Testa brauciens

Dacia Duster - 4x4 par mazauto cenu

Whatcar.lv iemēģina Dacia Duster
1,5 litru 110 ZS dīzeļdzinējs
Cena no Ls 7295

Kas tas ir?

Dacia (izrunā - Dačia) ir mazbudžeta automašīnu ražotājs, kas pieder Renault un ir visai populārs bijušajās padomju bloka valstīs, kā arī dažviet citur pasaulē.  Dacia zīmola ideja mūsdienās ir vienkārša – ražot elementāras automašīnas, kas sniedz pircējam maksimālu ietilpību par vismazāko iespējamo cenu.

Pa Latvijas ceļiem jau ripo desmitiem Dacia Logan modeļu, kā arī viens otrs Sandero. Tagad tos sola papildināt arī Dacia Duster, krosovers, kas izmēru ziņā pielīdzināms Nissan Qashqai un Škoda Yeti.

Tāpat kā minētie auto, arī Duster pieejams ar priekšpiedziņu vai pilnpiedziņu, taču atšķirībā no visiem citiem līdzīgiem auto, tas ir ievērojami lētāks.

Kāds ir Duster interjers?

Par šo cenu neko daudz labāku arī nevar vēlēties. Tie, kas zin, kāds izskatās Sandero interjers, Duster salonā jutīsies kā mājās. Izmantotie materiāli ne tuvu nav eleganti, taču izturīgi – noteikti. Kopumā sajūta ir kā komerctransportā. Montāžas kvalitātei nav, kur piesieties, viss izskatās izturīgs vai lēts. Vai arī – abi kopā.

Duster nepiedāvā arī nekādus gudrus interjera funkcionalitātes risinājumus – viss ir vienkāršs kā māja. Ja jūs neinteresē bagātīgs komforta aprīkojums, bet gan ietilpīgs kravas nodalījums un piecas ērtas sēdvietas, Duster var to piedāvāt. Un tā noteikti ir laba ziņa tiem, kam ir ierobežots budžets.   

Kā tas brauc?

Ņemot vērā, ka Dacia Duster iecerēts kā lēta alternatīva Nissan Qashqai, prasības pret tā dinamiku un uzvedību uz ceļa diez vai kādam būs augstas. Pircēji zin, ka tas nav nekāds vācu ražojuma supersedans. Taču Dacia Duster ir daži patīkami plusi.

Tie gan nav saistīti ar vadāmību – Duster pagriezienos mīl sasvērties, arī stūre nav diez ko informatīva, turklāt mazākā ātrumā tā ir par daudz smagnēja, bet lielākā ātrumā – pārāk viegla.

Arī par skaņas izolāciju Duster nevar cerēt uz labu atzīmi – salonā labi dzirdama gan pretvēja šalkoņa, gan riepu švīkstoņa pret asfaltu. Savukārt 1,5 litru dCi dzinējs mazākā ātrumā skan kā psihodēliskās sēnes saēdies helikopters – ne pārāk uzbāzīgi, nedz kaitinoši bet – dīvaini. Labā ziņa ir tā, ka vienmērīgā ātrumā dzinēja troksnis pagaist, un uz šosejas atliek vien klausīties vējā.  

Taču Duster slepenais trumpis ir gaitas komforts – tas pārliecinoši stabili turas uz jebkāda ceļa seguma, veiksmīgi apslāpējot ceļa negludumus. Turklāt tam neskādē arī „trepe” uz grants ceļiem. 

No dzinējiem mēs ieteiktu izvēlēties 1,5 litru dCi dīzeļdzinēju, kas savienots ar sešpakāpju manuālo pārnesumkārbu. Tas ir ekonomisks (vidēji ap 6 litriem uz 100 km) un gana jaudīgs, lai ļautu Duster vilkt piekabes un veikt apdzīšanas manevrus bez iepriekšējas plānošanas. 1,6 litru benzīna agregāts, kas jau pazīstams no citiem Dacia modeļiem, ir skaļāks un ne tuvu tik dinamisks kā dīzelis. 

Cenas

Tas ir pats lielākais Duster pluss. Latvijā Duster cenas sākas no Ls 7295 par priekšpiedziņas bāzes versiju ar 110 ZS 1,6 litru benzīna dzinēju. Whatcar.lv brauca ar maksimāli aprīkotu Duster, kam bija 1,5 litru 110 ZS dīzeļdzinējs, gaisa kondicionētājs, pilnpiedziņa (atslēdzama), elektriski regulējami logi priekšā un aizmugurē, miglas lukturi, kā arī CD/MP3 atskaņotājs un radio.

Tā cena ir Ls 11 614 (ar PVN). Tas ir lētāk, nekā lielākā daļa populārāko mazo ģimenes auto bez pilnpiedziņas. Toties, piemēram, ekvivalents Nissan Qashqai maksās par teju 3 tūkstošiem latu vairāk.  Arī lētākais Škoda Yeti ir par nepilniem 3 tūkstošiem latu dārgāks, nekā lētākais Dacia Duster.

Protams, jārēķinās, ka aprīkojums būs skops, taču vismaz drošības jomā Duster primitīvākajai versijai ir 4 drošības spilveni. Un Duster gadījumā lēts ir viss – pat ādas salonu var pasūtīt par 500 eiro.

Spriedums

Ja nav vēlēšanās tērēt lielu naudu par pilnpiedziņas auto, bet gribas pirkt jaunu, tad Duster ir lētākais iespējamais variants. Šī iemesla dēļ to ir grūti kritizēt.

Lai arī tas diez vai iegūs godalgas par gada labāko dizainu, tam piemīt noteikta individualitāte. Tas nepievils nedz uz šosejas, nedz mežā, bet vietas kravai un pasažieriem ir kā universālī.

Jums patiks: ietilpība, bezceļa spējas, cena

Jums nepatiks: gara auguma cilvēkiem sēdpozīcija var šķist par augstu, bet sēdekli nolaist zemāk nevar.


 Modifikācija Dzinējs Piedziņa Cena, EUR
 Duster 1,6 110ZS
 4X2 10380
 Ambiance 1,6 110ZS
 4X2 11530
 Ambiance 1,6 110ZS
 4X4 13244
 Ambiance 1,5dCi 85ZS
 4X2 12514
 Laureate 1,6 110ZS
 4X2 12800
 Laureate 1,6 110ZS
 4X4 14515
 Laureate 1,5dCi 85ZS 4X2 13785
 Laureate 1,5dCi 110ZS 4X4 16525















Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...

Apskati What Car? sludinājumus šeit!

Saistītie raksti

Auto tests

Lexus RX

What Car? Vērtē Novērtēts ar 4 no 5

RX demonstrē ļoti labu sniegumu, pateicoties tā izsmalcinātībai, greznajam salonam un iespaidīgajai hibrīda veiktspējai. Protams, arī uzticamība ir būtiska priekšrocība. Parastā hibrīddzinēja versija lieliski noderēs tiem, kam nav pieejama uzlādes iespēja mājās vai darbā. Lai gan sniedzamība elektriskajā režīmā plug-in hibrīda versijai nav tik iespaidīga kā dažiem konkurentiem, Lexus pieejams par saprātīgāku cenu.