Testa brauciens

Pirmais brauciens: Opel Astra Sports Tourer

Whatcar.lv iemēģina jauno Opel Astra universāli
2,0 litru dīzeļdzinējs ar 160 ZS
Cena no 15 120 eiro

Opel Astra hečbeks ir viens no vizuāli pievilcīgākajiem kompānijas ražojumiem, tāpēc daudzi ar bažām gaidīja universāļa versijas nākšanu klajā.

Vilties nevajadzēja – Parīzes autošovā oktobrī pirmizrādi piedzīvojušais auto godam pelnījis Opel doto nosaukumu Sports Tourer. Komplektā ar „pareizajiem” diskiem un atbilstoša platuma riepām neuzbāzīgi sportiskā auto aizmugure veiksmīgi slēpj savu praktisko dabu, liekot daudzu ģimenes tēvu acīm iemirdzēties. Starp citu, tā dizains radīts Vācijā, bet auto ir ražots Anglijā.  

Whatcar.lv devās uz Stambulu, lai iemēģinātu Astra Sports Tourer reālajā dzīvē. Opel ar nolūku izvēlējušies šo Turcijas pilsētu Astra universāļa prezentācijai, jo tai pa vidu esošais Bosfora šaurums to sadala Eiropas un Āzijas daļā. Tāds, lūk ir arī Sports Tourer – hečbeka skaistums un universāļa praktiskums. Ko tik neizdomā mārketinga speciālisti...

Dizains un praktiskums

Jāatzīst, ka lai gan variants ar ietilpīgo bagāžnieku tika izstrādāts paralēli hečbekam, tomēr tam ir izteikti individuāla identitāte. No vidējā statņa līdz aizmugurei virsbūve ir radīta pilnīgi no jauna.

Sānu logu grafika, kas sašaurinās aizmugurējā statņa virzienā, un muskuļotā plecu līnija, kas noslēdzas uzkrītošā, trīs dimensijās veidotā aizmugurējo lukturu komponentē, pastiprina Astra Sports Tourer atlētisko izskatu.

500 litru bagāžnieks ir tikpat liels kā Astra ST lielākajiem konkurentiem Volkswagen Golf un Ford Focus, turklāt tā pielietojamību neiegrožo nedz aizmugures riteņu arkas, nedz augsts slieksnis.

Nospiežot pogu, aizmugures sēdekļu atzveltnes ērti nolokāmas uz priekšu (Opel to sauc par FlexFold), atbrīvojot vēl lielāku plašumu. Kopējā Opel Astra Sports Tourer ietilpība mērojama ar 1550 litriem. Ar nolocītu aizmugurējo atzveltni bagāžnieka garums izaug līdz 1 835 milimetriem, kas ir par 28 milimetriem vairāk nekā Astra Caravan modelim pašreiz.

Dzinēji un dinamika

Opel Astra Sports Tourer pircēji varēs izvēlēties kādu no deviņiem motoriem ar jaudas spektru no 95 ZS līdz 180 ZS.

Whatcar.lv sēdās pie stūres Astra Sports Tourer ar 2,0 litru dīzeļdzinēju, kas līdz 1,6 litru benzīna turbodzinēja versijas klajā laišanai ir jaudīgākais Astra ST modifikāciju paletē.   

Tā jauda ir 160 ZS, griezes moments - 350 Nm, bet paātrinājums no 0 līdz 100 km/h - mazāk kā desmit sekundes. Oficiālie dati liecina, ka vidējais šī modeļa degvielas patēriņš ar manuālo pārnesumkārbu ir 5,1 l/100 km.  

Whatcar.lv testa brauciens veda gan pa šosejām Stambulas pievārtē, gan kalnainiem un līkumainiem ceļiem, turklāt vismaz pāris stundas nācās sēdēt pamatīgos sastrēgumos.  Rezultāts –  7 litri uz 100 km.  

Braukšanas ziņā Opel Astra Sports Tourer ļoti atgādina hečbeku, uz kā bāzes tas ir veidots. Tas arī bija sagaidāms, ņemot vērā, ka abiem auto ir tā pati riteņu bāze un piekare.

Astra ST nav pats aizraujošākais universālis šajā klasē, taču tajā atrasties ir patīkami un nenogurdinoši. Stūres reakcija bāzes versijā dažiem varētu šķist ne pārāk atsaucīga, taču papildaprīkojumā pieejamā iespēja izvēlēties Sport režīmu auto padara  dzīvelīgāku. Un otrādi – ja nav, kur skriet, var izvēlēties Tour režīmu un mierīgā gaitā kreisēt no punkta A uz punktu B.  Opel to sauc par FlexRide.

Cenas

Lētākais Opel Astra Sports Tourer maksā, sākot no 15 120 eiro. Tas ir auto ar 1,4 litru benzīna dzinēju un pašu nepieciešamāko aprīkojuma komplektu, tai skaitā - kondicionieri, elektro paketi, ABS, ESP četriem drošības spilveniem. 

Lētākā iespējamā modifikācija ar 2,0 litru dīzeļdzinēju maksā, sākot no  21 835 eiro (ar PVN).

Spriedums

Ņem vienu iepriekšējās paaudzes Opel Astra universāli un noliek tam blakus jauno Astra Sports Tourer. Diena pret nakti? Līdzīgi kā hečbeks, tas ir viens no pievilcīgākajiem auto Opel jauno modeļu klāstā.

Ja ir jāizvēlas ne-dārgs darba auto, ko var izmantot arī brīvdienu izbraucieniem ar ģimeni - šis būs gana praktisks un ekonomisks variants, ņemot vērā labu bāzes aprīkojumu un optimālas lietošanas izmaksas.

Jums patiks: pievilcīgs dizains, pieņemamas lietošanas izmaksas

Jums nepatiks:  Opel vairs nav starp lētākajiem auto

Lasi izvērstu Opel Astra Sports Tourer testu

Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...

Apskati What Car? sludinājumus šeit!

Saistītie raksti

Auto tests

Opel Corsa

What Car? Vērtē Novērtēts ar 3 no 5

Opel Corsa ir visai prasmīgs mazais auto, taču tam nav izdevies būt izcilam kādā no jomām. Tas nav tik komfortabls kā Peugeot 208, braukšanas ziņā to pārspēj Ford Fiesta, bet labākas praktiskās īpašības nodrošina Volkswagen Polo. Par laimi, tas ir labi aprīkots un nav pārāk dārgs, ja vien neizvēlaties bagātīgākas modifikācijas.