Testa brauciens

Jaunais Nissan Qashqai 2,0 CVT: iemēģināts

Nissan atsvaidzina Qashqai un Qashqai+2
Pievilcīgāka, mūsdienīgāka āriene
Pārdošanā - tagad

Kas tas ir?

Tas ir jaunais Nissan Qashqai, kas līdz ar radniecīgo Qashqai +2 ticis atsvaidzināts, tādā veidā cenšoties turēties pretim arvien sīvākai konkurencei šajā segmentā. 

Tāpēc Nissan ir kārtīgi pastrādājuši, lai Qashqai kļūtu vēl pievilcīgāks – un mūsuprāt, tas ir izdevies. Vizuālās izmaiņas vislabāk pamanāmas, salīdzinot līdzšinējā un atjauninātā Qashqai priekšgalu – lukturi un radiatora reste ieguvusi jaunu dizainu, nelielas kosmētiskas izmaiņas ir arī aizmugurē.

Turklāt jūtamas pārmaiņas notikušas arī vietās, kas no ārpuses nav redzamas – Nissan ir izmainījuši Qashqai piekares iestatījumus, kas vainagojies ar daudz labāku gaitas komfortu. Turklāt nav žēloti izolācijas materiāli, lai pasargātu salonu no ārējiem trokšņiem – vēl viens patīkams jaunievedums.

Tomēr, lai arī salonā ir vairāk sīklietu nodalījumu, tālruni pa rokai novietot nav iespējams. Tas jāiesprauž vai nu glāžu turētājā, vai jāiesviež durvju kabatā, taču tur tas nervozi šļūkā no viena stūra uz otru, traucējot mieru un klusumu salonā.

Tajā pat laikā Bluetooth savietojamība ar iebūvēto brīvroku sistēmu darbojas lieliski – lai arī skārienjūtīgais navigācijas ekrāns ir mazs, tālruņa numuru atrašanai tas ir pilnībā piemērots. Tomēr, lai saprastu, kur jābrauc, vai – kas zvana - skatiens no ceļa tik un tā ir jānovērš.

Stabilitātes kontrole tagad ir bāzes aprīkojumā un klāt nākusi jauna ekomodifikācija – Qashqai Pure Drive. Tās CO2 izmešu daudzums ir 129 g/km, bet ražotāja norādītais vidējais patēriņš – 4,9 litri uz 100 km.

Kāds tas ir?

Qashqai joprojām ir auto, ar ko ir patīkami braukt. Virsbūves sasvere pagriezienos gan ir jūtama, taču tā nav tik kaitinoša, kā atsevišķiem izmēros lielākiem krosoveriem. Saķere ar ceļu ir laba, stūres reakcija – precīza, arī gaitas komforta ziņā nav, kur piesieties.

Dzinēju klāsts nav mainījies: 1,6 litru un 2,0 litru Nissan benzīna agregāti, bet 1,5 litru un 2,0 litru dīzeļdzinēji no Renault.

Whatcar.lv devās testa braucienā ar Qashqai, kam bija 2,0 litru benzīna dzinējs, kas savienots ar CVT automātisko pārnesumkārbu. Tas ir kluss, bet ne pārāk ekonomisks. Testa brauciena laikā konstatējām, ka pilsētā tā patēriņš ir 11-13 litri uz 100 km, bet vienmērīgs temps uz šosejas ļauj vidējam patēriņam kombinētajā ciklā noslīdēt zem 10 litriem uz 100 km.

Kāpēc Qashqai bija jāatjauno?

Konkurence krosoveru segmentā ir saasinājusies un Qashqai pozīcijas sāk apdraudēt tādi jaunpienācēji, kā Škoda Yeti, Hyundai ix35 un Peugeot 3008

Tāpēc lēmums atsvaidzināt Qashqai ārieni nāk tieši laikā, jo krosoveri spēlē būtisku lomu Nissan apgrozījumā, veidojot apmēram pusi no kompānijas pārdotajiem auto.

Rudenī Qashqai un Murano piepulcēsies arī izmēros mazākais Juke, tā liecinot, ka Nissan savu nākotni redz tieši šajā segmentā.

Spriedums

Qashqai bija labs auto un šīs kosmētiskās izmaiņas to padarījiušas vēl labāku, piešķirot svaigāku, mūsdienīgāku izskatu. Tas ir izcils auto mazai ģimenei, jo ir ietilpīgs, komfortabls, kluss un lēts ekspluatācijā. Pie plusiem jāmin arī paaugstinātā sēdpozīcija un plašs bāzes aprīkojums.

Jums patiks: atsvaidzinātais Qashqai izskats

Jums nepatiks: aizmugures sēdekļus nevar pilnībā nolocīt līdz ar grīdu

Lasi detalizētu Qashqai testu un salīdzini cenas un aprīkojumu

Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...

Apskati What Car? sludinājumus šeit!