli. Vismaz uz sniegotām pilsētas ielām ar klasiski lēno Rīgas satiksmi mums neizdevās sasniegt degvielas patēriņu, kas būtu zemāks par 10 litriem uz 100 km.

Kopumā pilnpiedziņas Nissan Juke piedāvā to pašu veiktspēju ko daži lielāki krosoveri, tikai ar mazākiem izmēriem un stilīgāku izskatu.

Jums patiks:Baudīt pilnpiedziņas un paaugstinātā klīrensa priekšrocības

Jums nepatiks:Šādā komplektācijā tā cena jau ir klasi augstākā Qashqai līmenī

Lasi izvērstu Nissan Juke testu, salīdzini cenas un aprīkojumu



Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...

Apskati What Car? sludinājumus šeit!